Gå til innhold

Ville du valgt hann bikkje eller tispe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er hann bikkjer strie? Vurderer en blandingshund som er av rasen Shi Tzu og Lhasa Apso. Ser også på en annen rase. Med Dvergschnauzer / Jack Russel mix.  Men det er hann bikkjer. Jeg har også en katt som er midt i livet. Vet ikke hvordan katten vil takle det å få en hund i hus. Han har vært nr 1 hele livet sitt. Jeg har ingen erfaring med hund.

Anonymkode: d752f...704

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt både hannhunder og tisper. Tisper er ofte roligere, mer hjemmekjære. Begge hannhundene vi hadde var litt sinte på andre (hvis de gikk i bånd, sjelden hvis begge var løse). Men tispene har jo løpetid. Det kan være litt stress, men behøver ikke være det. Jeg valgte en tispe sist, og hun er den letteste hunden jeg har hatt med å gjøre. vil bare kose, leke og være sammen med menneskene sine. Elsker barn, greit mot andre hunder, stikker aldri av uansett om hun hadde hatt sjansen. Liten rase - shih-tzy-blanding, litt lik den ene du vurderer. Men jeg tror ikke det egentlig har se veldig mye å si. Velger du en grei rase/blanding, er begge deler koselig. Jeg hadde valgt den shih-tzu-blandingen du vurderer.

Anonymkode: 8ced4...a8c

Skrevet

Vi hadde en hann for noen år siden og valgte helt bevisst tispe denne gangen. Ville aldri valgt hann igjen! Løpetiden var nulls stress - ble helt overrasket. Min søster har shitzu-blandingen du snakker om, tispe. Fin hund, ikke særlig smart og litt masete men heller ikke problematisk på noe vis. 

Anonymkode: e2eca...1ec

Skrevet

Jeg har to hannhunder og er veldig fornøyd med det. De er snille og har ikke vært spesielt strie. Har aldri hatt tispe. Har en dansk-svensk gårdshund og en som er blanding av Jack russell, papilon og shih tzu😊 

Anonymkode: c4fc8...51e

Skrevet

Sett deg godt inn i hva det vil si å ha hund, før du anskaffer en

Anonymkode: 43ebf...08b

Skrevet

Jeg har bare hatt hanner da jeg ikke fikser løpetid. Det er så ekkelt. 

Anonymkode: 595f6...c01

Skrevet

Jeg ville valgt hannhund for da slipper man løpetid. 

Anonymkode: a67d9...21b

Skrevet

Jeg har en av hver og skulle jeg ha valgt den siste en gang til, så hadde det blitt tispe.

Anonymkode: 365a3...7d6

Skrevet

Hvorfor i det hele tatt vurdere hund når det er snakk om en bastard? 

Anonymkode: c30a7...17d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...