Gå til innhold

Noen her som har ADHD diagnose som har søkt grunnstønad?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lang tid tok det fra du søkte til du fikk utbetaling?

Anonymkode: 0cbf0...7b2

Er det ikke 4-5 mnd behandlingstid på den da? Er på vei til å søke selv så har bare sjekka opp i det 😉

Anonymkode: b4445...9c8

Hvordan fant dere ut at dere har Adhd å hvordan var prosessen for å få diagnosen? Jeg er 100% sikkert på at jeg har Adhd, har bare tatt sånne egentester på nettet å scorer veldig høyt på de 

Anonymkode: 959ee...44c

Annonse

Fastlegen min hadde ikke hørt om praksisendringen. Regner med det er mange med diagnosen som ikke vet at de har krav på stønad.

Nav opplyser jo ikke om noe før man finner ut av det selv...

HI

Jeg har ingen fast saksbehandler hos nav så jeg legger ved en erklæring fra legen. Går ikke på noen andre stønader så er ikke i systemet deres annet enn med barnetrygda.

HI

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er det garantert mange som ikke vet, for det man har krav på blir ALDRI opplyst av NAV.

Anonymkode: 311bf...7d9

Vet du egentlig hvor mane ulike stønadskategorier det er i velferdsstaten??? Forventer du virkelig st noen helt ut av det blå skal komme å fortelle deg alt du kan tenkes å ville ønske å søke på??

Anonymkode: a16bf...284

Annonse

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du egentlig hvor mane ulike stønadskategorier det er i velferdsstaten??? Forventer du virkelig st noen helt ut av det blå skal komme å fortelle deg alt du kan tenkes å ville ønske å søke på??

Anonymkode: a16bf...284

Ja 🤪

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor slites det mer på sengetøy?

Anonymkode: b1240...372

Er pga f.eks økt svette som gjør at det må vaskes oftere og dermed blir fortere slitt.

Før måtte det dokumenterteres men nå har den regelen falt bort.

HI

Hva skal man svare i søknaden?

De spør om årsak, og hvilket tidspunkt man har hatt ekstrautgifter..legen skal også uttale seg om brukerens funksjonsevne..

Er det mange som søker på dette, selv om man ikke har disse ekstra utgiftene? Det står jo at alle med ADHD har krav på dette.

Skjønner ikke så mye av dette 🙈 kan noen forklare?

Alle med adhd har nå rett på grunnstønaden, første sats. Man skal ikke trenge å fylle ut noe særlig mer at man har diagnosen og det må være legeerklæring, men skal man søke andre satser må man legge ved kvitteringer og sånt mtp slitasje. Obs, om man har diagnosen add får man ikke gr.stønad. 

Meld dere inn i adhd-grupper på fb, der får man svar på alt😊

Jeg har tenkt på det siden den nye regelen kom, men er så treg🙈😅

Anonymkode: 67ccd...7ce

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle med adhd har nå rett på grunnstønaden, første sats. Man skal ikke trenge å fylle ut noe særlig mer at man har diagnosen og det må være legeerklæring, men skal man søke andre satser må man legge ved kvitteringer og sånt mtp slitasje. Obs, om man har diagnosen add får man ikke gr.stønad. 

Meld dere inn i adhd-grupper på fb, der får man svar på alt😊

Jeg har tenkt på det siden den nye regelen kom, men er så treg🙈😅

Takk for svar 😊 men lurer på: hva skal man krysse av på i punkt 2, opplysninger om ekstrautgifter?

valgene er tekn hj midler, proteser, transport, kosthold, førerhund, telefon og klesslitasje. Det siste? Må vel krysse av?

Jeg har ADHD, men føler jeg søker «ulovlig» på dette 😳

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar 😊 men lurer på: hva skal man krysse av på i punkt 2, opplysninger om ekstrautgifter?

valgene er tekn hj midler, proteser, transport, kosthold, førerhund, telefon og klesslitasje. Det siste? Må vel krysse av?

Jeg har ADHD, men føler jeg søker «ulovlig» på dette 😳

Jeg har ikke fylt den ut selv ennå, men om jeg har forstått det riktig så skal man ikke trenge å krysse av noe så lenge man kun søker første satsen. Men sjekk "adhd diskusjoner og fakta" og "fabelaktige adhd/add kvinner" på fb, der får du svar på alt😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...