Gå til innhold

Sykepleier lønn/ansiennitet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ble sykepleier i 2002, har fra 98 pga jobb jeg hadde før jeg ble sykepleier. 

Nå har jeg maks ansiennitet som spesialsykepleier, og lønns er så ræva at jeg blir SUR hver gang jeg får lønn.. 

Anonymkode: d04b0...fee

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja det vet jeg, men noen får høyere ansiennitet utover reelle arbeidsår. Har selv det å vil vite hvordan andre ligger an

Anonymkode: 5f09c...4a3

Hva mener du med at noen høyere ansiennitet utover reelle arbeidsår? Har jeg aldri hørt om, og jeg jobber med HR i OUS. 

Anonymkode: 563cf...278

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her jeg jobber har nyutdannede fått regnet 6 års ansiennitet når de har startet uten noen form for erfaring fra før

Hi

Anonymkode: 5f09c...4a3

Mener du da uten noen form for «relevant» erfaring da? De kan jo ha jobbet/hatt lønnet arbeid selv om de er nyutdannet. 

På OUS, hvor jeg som sagt jobber med dette, får man godkjent alt lønnet arbeid etter fylte 18 år, så lenge man har en godkjent attest på arbeidserfaringen sin. Kriteriene er at man enten må ha hatt en stillingsprosent eller jobbet minst 750 timer/år som timelønnet for å få tidligere lønnet arbeid tellende år-for-år på ansienniteten sin. Har man jobbet mindre enn 750 timer blir timene regnet om til dager i stedet. 
Vet at disse reglene varierer litt rundt omkring, men vet at bl.a. Ahus har samme regler som oss. I Oslo kommune må man ha jobbet minst 700 timer for å få et års ansiennitet. 

Anonymkode: 563cf...278

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...