Gå til innhold

Når byttet dere til juniorseng til de små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min var 17 mnd, og det tok 6 mnd før han forstod at han faktisk kunne gå ut av den selv. 

Jenta derimot slår nok salto ut av senga ved første anledning😑 

Ho er 18 mnd til jul, så lurte litt på å kjøpe det til jul. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta her måtte bytte da hun var så vidt 15 mnd. Hun klatret ut ig stupte over. 
Lillebror er nå 15 mnd ig viser ingen slike tegn enda. 

Skrevet

3 åringen har hatt sprinkelseng( uten vegger altså ) helt til nå 😉🙈, nå har han endelig fått ny seng 😀😜

Anonymkode: 44467...bac

Skrevet

Min eldste klatret ut av sprinkelsenga og stupte i gulvet med hodet først noen uker før ettårsdagen. Skaden er mye mindre ved å falle ut av ei juniorseng. Så vi har byttet før ettårsdagen for alle barna, for sikkerhets skyld. 

Anonymkode: 6060d...a33

Skrevet

Vi gikk rett på vanlig seng med sengehest i stedet for å via juniorseng. Ser ikke vitsen med å lage utgifter for seg selv med å gå via ennå en seng jeg da. 

Anonymkode: 23b20...4da

Skrevet

Alle mine fire barn har fått juniorseng til 2-årdagen, fikk velge dynetrekk til stor dyne selv osv. Så de har med stor iver flyttet til cars-sengetøy, postman Pat og Hello Kitty, bortsett fra det ene barnet. Hun valgte sengetøy med prinsesser og var så klar til å flyttet over helt til kvelden kom, da ville hun heller sove i "babysengen" på vårt rom, og der sov hun til hun var drøye 3 år ;)

Helt greit det altså, vi hadde senket ytterveggen på sengen da de begynte klatre og satt en krakk på utsiden, så de har alle klart å gå ut og inn av sprinkelsengen fra de var mellom 1 og 1,5 år gamle.

Anonymkode: aecc7...907

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi gikk rett på vanlig seng med sengehest i stedet for å via juniorseng. Ser ikke vitsen med å lage utgifter for seg selv med å gå via ennå en seng jeg da. 

En juniorseng koster ikke stort på Ikea, og alle våre fire barn har brukt den så den er godt brukt :)

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En juniorseng koster ikke stort på Ikea, og alle våre fire barn har brukt den så den er godt brukt :)

Nei men en vanlig seng koster ikke stort mer heller. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei men en vanlig seng koster ikke stort mer heller. 

Anonymkode: 23b20...4d

Vi byttet for øvrig rundt 15 mnd. 

Skrevet

Eldste fikk uttrekkbar seng (IKEA) når han var 2,5år. Voksen seng når han byttet rom når lillebroren kom, da var han 4år.

Yngste er 2 nå og bytter nok til eldstes gamle jr seng sommeren. 

Anonymkode: 05948...a9d

Skrevet

Datteren min sov i dypseng til hun var 3,5. Kunne klatre ut men gjorde det aldri. Gikk rett på stigeseng. Gadd ikke kjøpe juniorseng for så å kjøpe stigeseng om to år. 

Anonymkode: f71c9...f4e

Skrevet

Begge mine har byttet til juniorseng da de var rundt 18 mnd gamle.

Anonymkode: 530d5...1b9

Skrevet

Aldri. 

De gikk rett fra sprinkelseng til stor seng. Eldste var 2 år, minste trengte sprinkelsenga. Minste var 3, hadde da hatt kanten nede siste året. 

Anonymkode: e2a4b...807

Skrevet

han var litt over 2, men hadde det bare frem til han var 4, da fikk han en seng han kan ha til han hvertfall er 14-15 ( kommer jo litt an på hvor høy han blir, men var opp til 170)

Anonymkode: 907ae...b55

Skrevet

Juniorseng har vi aldri hatt i hus. Begge gikk fra sprinkelseng til vanlig stor seng da de var rundt to år. Nå som tenåringer har de hver sin 140x200-seng, med dobbeltdyne. 

Anonymkode: caa34...f7f

Skrevet

Sønnen vår lærte seg å klatre ut av sprinkelsengen, med sovepose på, da han var 18 mnd. Da tok av vi av den ene langsiden.

Han flyttet rett fra sprinkelseng til voksenseng da han ble fire år. Vi ønsket ikke å ha juniorseng i mellomtiden, uavhengig av hva de koster. Vi ville ikke ha et ekstra møbel, med madrass til, som kun ville bli brukt noen få år. Voksensengen vi kjøpte (IKEA Hemnes dagseng) kan også gjøres om til dobbeltseng når han har overnattingsgjest.

Anonymkode: e2ff9...f47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...