Gå til innhold

Kunne din 5-6 åring brukt en slik lue?🧐

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Min 4,5 åring hadde nok ikke likt den, og jeg er litt enig. 

Reima har veldig gode balaclava uten dilldall

Anonymkode: 88f59...e1e

Skrevet

Det spørs på barnet. Om han er opptatt av stilen selv, ikke tving den på han (mer sannsynlig den fort blir tatt av/ubrukt uansett). Andre barn godtar hva som helst.

Helt ærlig syns jeg den er i grenseland for en så stor gutt. 

Anonymkode: 3baed...8ee

Skrevet

Nei. Babylue.

Anonymkode: 2ba4d...da9

Skrevet

Det spiller da vel ingen rolle hva andre barn kunne/ikke kunne brukt. Når du handler klær til ditt barn er det ditt barn som er viktig. Ditt barn har gitt deg beskjed om at han ikke kommer til å føle seg vel i en slik lue. Jeg synes du burde respektere barnet ditt.

Anonymkode: 1d090...bb2

Skrevet

Nei. De har ikke villet bruke balaclava i det hele tatt i den alderen. Og den var jo ekstra baby. 

Annonse

Skrevet

Kjempesøt! Men respekter barnet :) 

Anonymkode: 30a5b...bbc

Skrevet

Nei, mine ville bruke buff og lue (uten knyting) i den alderen. 
Nå har jo ungen alt sagt at han ikke vil, så da er vel den saken grei. 

Anonymkode: b6512...a0f

Skrevet

Jeg synes de er litt barnslige, men veldig fine og gode luer, kjøpte til 3 åringen men det blir nok siste året 🙂

Anonymkode: 7021d...324

Skrevet

Ja, men hun bryr seg lite om hva hun har på seg

Anonymkode: b5276...6c9

Skrevet

Nei! De luene der er så tåpelige, de har irritert meg siden de kom. Ungene ser ut som små gjøglere. Og på en så stor gutt - nei! Heldigvis så har vel Kivat etterhvert tatt hintet og ikke alle luene deres har disse duskene, for det er jo veldig gode luer.

Anonymkode: 44b6e...a6c

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei! De luene der er så tåpelige, de har irritert meg siden de kom. Ungene ser ut som små gjøglere. Og på en så stor gutt - nei! Heldigvis så har vel Kivat etterhvert tatt hintet og ikke alle luene deres har disse duskene, for det er jo veldig gode luer.

Anonymkode: 44b6e...a6c

Du kan jo ha den tåpelige meningen din. Helt greit det. Men da kan man jo være tåpelig tilbake og si at "vanlige luer uten dusker på hver side" får dem til å se ut som bankranere.

Anonymkode: b5276...6c9

Skrevet

8-åringen min kunne fint brukt den, men han bryr seg fint lite om hva han har på seg. Din gutt bryr seg tydeligvis, og da hjelper det nok ikke så mye hva min synes. ;) 

Anonymkode: e5394...193

Annonse

Skrevet

Hadde aldri fått den på min gutt på 6 år (i dag 🎉). 

Syns du skal la han avgjøre selv hva han skal ha på, så lenge den er varm nok.

Anonymkode: 8869d...6f3

Skrevet

Absolutt ikke. Ikke 4 åringen heller. Hadde sagt det var babylue. Her må de ha vanlig lue og så har de heller hals utenom hvis det er kaldt. 

Anonymkode: ba295...89d

Skrevet

Og så gjør de duskene det vanskelig å få på hjelm. Reima er mye bedre! 

Anonymkode: ba295...89d

Skrevet

Den lua der har elendig passform og er for mye mindre barn

Anonymkode: d1142...23e

Skrevet

Verdens beste luer, men blir ikke kjøpt slik nå som hun er blitt fem. Vet ikke hva jeg skal kjøpe som er like bra..

Skrevet

Nei, ingen av mine fire barn har villet bruke sånne luer når de ble så store.

Siste året i barnehagen ville de ikke ha knyting engang, og ihvertfall ikke slike luer med innebygget hals. De brukte vanlige luer og buff rundt halsen.

Sikker forskjell på barn som bor i nordnorge og f.eks kjører snøscooter og barn som bor i sørnorge og knapt har snø, men det har virkelig ikke vært nødvendig med slike luer her vi bor.

Jeg er enig med sønnen din i at dette er en "babylue", ingen over 3 år bruker slike luer her.

Anonymkode: 2dcaa...f6c

Skrevet

Sønnen vår blir snart fire og bruker fortsatt balaklava, men har også begynt å bruke vanlig lue og buff. Han går nest siste året i barnehagen.

Hvis dette er snakk om et maxibarn, ville jeg aldri kjøpt en slik lue, nei. Og barnet ditt sier i tillegg at han ikke vil ha den. Da mener jeg du bør respektere det.

Anonymkode: 49bf3...5a8

Skrevet

Kommer til å bruke balaklava på 5 åringen denne vinteren også pga barnehagen tar sjeldent på noe i halsen. Prøvd med både hals og nøff, men like åpen går hun og da blir hun lett syk. Lue med knytting gidder de heller ikke, så da ble hun gående med lua på snei og øra utenfor og etter mange runder med øreverk og sprukket trommehinne vil vi helst ikke at hun går og blir kald på ørene.

Anonymkode: d1745...473

Skrevet

Sendte med en slik lue uten dusker til min 1 klassing. Men vet ikke ennå om han vil bruke den. Foreløpig er det vær til pannebånd 

Anonymkode: a7732...06d

Skrevet

Nei. Passer opptil 3, maks 4 år..

Anonymkode: 4cfb1...207

Skrevet

Hvis han ikke vil ha den, så er vel det grunn nok til å ikke kjøpe den?

Jeg syns den er for barnslig til så store barn. 

Anonymkode: 990fc...419

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...