Gå til innhold

Barn ble nesten skremt ihjel av halloween-maske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ulykken skjedde da den fem år gamle gutten var ute på knask eller knep torsdag kveld.
Da en mann med en uhyggelig maske åpnet døra, ble gutten så skremt at han løp ut i veien. Der ble han påkjørt av en lastebil.

https://www.tv2.no/nyheter/10961210/

Helt i orden å lage litt skumle ting til Halloween. Men å faktisk gå inn for å, bokstavelig talt, skremme ihjel små barn?

Nei, jeg blir bare mer og mer skeptisk til helle denne Halloween-greia.

Anonymkode: 12c9a...af7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ulykken skjedde da den fem år gamle gutten var ute på knask eller knep torsdag kveld.
Da en mann med en uhyggelig maske åpnet døra, ble gutten så skremt at han løp ut i veien. Der ble han påkjørt av en lastebil.

https://www.tv2.no/nyheter/10961210/

Helt i orden å lage litt skumle ting til Halloween. Men å faktisk gå inn for å, bokstavelig talt, skremme ihjel små barn?

Nei, jeg blir bare mer og mer skeptisk til helle denne Halloween-greia.

Anonymkode: 12c9a...af7

Han ble ikke nesten skremt i hjel. Han ble skremt, løp og ble påkjørt. Ikke samme sak. 

Når det er sagt: Nei, jeg synes ikke det er greit å åpne døra for små barn iført en grotesk maske, eller å skremme små barn i det hele tatt. Og så er det ikke greit å sende ut små barn alene, nettopp fordi de kan bli utsatt for personer med dårlig dømmekraft og/eller humør. 

Anonymkode: dee50...080

Skrevet

Man vet aldri hva slags mennesker som åpner døren når man ringer på hos fremmede. Derfor må man snakke med femåringen på forhånd, og alltid gå sammen med barna.

Anonymkode: 8adb0...6e5

Skrevet

Lar man en 5 åring gå aleine?

Skrevet
26 minutter siden, KellyTaylor skrev:

Lar man en 5 åring gå aleine?

Ser ikke sånn ut nei. 

Dette er en dypt ulykkelig sak for alle. Både for gutten, mannen med masken som bare ville være morsom, alle barna og de voksne som var sammen med gutten, og selvfølgelig lastebilsjåføren, sier politiinspektør, Stig Simonsen, til avisen.

Anonymkode: fc575...f74

Skrevet

Voksne folk må skjerpe seg! Rett og slett! Tenk å ta på seg en grotesk maske? skulle vært forbudt. HELT seriøst. De VET at det kommer barn på døra. 

Anonymkode: 3cae4...db7

Skrevet

Overskriften din er feil. Den burde være "barn påkjørt etter å ha løpt ut i veien."

Ja, små barn kan bli skremt på Halloween. Det bør foreldre ta høyde for. Nei, det er ikke vanlig at barn løper ut i veien og blir påkjørt selv om de blir skremt. Det er godt innafor ulykke. Bisarre ulykker skjer, og er selvfølgelig ikke noe argument for å slutte med Hallowee-feiring. Like lite som bilulykker er et argument for å forby biler.

Anonymkode: 6f02d...f04

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Overskriften din er feil. Den burde være "barn påkjørt etter å ha løpt ut i veien."

Ja, små barn kan bli skremt på Halloween. Det bør foreldre ta høyde for. Nei, det er ikke vanlig at barn løper ut i veien og blir påkjørt selv om de blir skremt. Det er godt innafor ulykke. Bisarre ulykker skjer, og er selvfølgelig ikke noe argument for å slutte med Hallowee-feiring. Like lite som bilulykker er et argument for å forby biler.

Halloweenfeiring betyr IKKE å ta på seg den styggeste maska man ser! 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hvem har bestemt det?

Anonymkode: c5113...052

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan det godt bety.

Men det står ingenting i saken du linker til om at det skjedde, heller. "Uhyggelige masker" så jeg hundrevis av på Halloween. De fleste var på barn. Hva som skremmer en femåring er temmelig individuelt og slett ikke noe man kan forvente at folk forutser og hensyntar. Derfor er det foreldrene som må passe barnet og vurdere om det er modent nok for feiringen. Det sviktet, men det er selvfølgelig noe som kan skje. Nettopp fordi femåringer ER uforutsigbare. At uforutsigbar sterk frykt i tillegg fører til at barnet løper akkurat ut i en vei hvor det kommer en bil akkurat da, er selvfølgelig ting som ikke kan forventes forutsett. Som sagt, freak accidents skjer.

Skrevet

Her i gata avtaler vi med hver enkelt hvor de minste skal gå. Vi har en egen FB siden der vi spør hvem som vil ha besøk. Da svarer de naboene som vil ha besøk. 

Jeg synes det er dårlig dømmekraft å ringe på hus man ikke har avtale med når de minste går. 

Og ser man et hus som er «pynta til pipa» er det et sterkt signal på at kanskje er dette huset for mye for de minste. Selvom jeg har en femåring så kan jo andre ha tenåringer som ønsker seg en grotesk og skremmende fest. 

Veldig trist med denne gutten da, stakkars liten for en traumatisk kveld for han. 

Anonymkode: ae5b6...f73

Skrevet

Jobber du i Se og hør, eller er du blogger?

Maken til clickbait overskrift er det sjelden jeg ser 😂 Var ikke saken tragisk nok, måtte du legge til litt ekstra schwung?

Anonymkode: 5e560...189

Skrevet

Var en sånn i gata her også, men han tok den på og åpnet når det var tenåringer på døra og så når vi kom med 7åringene så åpnet han uten masken på. 

Det var tydeligvis et tilfelle av dårlig dømmekraft fra mannen i artikkelen sin side, kombinert med maks uflaks, som fikk et tragisk utfall. Er sikker på at alle involverte har det helt grusomt nå. 

Anonymkode: f1600...da1

Skrevet (endret)
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Voksne folk må skjerpe seg! Rett og slett! Tenk å ta på seg en grotesk maske? skulle vært forbudt. HELT seriøst. De VET at det kommer barn på døra. 

Det er jo halve moroa. Forøvrig friskt å ringe på MIN dør for å få gratis godteri betalt av MEG og så tro du kan bestemme hvordan jeg skal være kledt når jeg åpner. Dine pjuskete pyseunger får jo ikke diktere alle andres halloween, du er jo helt på tur.

Endret av sug lut
Skrevet
2 timer siden, sug lut skrev:

Det er jo halve moroa. Forøvrig friskt å ringe på MIN dør for å få gratis godteri betalt av MEG og så tro du kan bestemme hvordan jeg skal være kledt når jeg åpner. Dine pjuskete pyseunger får jo ikke diktere alle andres halloween, du er jo helt på tur.

Du har virkelig mistet grepet på dette. Ingen stil lenger. Har fjortisen din overtatt profilen?

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har virkelig mistet grepet på dette. Ingen stil lenger. Har fjortisen din overtatt profilen?

Har din?

Anonymkode: e590a...e2c

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her i gata avtaler vi med hver enkelt hvor de minste skal gå. Vi har en egen FB siden der vi spør hvem som vil ha besøk. Da svarer de naboene som vil ha besøk. 

Jeg synes det er dårlig dømmekraft å ringe på hus man ikke har avtale med når de minste går. 

Og ser man et hus som er «pynta til pipa» er det et sterkt signal på at kanskje er dette huset for mye for de minste. Selvom jeg har en femåring så kan jo andre ha tenåringer som ønsker seg en grotesk og skremmende fest. 

Veldig trist med denne gutten da, stakkars liten for en traumatisk kveld for han. 

Anonymkode: ae5b6...f73

Herregud er da helt vanlig å bare ringe på til ulike hus uten å ha avtale om det først selv om en har små barn! Jeg gikk med en 4 åring igår å det er da ingen som avtaler her på foran hvor vi kan gå eller ikke,vi går til alle med utelyset på.

Anonymkode: ecfdd...7e2

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har din?

Anonymkode: e590a...e2c

Nei. Og derfor svarer jeg som det voksne mennesket jeg er. Å påberope seg retten til å skremme barn og mene at femåringer som blir redde er «puslete pyseunger» tyder på at det er en ganske umoden person som betjener tastaturet.

Skrevet

Halloween er ikke bare for barn, de som som ønsker kan kle seg ut  ikke fullt vanlig da at voksne går rund. Men hva voksne mennersket gjør hjemme hos seg selv er deres sak. 

Foreldre har like mye ansvar å følge barn evt forverede dem på det skumle som følger halloween. 

Anonymkode: 76f23...5ee

Skrevet

Hvorfor gikk en femåring uten voksne?

Tragisk hendelse! 

Her har alle de små som kom på døra foreldre/voksne med i bakgrunnen/i hånda. Jeg lot heller ikke mine gå alene på den alder. Det var noe vi gjorde sammen. 

Dårlig dømmekraft fra mannen med maska, da. 

Anonymkode: 68dc8...1f5

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor gikk en femåring uten voksne?

Tragisk hendelse! 

Her har alle de små som kom på døra foreldre/voksne med i bakgrunnen/i hånda. Jeg lot heller ikke mine gå alene på den alder. Det var noe vi gjorde sammen. 

Dårlig dømmekraft fra mannen med maska, da. 

Hadde du lest artikkelen det ble linket til, så hadde du visst at 5 åringen ikke gikk uten voksne

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hadde du lest artikkelen det ble linket til, så hadde du visst at 5 åringen ikke gikk uten voksne

De har jo åpenbart ikke vært nær nok til å gripe inn - og de har åpenbart ikke skjønt at han var for liten til å takle en uventet situasjon når han ringte på.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De har jo åpenbart ikke vært nær nok til å gripe inn - og de har åpenbart ikke skjønt at han var for liten til å takle en uventet situasjon når han ringte på.

Det vet du ingenting om. Erling Jevne mistet sønnen sin når barnet vred seg ut av hånden hans mens de gikk langs veien. Var ikke han heøller nærme nok barnet sitt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...