Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2019 #1 Skrevet 30. oktober 2019 Jeg ser stadig dårligere, og skulle hatt nye briller. Men har ikke råd. Kan jeg søke NAV om støtte til det eller må jeg finne en måte å dekke det på selv? Mottar minstesats AAP. Anonymkode: ae93d...ea8
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2019 #2 Skrevet 30. oktober 2019 Beklager den FULLSTENDIG IDIOTISKE OVERSKRIFTEN... hi Anonymkode: ae93d...ea8
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2019 #3 Skrevet 30. oktober 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg ser stadig dårligere, og skulle hatt nye briller. Men har ikke råd. Kan jeg søke NAV om støtte til det eller må jeg finne en måte å dekke det på selv? Mottar minstesats AAP. Anonymkode: ae93d...ea8 Jeg tror det er vanskelig å få dekket, men du har ikke noe å tape på å søke. Jeg har en niese som har fått dekket briller for ikke lenge siden. Hun går ikke på AAP, men på et annet tiltak jeg ikke husker hva heter. "Det kan ikke gis stønad til briller/kontaktlinser etter folketrygdlovens kapittel 10 ved vanlige brytningsfeil som nærsynthet, langsynthet eller ved skjeve hornhinner (astigmatisme). Dette gjelder også nærbriller som skyldes normale aldersforandringer i øyet. " https://lovdata.no/nav/rundskriv/v7-10-07acd/KAPITTEL_4-1#KAPITTEL_4-1 Hvis ikke så kan du kanskje få brillekonto og betale de ned hver måned, det gjorde jeg når jeg gikk på AAP Anonymkode: 6ce67...af5
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2019 #4 Skrevet 30. oktober 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror det er vanskelig å få dekket, men du har ikke noe å tape på å søke. Jeg har en niese som har fått dekket briller for ikke lenge siden. Hun går ikke på AAP, men på et annet tiltak jeg ikke husker hva heter. "Det kan ikke gis stønad til briller/kontaktlinser etter folketrygdlovens kapittel 10 ved vanlige brytningsfeil som nærsynthet, langsynthet eller ved skjeve hornhinner (astigmatisme). Dette gjelder også nærbriller som skyldes normale aldersforandringer i øyet. " https://lovdata.no/nav/rundskriv/v7-10-07acd/KAPITTEL_4-1#KAPITTEL_4-1 Hvis ikke så kan du kanskje få brillekonto og betale de ned hver måned, det gjorde jeg når jeg gikk på AAP Anonymkode: 6ce67...af5 Åja. Jeg har skjeve hornhinner så det var egentlig ganske klar tale Anonymkode: ae93d...ea8
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2019 #5 Skrevet 30. oktober 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Åja. Jeg har skjeve hornhinner så det var egentlig ganske klar tale Anonymkode: ae93d...ea8 Da ville jeg tatt opp brillekonto Anonymkode: 6ce67...af5
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2019 #6 Skrevet 30. oktober 2019 Specsawers kan du få rimelige briller. Min datter hadde synsundersøkelse og fikk da ett brillepar gratis. Ikke det størst utvalget, men hun fikk briller. Dagen vi var på synstest hadde hun feber og var ikke i slag, så hun tok bare ett par også skulle vi se på briller siden. Kjøpte uten beskyttelse på glass og annet en kan få på. Nå har hun hatt de i 2år og har aldri villet ha andre. De er vist kule nok for ungdomskole og videregående, selv om de var gratis og ikke har ett fancy merke som alt annet må ha omdagen. Jeg kjøper også bare briller der. Får to for prisen av en når de har kampanjer. Har vel aldri betalt mye for brillene heller siden jeg ikke velger noe tillegg på de. 1500kr er vel det meste jeg har betalt for to briller der. Min mor fikk sjokk da hun skulle betale sine briller, 12000kr. Mange steder har ekstreme priser, mamma gikk dit kun pga at hun trodde de var flinkere enn spacsawers. Hun skal ikke kjøpe neste briller på samme sted, for jeg, min datter og min far er super fornøyde med våre billige briller. Anonymkode: 65f46...fd8
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2019 #7 Skrevet 30. oktober 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Specsawers kan du få rimelige briller. Min datter hadde synsundersøkelse og fikk da ett brillepar gratis. Ikke det størst utvalget, men hun fikk briller. Dagen vi var på synstest hadde hun feber og var ikke i slag, så hun tok bare ett par også skulle vi se på briller siden. Kjøpte uten beskyttelse på glass og annet en kan få på. Nå har hun hatt de i 2år og har aldri villet ha andre. De er vist kule nok for ungdomskole og videregående, selv om de var gratis og ikke har ett fancy merke som alt annet må ha omdagen. Jeg kjøper også bare briller der. Får to for prisen av en når de har kampanjer. Har vel aldri betalt mye for brillene heller siden jeg ikke velger noe tillegg på de. 1500kr er vel det meste jeg har betalt for to briller der. Min mor fikk sjokk da hun skulle betale sine briller, 12000kr. Mange steder har ekstreme priser, mamma gikk dit kun pga at hun trodde de var flinkere enn spacsawers. Hun skal ikke kjøpe neste briller på samme sted, for jeg, min datter og min far er super fornøyde med våre billige briller. Anonymkode: 65f46...fd8 Er det bare styrke du trenger da, siden du kan få så billige briller? Anonymkode: 6ce67...af5
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2019 #8 Skrevet 30. oktober 2019 Om du ikke har råd, så kan du søke om støtte fra sosial, men det blir jo da vurdert om dette er noe du skal kunne dekke selv ut fra inntekt og utgifter. Anonymkode: 39af4...25d
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2019 #9 Skrevet 30. oktober 2019 Min mor var minstepensjonist uten noe formue. Nav dekket en liten del til briller. Anonymkode: 0a6ea...3de
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2019 #10 Skrevet 30. oktober 2019 Jeg har skjeve hornhinner og betaler ikke ekstra for det. Sverger til Specsavers. De har ofte gode tilbud og ingen skjulte kostnader. Prisen som står på innfatningen er den du betaler. Med mindre du vil ha herdet glass osv. Anonymkode: 001d4...71c
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2019 #11 Skrevet 30. oktober 2019 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har skjeve hornhinner og betaler ikke ekstra for det. Sverger til Specsavers. De har ofte gode tilbud og ingen skjulte kostnader. Prisen som står på innfatningen er den du betaler. Med mindre du vil ha herdet glass osv. Anonymkode: 001d4...71c Samme her. Velger du den rimeligste innfatningen (tror de koster 299 kr?) og rimelige glass, blir brillene svært rimelige. Anonymkode: 50f59...6e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå