Gå til innhold

Herres så dyrt å reise til Syden...BEGRIPER ikke hvordan folk har råd....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn har nettopp hatt høstferie. Vi har vert hjemme, har ikke hverken råd til eller tradisjon med å reise på ferie i høst eller vinter ferie.

Vi er heldig om vi har råd å reise på ferie hver sommer. Det blir mest annenhver. 

Det er 23 elever i klassen. Jeg VET at 11 var i Syden. Og at 3 er på hyttetur på leide hytter. 

Sønnen min har også lyst til Syden. Men nå satt jeg å så på pris, hvis vi ikke tar med mannen, faren, men bare reiser min sønn og jeg....Selv da er billigste jeg finner ca 19 000....... og da er ikke lommepenger med.

Så da blir det ingen Syden i vinterferien gitt......

Hvordan har dere som reiser på både sommer og høst og vinter ferie råd til det?? 

Anonymkode: 67ff9...cff

Skrevet

Denne tråden IGJEN? Skjerp deg

Anonymkode: bf3c3...29a

Skrevet

Da søker du feil. Men du er nødt til å regne minst 5 lapper per pers hvert fall. Vinterferien er jo en populær tid å reise på og dermed skrus prisene opp. Bestill fly og hotell for seg, og vurder om du kan ta sønnen ut en dag fra skolen feks for å reise på andre tidspunkt av døgnet eller forskjøvet dag.

Anonymkode: d2619...55c

Skrevet

Hvordan i alle dager fant du den prisen?

Vi betalte omtrent det da vi reiste hele familien på 6 stykker til Spania et år. Kjøpte flybilleter for seg og reiste så de måtte ha en fridag på skolen (fredag til fredag) og leide en leilighet med tre soverom, to bad, stue, kjøkken og to verandaer pluss basseng.

Men det er vel ikke de samme som reiser tre ganger i året, vil tro mange reiser en gang i året men til forskjellige tider så det vil i enhver ferie være noen som er i syden.

Vi har fire barn og prioriterer på ingen måte syden, vi reiser på ferie til utlandet ca annenhvert år, noen ganger tredjehvert. Vi sparer og bestiller i god tid og på en fornuftig måte.

Anonymkode: 16d9d...14d

Skrevet

Prøv å booke rutefly og hotell direkte. Fikk tur til Kr 4500 per pers på denne måten (Amaddores stranden på Grand Canaria).

Måtte ta noen ekstra dager fri fra skolen (sparte Kr 8000 på det)

Skrevet

Vi reiser fra Sverige, er ikke høstferie der da. Også  mye billigere å reise fra flyplasser som Torp etc med Ryanair. Du må ikke søke pakkereiser, men fly og hotell hver for seg. Vi reiste to barn og to voksne til USA i høstferien for 25.000kr! Og da tok vi langt i fra d rimeligste hotellet!

Skrevet

Vi tjener ganske godt, derfor har vi råd.

Anonymkode: 80c01...31c

Skrevet

Jeg har hatt råd til ferie, alltid. 

Søk på restplass.no. Expedia, Momondo osv. IKKE søk gjennom reiseselskaper som Apollo og Ving. 

Anonymkode: f6aa5...96f

Skrevet

Hvor pokker i vold bor du egentlig?

Anonymkode: f707c...655

Skrevet

Fattiglus.

Anonymkode: 37746...f18

Skrevet

Vi har råd til det fordi:

* Vi jobber begge to. sånn at vi er en ok inntekt. Ikke kjempemye, men ikke lite heller

* Vi sparer en del av lønn hver måned på en feriekonto.

* Vi har valgt å bo til en pris som gjør at vi har råd til ferie, vi lever godt, men ikke over evne resten av året og har et bevisst forhold til forbruk.

* Vi prioriterer ferie høyt.

Anonymkode: de680...622

Skrevet

Vi reiser ikke på ferie i høst- og vinterferien. Om vi hadde hatt lyst kunne vi fint gjort det. Vi tjener godt, nærmere 3 mill i samlet inntekt per år.

Anonymkode: f9261...68b

Skrevet

Vi har råd fordi vi har prioritert høy utdanning, begge er i full jobb og vi sløser ikke til hverdags slik mange gjør (kantine, café, frisør, blader, masse klær, sko, vesker ol.).

Anonymkode: b11bd...10a

Skrevet

Vi får råd fordi vi sparer jevnt og trutt gjennom hele året. Kutter mye i annet forbruk, som frisør, klær, sko, interiør osv. Har kun en bil, og den er brukt. Setter av alt av feriepenger og halv skatt i desember til ferie.

19 000 kr høres veldig dyrt ut! Var det i vinterferien? Vi pleier å betale ca. 23 000 kr for fine hoteller, for to voksne og ett barn, i juli. Typ Sunwing o.l. Det må jo være mulig å finne noe rimeligere!

Anonymkode: aade7...410

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt råd til ferie, alltid. 

Søk på restplass.no. Expedia, Momondo osv. IKKE søk gjennom reiseselskaper som Apollo og Ving. 

Anonymkode: f6aa5...96f

Er det ikke tryggest med Apollo og ving og tui....?? 

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det ikke tryggest med Apollo og ving og tui....?? 

Jo, da er du dekket av reisegarantifondet, dersom du bestiller fly og hotell sammen.

Men man kan velge å bestille flybilletter separat (med f.eks. SAS eller Norwegian), og leie hus eller Airbnb. Det er ikke like trygt, men det er jo det man gjør for de fleste andre ferier, unntatt charter.

Man får jo restplasser for en slikk og ingenting, også (hos Ving osv.).

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo, da er du dekket av reisegarantifondet, dersom du bestiller fly og hotell sammen.

Men man kan velge å bestille flybilletter separat (med f.eks. SAS eller Norwegian), og leie hus eller Airbnb. Det er ikke like trygt, men det er jo det man gjør for de fleste andre ferier, unntatt charter.

Man får jo restplasser for en slikk og ingenting, også (hos Ving osv.).

Restplasser for en slikk å ingenting

...???? Show me....

Jeg leita i sommer, men fant ut at det slett ikke var billig.....

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

...???? Show me....

Men altså, du sier jo selv at det billigste du finner nå koster 19 000 kr for kun én voksen og ett barn, så jeg tenker at du har veldig lang vei igjen når det gjelder å finne rimelige turer. Jeg orker ikke bruke hele kvelden på å finne restplasser for deg?

Du har fått mange gode tips i denne tråden, og mange som sier at du har funnet veldig dyre turer.

Restplasser må du jo sjekke hver dag, og jo nærmere det er, jo billigere er det.

Skrevet

«Syden» i høstferien? Er det ikke da man skal være til fjells? Samme med vinterferien, da skal man også til fjell. 

Anonymkode: cc77f...813

Skrevet

Jeg er ufør og mannen tjener helt ok. Midt på treet. Vi har råd til sydenturer. Handler om å prioritere. 

Anonymkode: 48897...4a8

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

...???? Show me....

Hva er billig for deg da? For min del hadde 20 k en uke for 2 voksne og 2 barn vært billig . Det betyr ikke at det er billig for alle 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...