Gå til innhold

5 åring med bleie i i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da synes jeg det er viktig at du finner ut av det, det kan jo godt hende at de allerede har et system på plass og at det er andre ting som gjør at han tisser på seg. Synes det er rart at dere ikke har snakket om det når han har tissevåt dress hver dag, det må jo være frustrerende for de ansatte og, og for barnet selv. At du tenker på å true med bleie uten at du vet hva som blir gjort med problemet, synes jeg er tafatt rett og slett. Tisser han på seg hjemme?

Anonymkode: 1d578...6a4

Ja, dette reagerer jeg på, også. Å ta på bleie bør ikke være det første man tenker på, men det er fint at du spør om råd, så får du tankene i andre spor. Snakk med barnehagen!

Anonymkode: fb94d...98e

Gjest Antarctica
Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

For noe tull. Freud er foreldet for lenge siden, det burde du vite som tydeligvis anser deg selv som en smarting? 

Ja, det kan godt hende at DU har barnets følelser med deg. Men da må du også vite at nyere forskning (enn antikk-freud) gir uttrykk for at å ikke legge fra seg sine barnslige følelser, er et tegn på umodenhet. 

Anonymkode: 58645...758

Nei, Freud er ikke foreldet, hans arbeid er derimot blitt supplert av nyere psykologer. Og nei, barnets følelser er sinne, tristhet, frykt, glede, avsky, krenkelse og alt annet som vi voksne også kan føle. Forskjellen ligger vel mest i hvordan vi håndterer og regulerer følelsene; og kanskje litt i hva og hvem som trigger dem. Men ut over det så sitter ikke vi voksne på noen nye, raffinerte og modne følelser som vi ikke allerede hadde tilgang til da vi var barn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...