Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2019 #1 Skrevet 21. oktober 2019 Jeg har vært dum og bestillt noe fra en nettbutikk som ikke dekker retur så den må jeg betale selv. Pakken jeg har fått er blitt pakket i en poseaktig pakke, altså ikke pappeske. Jeg ønsker å sende den tilbake i samme pakke men nettbutikken sier at jeg bør sende den som norgespakke. Det gidder jeg ikke, er vel nærmere 200kr for det. Og posten sier at jeg ikke får heller noen form for kvittering når jeg skal sende den som vanlig pakke. Hva hadde du gjort? Anonymkode: 26e1b...222
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2019 #2 Skrevet 21. oktober 2019 Bedt om tilsendt returseddel og faktura på denne Anonymkode: b1b75...ff1
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2019 #3 Skrevet 21. oktober 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bedt om tilsendt returseddel og faktura på denne Anonymkode: b1b75...ff1 Jeg ringte nettbutikken og de dekker ikke returen, den må jeg dekke selv. Anonymkode: 26e1b...222
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2019 #4 Skrevet 21. oktober 2019 Spørs hvor mye varen koster. Hvis den er dyr, er det vel verdt det å betale for sporing. Hvis den er rimelig, kan du ta sjansen og sende på vanlig måte, uten sporing. Du risikerer at pakken blir borte, så du må selv vurdere om du ønsker å betale for sporing for å unngå den risikoen. Og sjekk returbetingelsene før du handler noe mer. Anonymkode: 5d099...d24
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2019 #5 Skrevet 21. oktober 2019 Sender du den som brev, om pakken er under 2kg er det ingen sporing på den og kvitteringen du får er kun for frimerker. Sender du den som norgespakke koster det 180kr i post i butikk, da er det sporing og garanti. Det er ditt valg hvordan du sender den, du velger selv hvordan den skal pakkes inn, norgespakke er kun lappen du klister på pakken. Ikke embalasje slik det var før. Du kan kjøpe alt dette på nettet også, da er det litt billigere, men samme prinsipp gjelder med sporing og garanti. Det er ditt valg hvordan du ønsker å sende det. Hadde du lest butikkens regler ang retur hadde du vist dette før du bestilte, så ditt valg hvordan du ønsker å gjøre dette. Skjer det noe med brevet uten sporing er det du som sitter med skjegget i postkassa. Velger du å betale det norgespakken koster, har du sporing og du får pengene igjen om noe skjer, altså ditt valg. Fordeler og ulemper med å handle på nett. Anonymkode: 9b2a4...204
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå