Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2019 #1 Skrevet 21. oktober 2019 Fikk vite at søsteren min deler private SMS jeg har skrevet i en gruppe bestående av minst 7 av hennes venninner. Vi hadde en diskusjon og hun har altså tatt screenshot av hva jeg har skrevet til henne og lagt ut. Har ikke skrevet noe stygt, men ærlig. Står for hva jeg har skrevet, men reagerte veldig da jeg fikk vite om dette (hun forsnakket seg til en annen utenfor denne gruppa om hvor mange som hadde støttes hennes side av saken). Hva mener dere? Er dette greit eller ikke? Har ikke sagt noe til henne, ble veldig lei meg og redd hun har vinklet samtalen slik at det setter henne i best mulig lys og at mine meldinger blir tatt ut av kontekst. Nå blir det veldig rart å møte de jeg vet har lest mine private meldinger. Vi skal i et selskap om ikke veldig lenge hvor jeg møter alle sammen. Anonymkode: 35da3...204
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2019 #2 Skrevet 21. oktober 2019 Oj! Det er et overtramp jeg aldri hadde tilgitt. Anonymkode: 74709...2cc
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2019 #3 Skrevet 21. oktober 2019 Jeg tar stadig screenshot av meldinger og sender til andre. De jeg sender de til vet å holde kjeft om det, så det blir aldri pinlige situasjoner. Kjipt at du gikk vite det, men lat som at du ikke vet og de vil gjøre det samme Anonymkode: 7b78e...36b
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2019 #4 Skrevet 21. oktober 2019 3 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg tar stadig screenshot av meldinger og sender til andre. De jeg sender de til vet å holde kjeft om det, så det blir aldri pinlige situasjoner. Kjipt at du gikk vite det, men lat som at du ikke vet og de vil gjøre det samme Anonymkode: 7b78e...36b Jøss. Bare jøss. Jeg har aldri sett andres meldinger, og ville reagert veldig negativt om noen sendte slike. Men min omgangskrets har heldigvis lite konflikter av denne arten. Slik drama gjør meg matt Anonymkode: 0613b...520
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2019 #5 Skrevet 21. oktober 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tar stadig screenshot av meldinger og sender til andre. De jeg sender de til vet å holde kjeft om det, så det blir aldri pinlige situasjoner. Kjipt at du gikk vite det, men lat som at du ikke vet og de vil gjøre det samme Anonymkode: 7b78e...36b Jeg står inne for det jeg skrev, det var veloverveide ord og jeg holdt en saklig tone. For meg er det ikke pinlig, det føles mer rart og ekkelt. Hadde nesten vært det samme hva innholdet var, det føles som et svik at hun delte noe privat. Hun misbrukte tilliten oss i mellom. Anonymkode: 35da3...204
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2019 #6 Skrevet 21. oktober 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jøss. Bare jøss. Jeg har aldri sett andres meldinger, og ville reagert veldig negativt om noen sendte slike. Men min omgangskrets har heldigvis lite konflikter av denne arten. Slik drama gjør meg matt Anonymkode: 0613b...520 Har ikke vært borti dette tidligere. Vi nærmer oss 40 begge to. Hadde aldri trodd dette. Anonymkode: 35da3...204
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2019 #7 Skrevet 21. oktober 2019 Jeg hadde sluttet helt å sende meldinger med henne. Hadde ikke giddet lage noe drama, men hadde sagt det til henne også. Neste gang hun sender meldinger hadde jeg bare svart at siden hun videresender meldinger og viser de til andre må dere snakke ansikt til ansikt eller ringe, meldinger er ikke lenger en måte dere kan kommunisere på. Anonymkode: 4c6f0...b4a
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2019 #8 Skrevet 21. oktober 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tar stadig screenshot av meldinger og sender til andre. De jeg sender de til vet å holde kjeft om det, så det blir aldri pinlige situasjoner. Kjipt at du gikk vite det, men lat som at du ikke vet og de vil gjøre det samme Anonymkode: 7b78e...36b Det er veldig spesielt altså, jeg har aldri videresendt en eneste melding og har aldri opplevd at andre har gjort det heller. Anonymkode: 4c6f0...b4a
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2019 #9 Skrevet 21. oktober 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jøss. Bare jøss. Jeg har aldri sett andres meldinger, og ville reagert veldig negativt om noen sendte slike. Men min omgangskrets har heldigvis lite konflikter av denne arten. Slik drama gjør meg matt Anonymkode: 0613b...520 Er det noen forskjell på om man sender screenshot eller snakker om det face to face? Har du aldri fortalt noen om en samtale eller diskusjon du har hatt? 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg står inne for det jeg skrev, det var veloverveide ord og jeg holdt en saklig tone. For meg er det ikke pinlig, det føles mer rart og ekkelt. Hadde nesten vært det samme hva innholdet var, det føles som et svik at hun delte noe privat. Hun misbrukte tilliten oss i mellom. Anonymkode: 35da3...204 Stiler du på at det du sier til henne aldri går videre? 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er veldig spesielt altså, jeg har aldri videresendt en eneste melding og har aldri opplevd at andre har gjort det heller. Anonymkode: 4c6f0...b4a Og aldri snakket om innholdet i de heller? Anonymkode: 7b78e...36b
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2019 #10 Skrevet 21. oktober 2019 For det første ville jeg tatt det opp med henne, enten ansikt til ansikt eller via telefon. Lagt det fram på en nøytral måte innledningsvis, og sagt at du ble veldig lei deg og føler at det er et svik. Se hvordan hun reagerer. Litt avhengig av reaksjonen, ville jeg sluttet å sende skriftlige meldinger. Jeg ville bare svart hver gang at hun fikk ringe meg hvis hun ønsket tilbakemelding. Jeg har ALDRI delt skjermbilder av private meldinger med andre. Ei heller vist dem fram til andre. For meg er det et vannvittig overtramp og det ville ødelagt mye av/all tillit jeg har til personen. Sånt gjør man bare ikke. (Selvfølgelig med unntak for trusler osv. som man må vise til politiet.) Anonymkode: 84ac6...dc5
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2019 #11 Skrevet 21. oktober 2019 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og aldri snakket om innholdet i de heller? Anonymkode: 7b78e...36b Jeg kan selvfølgelig si til mannen min at jeg fikk en melding av broren hans i dag, han ville ditt eller datt. Men jeg videresender da ikke meldinger, det er over en strek altså. Jeg hadde reagert om andre gjorde det til meg også. Særlig i en pågående konflikt. Anonymkode: 4c6f0...b4a
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2019 #12 Skrevet 21. oktober 2019 Idiotisk å diskutere skriftlig. Håper du lærer og at du neste gang tar en telefon eller møter den du ikke er enig med. Trodde ikke voksne folk skrev ting som de var redde andre kunne lese. Det du ikke kan si ansikt til ansikt til en person bør du ikke skrive heller. syns det er helt greit å ta bilde av samtaler som ikke er hemmelige. Viss du står for det du skrev, hva er problemet? Anonymkode: e738f...556
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2019 #13 Skrevet 21. oktober 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Idiotisk å diskutere skriftlig. Håper du lærer og at du neste gang tar en telefon eller møter den du ikke er enig med. Trodde ikke voksne folk skrev ting som de var redde andre kunne lese. Det du ikke kan si ansikt til ansikt til en person bør du ikke skrive heller. syns det er helt greit å ta bilde av samtaler som ikke er hemmelige. Viss du står for det du skrev, hva er problemet? Anonymkode: e738f...556 Noen ganger snakker man om intime ting. Anonymkode: bd529...853
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2019 #14 Skrevet 21. oktober 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Idiotisk å diskutere skriftlig. Håper du lærer og at du neste gang tar en telefon eller møter den du ikke er enig med. Trodde ikke voksne folk skrev ting som de var redde andre kunne lese. Det du ikke kan si ansikt til ansikt til en person bør du ikke skrive heller. syns det er helt greit å ta bilde av samtaler som ikke er hemmelige. Viss du står for det du skrev, hva er problemet? Anonymkode: e738f...556 Ja, jeg har lært det nå. Pleier ikke diskutere på SMS i det hele tatt. Er sjeldent i diskusjon med noen. Jeg er ikke redd for at andre kan lese hva jeg har skrevet. Overhodet ikke. Jeg er lei meg for at noe jeg trodde var en fortrolig samtale ble delt av min egen søster. Det føles ekkelt. Vi har et tett forhold og snakker sammen ofte, noen ganger flere ganger om dagen og sender hyppig meldinger. Takk for gode råd, jeg vil ikke lenger kommunisere med henne på SMS. Anonymkode: 35da3...204
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2019 #15 Skrevet 21. oktober 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja, jeg har lært det nå. Pleier ikke diskutere på SMS i det hele tatt. Er sjeldent i diskusjon med noen. Jeg er ikke redd for at andre kan lese hva jeg har skrevet. Overhodet ikke. Jeg er lei meg for at noe jeg trodde var en fortrolig samtale ble delt av min egen søster. Det føles ekkelt. Vi har et tett forhold og snakker sammen ofte, noen ganger flere ganger om dagen og sender hyppig meldinger. Takk for gode råd, jeg vil ikke lenger kommunisere med henne på SMS. Anonymkode: 35da3...204 Men late som ingenting ellers, da? Anonymkode: bd529...853
Sommerkroppen 2029 Skrevet 21. oktober 2019 #16 Skrevet 21. oktober 2019 Laaaangt over streken! Jeg ville tatt dette opp med henne face to face, og sagt hva jeg mente. Og ALDRI tatt en diskusjon mer på sms eller sosiale medier. Tilliten til min søster hadde fått alvorlige sprekker dersom hun hadde gjort noe sånt. Ufint av henne!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2019 #17 Skrevet 21. oktober 2019 Gjør jeg titt og ofte. Ikke rent få av meldingene fra min svigerinne som er lest av mine nærmeste venninner. Får også ofte skjermdump av andres meldinger. Mener ikke at dette er etisk riktig, men mye det samme som å baksnakke, man bare bruker den man baksnakker sine egne ord. Effektivt altså. Anonymkode: e94fc...243
Elizabeth Skrevet 21. oktober 2019 #18 Skrevet 21. oktober 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Fikk vite at søsteren min deler private SMS jeg har skrevet i en gruppe bestående av minst 7 av hennes venninner. Vi hadde en diskusjon og hun har altså tatt screenshot av hva jeg har skrevet til henne og lagt ut. Har ikke skrevet noe stygt, men ærlig. Står for hva jeg har skrevet, men reagerte veldig da jeg fikk vite om dette (hun forsnakket seg til en annen utenfor denne gruppa om hvor mange som hadde støttes hennes side av saken). Hva mener dere? Er dette greit eller ikke? Har ikke sagt noe til henne, ble veldig lei meg og redd hun har vinklet samtalen slik at det setter henne i best mulig lys og at mine meldinger blir tatt ut av kontekst. Nå blir det veldig rart å møte de jeg vet har lest mine private meldinger. Vi skal i et selskap om ikke veldig lenge hvor jeg møter alle sammen. Anonymkode: 35da3...204 Det er ikke greit, men nå vet du det... Jeg ville konfrontert henne før selskapet. Og ikke skriv til henne igjen om slike ting igjen🙂
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2019 #19 Skrevet 21. oktober 2019 Det kommer jo veldig an på hva hun delte. Om det var en opskrift gjør det jo ingenting. Om du betrr deg om en voldtekt er det ille. Anonymkode: a660f...cd6
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2019 #20 Skrevet 21. oktober 2019 Det er mange som gjør det. Screenshotter jeg også iblant Anonymkode: b2dc0...4b1
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2019 #21 Skrevet 21. oktober 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg kan selvfølgelig si til mannen min at jeg fikk en melding av broren hans i dag, han ville ditt eller datt. Men jeg videresender da ikke meldinger, det er over en strek altså. Jeg hadde reagert om andre gjorde det til meg også. Særlig i en pågående konflikt. Anonymkode: 4c6f0...b4a Det er ingen forskjell på å si det muntlig og å videresende. Er jo samme informasjon -uansett-, så du er ikke bedre enn søstra i denne saken hvis det følte det. Anonymkode: 9a100...10d
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2019 #22 Skrevet 21. oktober 2019 Snakker mest på snapchat, da ser man om motparten tar screenshot Anonymkode: bd529...853
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2019 #23 Skrevet 21. oktober 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Snakker mest på snapchat, da ser man om motparten tar screenshot Anonymkode: bd529...853 Ikke hvis vedkommende setter telefonen på flymodus. Da kan man ta så mange skjermbilder man vil, uten at du får varsel om det Anonymkode: b2dc0...4b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå