Gå til innhold

Alle dere som står på Europris og grabber til dere smågodt til Halloween

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mine barn får bare spise det godteriet som er innpakket. 

Smågodt er uhygienisk. Allerede i butikken står jo folk og hoster, nyser og grafer over beholderene. Spesielt de åpne boksene, som feks europris har. 

Deler bare ut småbokser med nonstop eller kjærligheter på pinne selv. Et år delte jeg ut popcorn, men det var ferdig fra pose, og helte det rett over i Brød poser som jeg knøt. 

Anonymkode: 76630...e2b

Tenk på alt det ungene dine og dermed indirekte du utsettes for av bakterier og skit i barnehagen. Jeg lover deg litt smågodt fra Europris er din minste bekymring. Sannsynligvis er mobiltelefonen din verre....

Anonymkode: d6dea...8fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såvidt jeg vet har ingen barn enda dødd pga at de har spist godter i løs vekt. 
Det er vel nok plastemballasje på avveier...da snakker vi et virkelig problem.

Anonymkode: 320af...e02

Skrevet

Yes, mer plastemballasje er det verden trenger.

Om ikke barna dine tåler bakterier, så får du holde dem på isolat. Men har de holdt seg friske frem til nå, så skal du se de tåler smågodt uten emballasje også.

Anonymkode: 62052...72c

Skrevet

Er det værre på Halloween? Er det bare smågodt på Europris som er off limit? Hjelper det om man forsyner seg pent og ikke grabber? Trenger jordkloden mer plastavfall? Kan man pakke inn smågodt? Er det stor dødelighet blant små hekser og sabeltenner som har spist smågodt? 

Så mange spørsmål. Og så få svar?

Anonymkode: 876bd...dc5

Skrevet

Og her har jeg dårlig samvittighet for å ha kjøpt innpakket godteri.. Hensynet mitt var at det blir fort grisete og klissete i bøtta, og det er ikke hyggelig for ungene. Det har aldri falt meg inn å nekte ungene å spise løsvektsgodteri de har fått fra andre på Halloween, og mine lever i beste velgående fremdeles.

Skrevet
40 minutter siden, gale damen skrev:

Og her har jeg dårlig samvittighet for å ha kjøpt innpakket godteri.. Hensynet mitt var at det blir fort grisete og klissete i bøtta, og det er ikke hyggelig for ungene. Det har aldri falt meg inn å nekte ungene å spise løsvektsgodteri de har fått fra andre på Halloween, og mine lever i beste velgående fremdeles.

Samme her.

(Men i år ble det innpakket godteri. Jeg kjøpte det de hadde på nærbutikken på 10 kronerssalg. Jeg kjører ikke 80 km for å komme til Europris.)

Skrevet
1 time siden, Superdolly skrev:

Samme her.

(Men i år ble det innpakket godteri. Jeg kjøpte det de hadde på nærbutikken på 10 kronerssalg. Jeg kjører ikke 80 km for å komme til Europris.)

Da kan du nok puste lettet ut, du unnslipper hi sin vrede. Det er visst Europris som er fanden sjøl her. 

Jeg har handlet innpakket godteri på Europris og er litt i tvil om hvor på hi sin skala jeg havner...

Skrevet

Er det bare jeg som ikke forstår hovedinnlegget? Er snop fra Europris verre enn fra andre butikker? 

Jeg slites mellom hensyn til hygiene og til miljøet. I år ble det innpakket, men neste år vet jeg ikke. 

Anonymkode: 18153...838

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Såvidt jeg vet har ingen barn enda dødd pga at de har spist godter i løs vekt. 
Det er vel nok plastemballasje på avveier...da snakker vi et virkelig problem.

Anonymkode: 320af...e02

Jeg har egentlig alltid kjøpt smågodt, enten pakket inn noen biter eller gitt med skje. Men har forstått at dette ikke alltid er akseptert. Så i år har jeg kjøpt inn ferdig innpakket. Men det strider egentlig imot mitt miljøsyn. Tenk all den plasten som blir brukt for alle disse små bitene.. Får rett og slett dårlig samvittighet for at jeg støtter denne industrien. Så neste år, blir det en annen løsning! 

Anonymkode: c8023...611

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har egentlig alltid kjøpt smågodt, enten pakket inn noen biter eller gitt med skje. Men har forstått at dette ikke alltid er akseptert. Så i år har jeg kjøpt inn ferdig innpakket. Men det strider egentlig imot mitt miljøsyn. Tenk all den plasten som blir brukt for alle disse små bitene.. Får rett og slett dårlig samvittighet for at jeg støtter denne industrien. Så neste år, blir det en annen løsning! 

Anonymkode: c8023...611

Godteriet vi har kjøpt er pakket inn i enten papir eller aluminiumsfolie. Er ikke det ok, miljømessig?

Anonymkode: 35312...69e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er det bare jeg som ikke forstår hovedinnlegget? Er snop fra Europris verre enn fra andre butikker? 

Jeg slites mellom hensyn til hygiene og til miljøet. I år ble det innpakket, men neste år vet jeg ikke. 

Anonymkode: 18153...838

Det er vel fordi boksene på europris står åpne hele tiden, noe de ikke gjør på andre butikker. Men de lokkene hindrer jo ikke at enkelte folk nyser og graver oppi der med hendene.

Anonymkode: 7e40a...505

Skrevet

Så lenge man pakker inn godteribitene i en liten pose eller lignende før man gir de ut, ser jeg ikke problemet, men å legge løst godteri oppi bøtta syns jeg er uhygienisk.

Her er det kjøpt inn Dumle-kjærligheter og små Smarties-esker. Mye enklere enn å pakke inn smågodt - men kommer ikke hundrevis av barn her da, så skjønner at det kan være litt å spare på å kjøpe godteri i løsvekt. Syns forresten popcorn i brødposer var en god, og billig ide! Tror jeg skal gjøre det til neste år, og kanskje tegne på noen edderkopper eller flaggermus med sort tusj utenpå posene.

Anonymkode: 9c1ae...3dc

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

De har egen mat medbragt på Sfo her. Etter toalettbesøk vasker vi hendene, og åpner døren med albuen eller et papirtørk i hånden. De leker med ipad ja, men vasker jo hendene før de spiser. - Sunn fornuft. 

Smågodt som ligger løst i butikken blir tatt på (kremmende mange plukker med hendene), åpne bokser er det verste (forskjellige folk lener seg over, hoster og nyser), de skjeene blir aldri vasket - Selv etter at de har falt i gulvet... Etter at jeg jobbet i matbutikk under studiene sluttet jeg å spise smågodt 😂

Jobber på Europris, og må bare si at det for det første er lokk over smågodtdisken, og for det andre så vaskes smågodtskjeene hver dag! Ser vi noen som ligger på gulvet så fjerner vi så klart den. Vi har mange smågodtskjeer, så hver kveld legges det reine ut, og så vasker vi de som har vært ute i oppvaskmaskinen. Hva kundene gjør får vi dessverre ikke styrt. Men at dere var griser der du jobbet før, betyr jo ikke at alle andre butikker er det.

Anonymkode: bce5b...432

Skrevet

Det er vel fordi boksene på europris står åpne hele tiden, noe de ikke gjør på andre butikker. Men de lokkene hindrer jo ikke at enkelte folk nyser og graver oppi der med hendene.

Det gjør de da ikke, det er lokk på smågodtdisken hos Eurorpis her ihvertfall..

Sønnen min jobber der, og de rydder rundt disken hele tiden, skjeene blir vasket hver dag. Som jeg ser det er det mye mer hygienisk å kjøpe smågodt der enn i matbutikken. De har så stor omløpshastighet på Europris at ikkenoe blir gammelt, det fylles på, vaskes og ryddes i smågodtet hver eneste dag. Det gjør det ikke i matbutikkene altså.

Anonymkode: 84b5d...f79

Skrevet

Sånn som dette ser det ut på Europris her, lokk på alt smågodtet..

https://www.nernett.no/artikler/nyhende/tidlig-paskegodt-her-voldas-billigste

Anonymkode: 84b5d...f79

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Godteriet vi har kjøpt er pakket inn i enten papir eller aluminiumsfolie. Er ikke det ok, miljømessig?

Hvor fant du ting som var pakket inn i papir? Jeg har lett overalt! 

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

De har egen mat medbragt på Sfo her. Etter toalettbesøk vasker vi hendene, og åpner døren med albuen eller et papirtørk i hånden. De leker med ipad ja, men vasker jo hendene før de spiser. - Sunn fornuft. 

Smågodt som ligger løst i butikken blir tatt på (kremmende mange plukker med hendene), åpne bokser er det verste (forskjellige folk lener seg over, hoster og nyser), de skjeene blir aldri vasket - Selv etter at de har falt i gulvet... Etter at jeg jobbet i matbutikk under studiene sluttet jeg å spise smågodt 😂

Du aaaner jo ikke hva barna dine gjør på skolen ;) På do!

De tar nok rett på håndtaket ja.

Anonymkode: 6ff4c...7ad

Skrevet
52 minutter siden, Tresøtesmå141517 skrev:

Hvor fant du ting som var pakket inn i papir? Jeg har lett overalt! 

På matbutikken (Meny). Små Smarties-esker (pakket inn i papp) og kjærligheter på pinne som er pakket inn i papir (med voks på innsiden).

Skrevet

Ingen har tatt kvelden av dette, så det går nok helt sikkert bra!

Anonymkode: d9d03...595

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er greit, i og med at jeg spesifiserte at det er de som kjøper til Halloween jeg reagerer på.

Anonymkode: f7b08...416

Det er godteribokser med lokk, man tar goderiet med skje, og jeg deler det ut med plastikk håndske på hånden. Hvor blir det uhygienisk?

Anonymkode: 61dbf...c15

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke på vår Europris butikk. Så det er nok en sannhet med modifikasjoner.

Anonymkode: 61dbf...c15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...