Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #1 Skrevet 29. oktober 2019 I lengre perioder har jeg problemer med å sove godt på nettene. Altså, veldig sjelden at jeg ikke sovner rimelig kjapt. Nesten "hodet ned på puta så snork",- men etter det.. Trenger med andre ord ikke noe råd, tips eller remedier for å sovne!!! Våkner gjerne mellom 0100 og 0200,- drittrett, selvsagt,- men alle mulige tanker begynner å kverne og jeg blir liggende og krisemaksimere ting som ikke har skjedd,- som trolig ikke kommer til å skje,- men "hva om det skjer"....Også baller det på seg. Har prøvd forskjellig råd og tips for å "styre" tankene,- uten hell hittil.... Jeg blir alltid liggende våken til jeg er blitt så trett at jeg rett og slett mer "glir inn i koma" enn å sovne godt igjen,- og når klokka da ringer på morgenen føles det ut som om man nettopp har sovnet. Finnes det noe man kan ta for slike "tanketunge" netter? Når morgenen kommer, bortsett fra og nesten være zombie, så er det nesten så jeg kan le av tankene,- de er så drøye faktisk,- men neste natt er de gjerne tilbake og alt er like mørkt, skummelt og trasig oppi mitt hode.. Anonymkode: ca3ab...ded
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #2 Skrevet 29. oktober 2019 Følger denne, min datter har det på samme måte som deg. Hun får ingen sovemedisin, da lege ikke ønsker å gi henne det. Anonymkode: 6aa1e...53d
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #3 Skrevet 29. oktober 2019 Virus apotek har hvertfall Sedix og Pascoflair hvertfall. Om de funker vet jeg dessverre ikke.. Anonymkode: 382df...4c8
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #4 Skrevet 29. oktober 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Virus apotek har hvertfall Sedix og Pascoflair hvertfall. Om de funker vet jeg dessverre ikke.. Anonymkode: 382df...4c8 Vitus* Anonymkode: 382df...4c8
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #5 Skrevet 29. oktober 2019 Har du prøvd apper? Eller mindfullness? Anonymkode: 0e34d...81d
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #6 Skrevet 29. oktober 2019 Prøvd melatonin? Anonymkode: 442af...c9d
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #7 Skrevet 29. oktober 2019 Jeg bruker melatonin, jeg har det som deg, så jeg tar ikke melatonin da jeg legger meg. Men jeg har alltid en flaske vann og melatonin ved sengen. Så da jeg våkner etter få timers søvn, så bare tar jeg den, og da sovner jeg etter ca 30 min. Anonymkode: 33ca7...bd7
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #8 Skrevet 29. oktober 2019 Mannen min prøvde Sedix for første gang i går. Han hadde sovnet raskt og sov hele natten. Fikk ikke spurt mer om det fordi han måtte løpe på jobb,men det virket som om han var happy Anonymkode: 5ae5e...fcc
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #9 Skrevet 29. oktober 2019 Ok, da skal jeg prøve ut noe av dette. Melatonin ved sengen først,- siden jeg som regel sovner veldig kjapt,- også evt sedix om det ikke har noe effekt. Takk for hjelpen damer, krysser fingre for at dette er noe som funker på meg. Slitsom når det står på, og vet aldri om det varer flere uker eller om det er over på 3-4 netter Mye rart og negativt på dette forumet, men jammen er det også mye lurt som dukker opp! Anonymkode: ca3ab...ded
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #10 Skrevet 29. oktober 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ok, da skal jeg prøve ut noe av dette. Melatonin ved sengen først,- siden jeg som regel sovner veldig kjapt,- også evt sedix om det ikke har noe effekt. Takk for hjelpen damer, krysser fingre for at dette er noe som funker på meg. Slitsom når det står på, og vet aldri om det varer flere uker eller om det er over på 3-4 netter Mye rart og negativt på dette forumet, men jammen er det også mye lurt som dukker opp! Anonymkode: ca3ab...ded Jeg kom på nå at man kanskje ikke får melatonin uten resept, er ikke helt sikker. Anonymkode: 442af...c9d
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #11 Skrevet 29. oktober 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kom på nå at man kanskje ikke får melatonin uten resept, er ikke helt sikker. Anonymkode: 442af...c9d Man må ha resept,- ja,- sjekket det fort på nettet. Dessuten har jeg påvist autoimmun sykdom, så mest sannsynlig får jeg det ikke uansett pga denne. Men da prøver jeg det andre rådet først Anonymkode: ca3ab...ded
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #12 Skrevet 29. oktober 2019 Jeg har prøvd sedix. Funker bra, men lå ta to. Står at man skal ta en til to tabletter. Reseptfritt. Anonymkode: 707e6...bf0
Sommerkroppen 2029 Skrevet 29. oktober 2019 #13 Skrevet 29. oktober 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg kom på nå at man kanskje ikke får melatonin uten resept, er ikke helt sikker. Anonymkode: 442af...c9d Nei det gjør du ikke. Den må du få via legen. Sedix får du reseptfritt på apoteket.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #14 Skrevet 29. oktober 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Man må ha resept,- ja,- sjekket det fort på nettet. Dessuten har jeg påvist autoimmun sykdom, så mest sannsynlig får jeg det ikke uansett pga denne. Men da prøver jeg det andre rådet først Anonymkode: ca3ab...ded Jeg har autoimmun sykdom og har fått Circadin og Imovane i perioder. Imovane er jo vanedannende over tid, men Circadin kan du nok få. Tar dog litt tid før den hjelper, sånn erfaringsmessig. Så i en akuttsituasjon hvor man trenger bedre søvn raskt, så er nok kanskje ikke den det beste☺️ Anonymkode: 382df...4c8
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #15 Skrevet 29. oktober 2019 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har autoimmun sykdom og har fått Circadin og Imovane i perioder. Imovane er jo vanedannende over tid, men Circadin kan du nok få. Tar dog litt tid før den hjelper, sånn erfaringsmessig. Så i en akuttsituasjon hvor man trenger bedre søvn raskt, så er nok kanskje ikke den det beste☺️ Anonymkode: 382df...4c8 Har du prøvd melatonin med 3 mg, i stedet for circadin som har 2 m g? Anonymkode: 442af...c9d
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #16 Skrevet 29. oktober 2019 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du prøvd melatonin med 3 mg, i stedet for circadin som har 2 m g? Anonymkode: 442af...c9d Nei, aldri prøvd melatonin.. 🤔 Anonymkode: 382df...4c8
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #17 Skrevet 29. oktober 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, aldri prøvd melatonin.. 🤔 Anonymkode: 382df...4c8 Circadin ER melatonin.. Anonymkode: 01e5d...abb
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #18 Skrevet 29. oktober 2019 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du prøvd melatonin med 3 mg, i stedet for circadin som har 2 m g? Anonymkode: 442af...c9d Hva heter den som har 3 mg? Anonymkode: 6aa1e...53d
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #19 Skrevet 29. oktober 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva heter den som har 3 mg? Anonymkode: 6aa1e...53d https://www.apotek1.no/produkter/melatonin-natures-one-kaps-3mg-263913p https://www.apotek1.no/produkter/melatonin-douglas-kapsler-3-mg-60stk-283036p Anonymkode: 442af...c9d
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #20 Skrevet 29. oktober 2019 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Circadin ER melatonin.. Anonymkode: 01e5d...abb Ja.. Men ettersom det ble spurt på den måten tenkte jeg det var noe som het Melatonin (3 mg). My bad.. Anonymkode: 382df...4c8
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #21 Skrevet 29. oktober 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja.. Men ettersom det ble spurt på den måten tenkte jeg det var noe som het Melatonin (3 mg). My bad.. Anonymkode: 382df...4c8 Det er noe som heter Melatonin 3 mg, det fåes i forskjellige merker, men er en samlebetegnelse på den styrken. https://www.google.com/search?q=Melatonin+3+mg&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjW7cuX_sHlAhUV5aYKHR7fDc8Q_AUIESgB&biw=1408&bih=688 Circadin er en type melatonin som er litt svakere enn melatonin 3 mg, derfor jeg spurte om du hadde prøvd den siden du sa at Circadin ikke virket så bra for deg. Anonymkode: 442af...c9d
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #22 Skrevet 29. oktober 2019 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er noe som heter Melatonin 3 mg, det fåes i forskjellige merker, men er en samlebetegnelse på den styrken. https://www.google.com/search?q=Melatonin+3+mg&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjW7cuX_sHlAhUV5aYKHR7fDc8Q_AUIESgB&biw=1408&bih=688 Circadin er en type melatonin som er litt svakere enn melatonin 3 mg, derfor jeg spurte om du hadde prøvd den siden du sa at Circadin ikke virket så bra for deg. Anonymkode: 442af...c9d Nei, har ikke prøvd noe annet enn Circadin 2 mg og Imovane☺️ Circadin funket greit etterhvert altså, men tok et par uker før jeg fikk effekt av de bare. Så hvis man trenger effekt litt fortere, som etter lengre perioder med veldig lite søvn, så er kanskje ikke det det beste valget. Anonymkode: 382df...4c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå