Gå til innhold

Bonusbarnebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vanlig er det å ta seg av bonusbarnebarn? Min datter hadde 2 barn da hun måtte han hun er gift med nå. Hun og barnefar har barne 50/50. For 3 år siden fikk hun og mannen ett barn. Moren til min svigersønn bor i nærheten og tar seg veldig av sitt barnebarn, og det er bra. Men hun bryr seg ikke om de 2 andre. De er 10 og 11 år og klarer jo seg selv mere. Hun tar med seg lillegutt på noe hver uke, men spørr aldri om søskebe vil være med. Nå har ikke jeg bonusbarnebarn, men tror jeg  hadde tatt meg litt av dem. Hva med deg? 

Anonymkode: d6242...c09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal hun bry seg om dem? Det er ikke hennes barnebarn. De har besteforeldre. Hadde gjort det samme selv. Det er ingentsom heter bonusbarnebarn. 

Anonymkode: 78c80...614

Skrevet

Hvis du hadde vært død og de dermed manglet en bestemor, så. Hvis ikke: nei, hvorfor det? De er DINE barnebarn, ikke hennes.

Anonymkode: ba151...927

Skrevet

Jeg er ikke gammel nok til å være bestemor enda, men det er da noen bonusbarn i storfamilien.

Jeg tenker at det er en selvfølge å inkludere dem i storfamilien, men det er også naturlig at det blir en forskjell. Søsteren min har f.eks en bonussønn, han blir min bonusnevø og mammas bonusbarnebarn. Så han er helt klart inkludert, han blir invitert til alt av selskapeligheter, han får bursdag og julegave, han er en naturlig del av det som skjer. Mamma er veldig glad i han, men han har jo alle sine besteforeldre i live så hun blir "bare" en ekstra voksen i livet hans. Han er glad i henne, men har aldri vært der på overnatting eller slikt.

Mamma ville aldri hentet ungene til søsteren min og tatt de med på noe uten å også ta med han, men hun tar de gjerne med på ting når han ikke er hjemme fordi han er hos sine besteforeldre, sin mamma osv.

Anonymkode: cb810...21a

Skrevet

Det er ingen norm på dette.

Men man ser jo at det lønner seg for søsknene å bli behandlet likt. 

Skjønner ikke at man ikke kan involvere seg mer jeg. Hvorfor vil man ikke ha et bra forhold til alle i familien til barnet sitt. Altså her sønnen hennes og alle barba i familien. 

Anonymkode: f6bdd...fc5

Skrevet

Jeg tenker det er naturlig at det blir slik. Trolig har ikke barna det samme forholdet til henne som til deg feks. Min mamma er selvsagt mest opptatt av mitt barn men hun gir da oppmerksomhet og gaver til bonusbarnebarn. Mine stebarn på 9 og 11 hadde lurt veldig hvis hun tok med seg de på feks kino. De liker mamma men hun er ikke viktig for de. Mamma er en «hyggelig slektning» for de. 

Anonymkode: d2979...b14

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ingen norm på dette.

Men man ser jo at det lønner seg for søsknene å bli behandlet likt. 

Skjønner ikke at man ikke kan involvere seg mer jeg. Hvorfor vil man ikke ha et bra forhold til alle i familien til barnet sitt. Altså her sønnen hennes og alle barba i familien. 

Anonymkode: f6bdd...fc5

HIs barnebarn har jo andre besteforeldre. Mener du at det blir «likebehandling» dersom to av barna får gaver, overnatting og besøk av 6 besteforeldre, mens den tredje kun får dette av 4?

Anonymkode: ba151...927

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker det er naturlig at det blir slik. Trolig har ikke barna det samme forholdet til henne som til deg feks. Min mamma er selvsagt mest opptatt av mitt barn men hun gir da oppmerksomhet og gaver til bonusbarnebarn. Mine stebarn på 9 og 11 hadde lurt veldig hvis hun tok med seg de på feks kino. De liker mamma men hun er ikke viktig for de. Mamma er en «hyggelig slektning» for de. 

Anonymkode: d2979...b14

De er jo ikke søsken.

Anonymkode: 0c8b3...7b0

Skrevet

Her blir mine behandlet likt som sine «stesøskenbarn» . Bestefar har alltid vært bestefar selv om han ikke er min far og selv om han og mamma har vært skilt i årevis. Barna får likt i gaver og oppmerksomhet . De har og bonusbesteforeldre i min manns foreldre. Der blir de og behandlet på lik linje som de andre barnebarna .

Skrevet

Samboer har to barn fra før og jeg har et barn fra før. Vi har ingen felles barn. Foreldrene til samboer er veldig engasjerte besteforeldre for hans barn, mens min datter har bare besteforeldre som er opptatt med sitt. 

Foreldrene hans har flere ganger kommet og hentet hans barn, mens mitt barn står igjen. Tatt de med på overnatting, kino og shopping. 

Jeg synes det er litt trist på datteren min sine veigne, men jeg kan ikke si noe. Heldigvis har vi ingen felles barn og skal ikke ha det heller. Besteforeldrene gir sommerferiepenger til sine barnebarn, og da setter jeg inn lik sum på kontoen hennes. Jentene våre er like gamle også. 

Det jeg bruker å gjøre er å finne på ting med henne, når de andre er hos besteforeldrene sine. 

Anonymkode: 85e30...b94

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal hun bry seg om dem? Det er ikke hennes barnebarn. De har besteforeldre. Hadde gjort det samme selv. Det er ingentsom heter bonusbarnebarn. 

Anonymkode: 78c80...614

Nei, hvorfor skal man bry seg om noen i det hele tatt egentlig? Ingenting som heter bonusbarnebarn? Hvem er du, Språkrådet?

HI: Jeg tenker som deg, litt avhengig av hvor interesserte barnebarna er så klart. Hadde gjerne tatt meg av de andre to også, ihvertfall nå og da, spesielt om de andre besteforeldrene var lite interessert.

Anonymkode: 2d92c...f83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...