Gå til innhold

Hvordan få barnet mitt til å slutte å kaste lekene rundt om?

Anbefalte innlegg

Skrevet
20 minutter siden, gale damen skrev:

Jeg synes også at dette var litt rart. En toåring er normalt sett relativt kreativ og uten så veldig mange sperrer, så et barn på den alderen bør være under oppsyn hele tiden.

Ellers så er det jo greit som noen foreslår - han kan kaste myke leker, og han kan selv plukke dem opp. Harde leker blir ryddet bort til fasen har gått over, og bøker hadde jeg fjernet før de kastes.

Takk for svar, skal prøve dette :)

Anonymkode: 453c1...742

Fortsetter under...

Skrevet

Det er bare en fase, og det går over! Det er en del av utviklingen. Når han kaster noe, så øver han motorikk. Når han ser hva som skjer, så jobber hjernen med å studere måten leken faller på, undre seg over hvorfor den faller og generelt skjer det faktisk utvikling i de fasene. 

Å få kjeft for å være nysgjerrig og undersøkende er håpløst. Men, ikke plukk opp lekene. Det er sunn utvikling i å måtte ordne opp selv også 😉 Og kanskje gjemme vekk de hardeste lekene, for trappen sin del 😉

Anonymkode: 828f3...9ba

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, hva er problemet? ALLE barn gjør det!!!!! Er samme gjengen i alle trådene her inne, jeg blir skremt! Dere skjønner ikke at barn er barn!

Anonymkode: 16ece...2da

Nei, alle barn gjør da ikke dette???!? Jeg har tre, ingen av dem har drevet på slik, de fikk klar beskjed om at det ikke var greit. En ettåring prøver kanskje slik, men en på 2,5?? De kan man snakke til altså!

Anonymkode: 3b0f8...a6d

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er bare en fase, og det går over! Det er en del av utviklingen. Når han kaster noe, så øver han motorikk. Når han ser hva som skjer, så jobber hjernen med å studere måten leken faller på, undre seg over hvorfor den faller og generelt skjer det faktisk utvikling i de fasene. 

Å få kjeft for å være nysgjerrig og undersøkende er håpløst. Men, ikke plukk opp lekene. Det er sunn utvikling i å måtte ordne opp selv også 😉 Og kanskje gjemme vekk de hardeste lekene, for trappen sin del 😉

Anonymkode: 828f3...9ba

Helt enig i dette. Det er en sunn type utforskning, men han må også lære å skjønne at noen ting kaster man ikke. 

Sett bort leker som kan ødelegge trappen og lær han at bøker kaster man ikke, aldri. 

For å stoppe uønsket oppførsel (ikke det å kaste i seg selv, men lære forskjell på hva som tåler det og ikke) så er det repetisjon, repetisjon og repetisjon som gjelder. 

Anonymkode: 7cb82...91a

Gjest Antarctica
Skrevet
På 15.10.2019 den 9.07, Anonym bruker skrev:

Er ikke snakk om at han er helt alene. Jeg er på kjøkkenet og han er på stua feks , det er snakk om 4 meter ..vi er i samme etasje og samme rom.0

Anonymkode: 453c1...742

Ja, da får du gå de 4 metrene og stoppe ham, hver ENESTE gang. Velkommen til livet med en toåring i hus...

Skrevet

Sørg for at HAN må rydde dem opp igjen. Etterhvert vil han vel skjønne poenget. Og hvis ikke, hør deg noe om han roter så lenge han også rydder etter seg?

Anonymkode: 93fb6...341

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...