Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2019 #1 Del Skrevet 28. oktober 2019 Jeg har plutselig bestemt meg for at når pakka jeg har med røyk er tom, skal jeg ikke kjøpe ny. Og den blir tom i dag. Har sluttet 3 ganger tidligere så vet litt hva jeg går til. Men det skremmer vettet av meg denne gangen. Jeg har røykeplasterjeg tenkte jeg skulle bruke i begynnelsen. Det jeg lurer litt på, er om det er skadelig å ta seg en snus når jeg har plaster? Jeg tar meg en snus i ny å ne. Kan gå uker i mellom, eller noen dager. Nå har jeg en boks med anus jeg har hatt i 2 uker. Og jeg vet jeg kommer til å ville ta en når jeg har plasteret. Noen som har erfaring med røykeplaster og snus? Anonymkode: 6bf20...a6b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144387265-hjelp-slutte-%C3%A5-r%C3%B8yke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2019 #2 Del Skrevet 28. oktober 2019 Kombinasjonsbehandling med langtidsvirkende og korttidsvirkende har forskning vist å være det mest effektive for å klare å slutte å røyke og for å redusere tilbakefall. Langtidsvirkende er nikotinplaster, som skal sitte på i enten 24 timer (Nicotinell) eller 16 timer (Nicorette). Korttidsvirkende er nikotintyggegummi, nikotin-sugetabletter, nikotinspray eller nikotin-inhalator, som tas når du kjenner røyksug eller når du vanligvis ville tatt deg en røyk (f.eks. etter frokost). Du skal ikke røyke samtidig som du bruker disse preparatene. Viktig at du dette av en dato hvor det skal være røykestopp. Dagen før kjøper du inn preparater slik at du har det tilgjengelig fra røykestopp dato. Anonymkode: 6557f...fa4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144387265-hjelp-slutte-%C3%A5-r%C3%B8yke/#findComment-149142454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2019 #3 Del Skrevet 28. oktober 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kombinasjonsbehandling med langtidsvirkende og korttidsvirkende har forskning vist å være det mest effektive for å klare å slutte å røyke og for å redusere tilbakefall. Langtidsvirkende er nikotinplaster, som skal sitte på i enten 24 timer (Nicotinell) eller 16 timer (Nicorette). Korttidsvirkende er nikotintyggegummi, nikotin-sugetabletter, nikotinspray eller nikotin-inhalator, som tas når du kjenner røyksug eller når du vanligvis ville tatt deg en røyk (f.eks. etter frokost). Du skal ikke røyke samtidig som du bruker disse preparatene. Viktig at du dette av en dato hvor det skal være røykestopp. Dagen før kjøper du inn preparater slik at du har det tilgjengelig fra røykestopp dato. Anonymkode: 6557f...fa4 Takk for svar. Men blir snus nesten som et kortidsvirkende middel da? Så når jeg er tom for snus kan jeg kanskje gå for munnsprayen? Og plaster? Hi Anonymkode: 6bf20...a6b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144387265-hjelp-slutte-%C3%A5-r%C3%B8yke/#findComment-149142464 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2019 #4 Del Skrevet 28. oktober 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Men blir snus nesten som et kortidsvirkende middel da? Så når jeg er tom for snus kan jeg kanskje gå for munnsprayen? Og plaster? Hi Anonymkode: 6bf20...a6b Altså, snus inneholder jo ikke de giftstoffene en sigarett har, men snus regnes jo selvsagt ikke som et korttidsvirkende nikotinpreparat. Det virker jo over så så lang tid. Hvor mange snus har du igjen? Og hvorfor kan du ikke bare kjøpe deg korttidsvirkende med det samme? Må du snuse opp den snusboksen? Hva skjer om du ikke «snuser» den opp? Hvor mange røyk har du pleid å ha daglig og hva er styrken på nikotinplastrene du har? Anonymkode: 6557f...fa4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144387265-hjelp-slutte-%C3%A5-r%C3%B8yke/#findComment-149142479 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizabeth Skrevet 28. oktober 2019 #5 Del Skrevet 28. oktober 2019 (endret) 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har plutselig bestemt meg for at når pakka jeg har med røyk er tom, skal jeg ikke kjøpe ny. Og den blir tom i dag. Har sluttet 3 ganger tidligere så vet litt hva jeg går til. Men det skremmer vettet av meg denne gangen. Jeg har røykeplasterjeg tenkte jeg skulle bruke i begynnelsen. Det jeg lurer litt på, er om det er skadelig å ta seg en snus når jeg har plaster? Jeg tar meg en snus i ny å ne. Kan gå uker i mellom, eller noen dager. Nå har jeg en boks med anus jeg har hatt i 2 uker. Og jeg vet jeg kommer til å ville ta en når jeg har plasteret. Noen som har erfaring med røykeplaster og snus? Anonymkode: 6bf20...a6b Har du lyst til å slutte, klarer du det. Begynner du igjen, har du ikke lyst til å slutte. Det kan være et mareritt for mange, men ikke for alle. Det sitter i hodet🙂 Endret 28. oktober 2019 av Elizabeth89 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144387265-hjelp-slutte-%C3%A5-r%C3%B8yke/#findComment-149142481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2019 #6 Del Skrevet 28. oktober 2019 Er vel omtrent halve boksen igjen. Kanskje litt mindre. Vil ikke kaste den, i alle fall ikke før jeg har passert 2 uker uten røyk. Vil heller ta meg en snus ved en sprekk, enn en røyk. Jeg røyker fra 10 til opp mot 20 enkelte dager. Sjeldent det blir 20, men er jeg ute på fest o.l, blir det fort 20. Jeg vet ikke hvor sterke de plasterene er. Fikk de av mamma etter at hun sluttet. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å bruke noen hjelpemidler, men siden jeg har de, og jeg er mer redd denne gangen enn de foregående, tenkte jeg at jeg kanskje skulle forsøke. Jeg har prøvd å slutte mange ganger og gått på en del smeller. 3 av gangene har jeg vært røykfri i flere år. 2-3 år. Hinsides all fornuft å begynne igjen. Men desverre har det blitt sånn alle gangene. Jeg skulle ønske jeg aldri hadde begynt å røyke! Jeg er klar for å prøve å frigjøre meg fra røyken. Har hatt disse tankene om å slutte av og på i 6.mnd nå. Og det er først nå jeg har våget å hoppe i det. Men om 2 dager uten røyk, er hodet helt på bærtur. Jeg må lage meg en plan for jobb og hjemme. Anonymkode: 6bf20...a6b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144387265-hjelp-slutte-%C3%A5-r%C3%B8yke/#findComment-149142599 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2019 #7 Del Skrevet 28. oktober 2019 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er vel omtrent halve boksen igjen. Kanskje litt mindre. Vil ikke kaste den, i alle fall ikke før jeg har passert 2 uker uten røyk. Vil heller ta meg en snus ved en sprekk, enn en røyk. Jeg røyker fra 10 til opp mot 20 enkelte dager. Sjeldent det blir 20, men er jeg ute på fest o.l, blir det fort 20. Jeg vet ikke hvor sterke de plasterene er. Fikk de av mamma etter at hun sluttet. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å bruke noen hjelpemidler, men siden jeg har de, og jeg er mer redd denne gangen enn de foregående, tenkte jeg at jeg kanskje skulle forsøke. Jeg har prøvd å slutte mange ganger og gått på en del smeller. 3 av gangene har jeg vært røykfri i flere år. 2-3 år. Hinsides all fornuft å begynne igjen. Men desverre har det blitt sånn alle gangene. Jeg skulle ønske jeg aldri hadde begynt å røyke! Jeg er klar for å prøve å frigjøre meg fra røyken. Har hatt disse tankene om å slutte av og på i 6.mnd nå. Og det er først nå jeg har våget å hoppe i det. Men om 2 dager uten røyk, er hodet helt på bærtur. Jeg må lage meg en plan for jobb og hjemme. Anonymkode: 6bf20...a6b Hvorfor vil du ikke kaste den, hvorfor vil du la den ligge der og friste deg? Hvorfor sprakk du de 2 andre gangene? Anonymkode: 5a9c9...011 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144387265-hjelp-slutte-%C3%A5-r%C3%B8yke/#findComment-149142615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2019 #8 Del Skrevet 28. oktober 2019 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er vel omtrent halve boksen igjen. Kanskje litt mindre. Vil ikke kaste den, i alle fall ikke før jeg har passert 2 uker uten røyk. Vil heller ta meg en snus ved en sprekk, enn en røyk. Jeg røyker fra 10 til opp mot 20 enkelte dager. Sjeldent det blir 20, men er jeg ute på fest o.l, blir det fort 20. Jeg vet ikke hvor sterke de plasterene er. Fikk de av mamma etter at hun sluttet. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å bruke noen hjelpemidler, men siden jeg har de, og jeg er mer redd denne gangen enn de foregående, tenkte jeg at jeg kanskje skulle forsøke. Jeg har prøvd å slutte mange ganger og gått på en del smeller. 3 av gangene har jeg vært røykfri i flere år. 2-3 år. Hinsides all fornuft å begynne igjen. Men desverre har det blitt sånn alle gangene. Jeg skulle ønske jeg aldri hadde begynt å røyke! Jeg er klar for å prøve å frigjøre meg fra røyken. Har hatt disse tankene om å slutte av og på i 6.mnd nå. Og det er først nå jeg har våget å hoppe i det. Men om 2 dager uten røyk, er hodet helt på bærtur. Jeg må lage meg en plan for jobb og hjemme. Anonymkode: 6bf20...a6b HI; jeg jobber med dette, jeg kan dette. Hvis du virkelig vil slutte å røyke så kaster du den snusboksen. Du går å kjøper Nicotinell 21 mg/24 timer plaster (en pakke av 21 plaster) og velger deg ut et korttidsvirkende som kan passe for deg. Den vante nikotinen får du i deg av hjelpemidlene uansett, men du unngår de skadelige stoffene sigaretter inneholder. Jeg vet at dette funker bra. Når du har brukt 21 mg plaster i ca 5-6 uker så skal det trappes ned til 14 mg. Når du har brukt 14 mg i ca 4 uker skal du trappe ned til 7 mg i ca 4 uker. Korttidsvirkende bruker du etter behov. Gi det en sjanse. Dette er en plan, som du etterlyser. Anonymkode: 6557f...fa4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144387265-hjelp-slutte-%C3%A5-r%C3%B8yke/#findComment-149142631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå