Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2019 #26 Skrevet 16. oktober 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Hørte også at hun mistet mannen sin i fjor og har jo hørt at det kan gå rett «vest» i topplokket når eldre folk plutselig blir alene etter et så lagt liv med partner og så blir de plutselig alene. HI Anonymkode: b76a5...ea9 Huff da. Du er veldig ung? Anonymkode: a8590...f2a
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2019 #27 Skrevet 16. oktober 2019 Det er bra at du bryr deg❤ Stikk innom henne eller ta en prat når hun er utenfor, også kan du føle deg frem om det er ok å tilby hjelp til småting. Jeg jobber med eldre og de aller fleste ønsker å bo hjemme, og i dag er det mange hjelpemidler som gjør hverdagen lettere og tryggere. Mange er redd for å havne på sykehjem, det er jo liksom siste stopp, mens andre kan ønske det for å ha en lettere hverdag. Men så lenge de føler seg trygge hjemme ønsker de fleste å være hjemme, dog liker noen av dem å være i "systemet", da vet helsevesenet om dem og de kan bli ivaretatt om ting skal endre seg. Jeg kjente en dame på 90+ som veltet på motorsykkelen når hun var på tur i "syden", og andre som er helt mobile og oppegående. Anonymkode: eb679...c47
Fru vims Skrevet 16. oktober 2019 #28 Skrevet 16. oktober 2019 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Herlighet, så fantastisk😍 Jeg kjenner ingen som er så gamle og vet ikke hvorfor jeg blir så bekymret for denne eldre damen som bor alene. Alle besteforeldrene mine døde da de var relativt unge. Er bare så redd hun skal gå på tryne ned trappene både ved inngangspartiet hennes og inne i huset da hun bor i et svært 3 etg hus. Hørte også at hun mistet mannen sin i fjor og har jo hørt at det kan gå rett «vest» i topplokket når eldre folk plutselig blir alene etter et så lagt liv med partner og så blir de plutselig alene. HI Anonymkode: b76a5...ea9 Høres ut som at du vet lite om eldreomsorgen i dag, og den generasjonen i den alderen som naboen din er i. Bra du bryr deg om henne. Men å bekymre deg trenger du neppe. At hun har to etasjer, trenger ikke å bety at hun bruker begge. Godt mulig hun bruker alt på et plan. Alt er nok tatt vare på og planer er nok lagt om hvordan hun skal klare seg der. Over 90 år i dag, er ikke det samme som det var før i tiden. Men ensom kan hun nok kanskje være. Stikk innom henne og hils på henne. Snakk med henne, det vil hun nok sette pris på.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2019 #29 Skrevet 16. oktober 2019 Vår nabo er 99 år og bor alene i 2. etasje i et kjempestort hus. 1. etasje leier hun ut til noen studenter. Hun har hjemmehjelp og hjelp til å holde orden på hus og hage. Hun kommer seg opp og ned trappene og tar taxi når hun vil komme seg rundt. Men hun åpner aldri døren hvis noen ringer på, hun er nok litt redd. Hun sier til meg at hvis jeg vil snakke med henne så må jeg ringe. Anonymkode: 7f95a...529
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå