Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #1 Skrevet 14. oktober 2019 2,5 år og jeg føler jeg har prøvd alt. Elsker å kaste lekene sine ned trappen og han kan holde på til det er tomt for leker. Med en gang jeg snur ryggen til hører jeg ett dunk og der gikk leken ned trappen. Aner snart ikke mine arme råd. Anonymkode: 453c1...742
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #2 Skrevet 14. oktober 2019 Akkurat lik min, så dessverre ingen råd, men følger tråden 😅 Anonymkode: 1208a...3de
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #3 Skrevet 14. oktober 2019 Når alle lekene er kastet ned så er det jo tomt? Ingenting mer å leke med. Så sørgelig. Ellers er det en fase. Det går over. Anonymkode: 7cb82...91a
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #4 Skrevet 14. oktober 2019 Ja håper det. Men det har vart i 2 mnd. Er viss det gøyeste som finnes Anonymkode: 453c1...742
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #5 Skrevet 14. oktober 2019 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja håper det. Men det har vart i 2 mnd. Er viss det gøyeste som finnes Anonymkode: 453c1...742 Det er klart det er gøy dersom du tar dem opp. La dem ligge - eller enda bedre: Gjør det klart overfor barnet ditt at det er strengt forbudt å kaste ting ned trappa! Anonymkode: c8f49...0f2
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #6 Skrevet 14. oktober 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er klart det er gøy dersom du tar dem opp. La dem ligge - eller enda bedre: Gjør det klart overfor barnet ditt at det er strengt forbudt å kaste ting ned trappa! Anonymkode: c8f49...0f2 Ja jeg gjør det. Har som nevnt prøvd alt. Alt fra streng beskjed, til time out , til å overse.. har også prøvd å la dem ligge med da begynner han på bøkene sine og kaster dem ned . Er så slitsomt Anonymkode: 453c1...742
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #7 Skrevet 14. oktober 2019 Fjern alt han kan kaste ned trappa. Anonymkode: 48b2d...22e
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #8 Skrevet 14. oktober 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja jeg gjør det. Har som nevnt prøvd alt. Alt fra streng beskjed, til time out , til å overse.. har også prøvd å la dem ligge med da begynner han på bøkene sine og kaster dem ned . Er så slitsomt Anonymkode: 453c1...742 Da fjerner du ham fysisk, og så er verken bøkene eller lekene der dagen etter. Anonymkode: c8f49...0f2
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #9 Skrevet 14. oktober 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja jeg gjør det. Har som nevnt prøvd alt. Alt fra streng beskjed, til time out , til å overse.. har også prøvd å la dem ligge med da begynner han på bøkene sine og kaster dem ned . Er så slitsomt Anonymkode: 453c1...742 Mener du seriøst at du ikke klarer å forhindre at en toåring kaster lekene ned trappen? Hva om han begynner på pynten i stuen da? Blir litt slitsomt det også da - og helt umulig å gjøre noe med? Og du, man setter IKKE en toåring i timeout. Jeg tror du trenger litt veiledning. Hva med å snakke litt med helsesøster? Anonymkode: 7cb82...91a
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #10 Skrevet 14. oktober 2019 Herregud, hva er problemet? ALLE barn gjør det!!!!! Er samme gjengen i alle trådene her inne, jeg blir skremt! Dere skjønner ikke at barn er barn! Anonymkode: 16ece...2da
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #11 Skrevet 14. oktober 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mener du seriøst at du ikke klarer å forhindre at en toåring kaster lekene ned trappen? Hva om han begynner på pynten i stuen da? Blir litt slitsomt det også da - og helt umulig å gjøre noe med? Og du, man setter IKKE en toåring i timeout. Jeg tror du trenger litt veiledning. Hva med å snakke litt med helsesøster? Anonymkode: 7cb82...91a Nei jeg gjør normalt sett ikke det. «Timeouten» varte i 3 sekund .. Men jeg kan ikke snu ryggen til engang. Jeg kan ikke fotfølge han heller. Bare jeg går inn på kjøkkenet suser der leker ned trappen. Hvorfor i alle dager trenger jeg veiledning? Jeg spør her inne om noen har noen tips? Siden du tydeligvis vet hva jeg skal gjøre, så kan du kanskje fortelle det? Anonymkode: 453c1...742
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #12 Skrevet 14. oktober 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Herregud, hva er problemet? ALLE barn gjør det!!!!! Er samme gjengen i alle trådene her inne, jeg blir skremt! Dere skjønner ikke at barn er barn! Anonymkode: 16ece...2da Jeg har aldri spurt om noe slikt før. Og ja, hadde det vært innimellom hadde jeg ikke brydd meg så mye, men det er hele tiden. Hele dagen Anonymkode: 453c1...742
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #13 Skrevet 14. oktober 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har aldri spurt om noe slikt før. Og ja, hadde det vært innimellom hadde jeg ikke brydd meg så mye, men det er hele tiden. Hele dagen Anonymkode: 453c1...742 Jeg skal som flerbarnsmamma forsøke å gi deg et godt råd. La ham kaste ned trappa så han skjønner hvordan tyngdekraften fungerer. Det kan han gjøre hjemme men ikke på et kjøpesenter, der må du stoppe ham. Han skal gjøre mye galt hjemme før du kan kjefte ute. Du må skille mellom dette! Anonymkode: 16ece...2da
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #14 Skrevet 14. oktober 2019 2,5 år, det er gammelt til å kaste rundt på leker!! 1,5, ja, helt normalt! 2,5 år, da sier du at ungen ikke får lekene sine hvis han kaster! Med mindre ungen er tilbakestående så forstår han tegninga Anonymkode: a48a7...0d7
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #15 Skrevet 14. oktober 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skal som flerbarnsmamma forsøke å gi deg et godt råd. La ham kaste ned trappa så han skjønner hvordan tyngdekraften fungerer. Det kan han gjøre hjemme men ikke på et kjøpesenter, der må du stoppe ham. Han skal gjøre mye galt hjemme før du kan kjefte ute. Du må skille mellom dette! Anonymkode: 16ece...2da Nei han gjør det ikke andre steder. Anonymkode: 453c1...742
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #16 Skrevet 14. oktober 2019 Når han er 2,5 år er det på tide å ta grep. Han forstår forhåpentligvis mye (godt språk)? Da må du forklare at hver leke som kastes ned trappa, rydder du bort. Første gang viser du ham at du tar leken og rydder den bort. Så fortsetter du, konsekvent. Når ev. alle lekene er ryddet bort, sier du at han må finne noe annet å leke, f.eks. danse, turne e.l. Eller dere går på lekeplassen. Så kan han ev. få tilbake 2–3 leker dagen etter, for å se hvordan det går. Hvis du tar ham med hjem til andre, når han er 2,5 år, og han gjør dette, vil det sette deg i et dårlig lys, så dette må du ta tak i. Jeg forstår godt at det er slitsomt, men du må faktisk stå i det. Hvis det et tyngdekraften som er så gøy, gi ham et kosedyr eller en slik myk tekstilball som han kan leke med. Da bråker det ikke, lager ikke stygge merker osv. Anonymkode: eff20...eab
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #17 Skrevet 14. oktober 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: 2,5 år, det er gammelt til å kaste rundt på leker!! 1,5, ja, helt normalt! 2,5 år, da sier du at ungen ikke får lekene sine hvis han kaster! Med mindre ungen er tilbakestående så forstår han tegninga Anonymkode: a48a7...0d7 Så siden han ikke stopper med dette når jeg gir beskjed er han tilbakestående? Ok.. Anonymkode: 453c1...742
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #18 Skrevet 14. oktober 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Når han er 2,5 år er det på tide å ta grep. Han forstår forhåpentligvis mye (godt språk)? Da må du forklare at hver leke som kastes ned trappa, rydder du bort. Første gang viser du ham at du tar leken og rydder den bort. Så fortsetter du, konsekvent. Når ev. alle lekene er ryddet bort, sier du at han må finne noe annet å leke, f.eks. danse, turne e.l. Eller dere går på lekeplassen. Så kan han ev. få tilbake 2–3 leker dagen etter, for å se hvordan det går. Hvis du tar ham med hjem til andre, når han er 2,5 år, og han gjør dette, vil det sette deg i et dårlig lys, så dette må du ta tak i. Jeg forstår godt at det er slitsomt, men du må faktisk stå i det. Hvis det et tyngdekraften som er så gøy, gi ham et kosedyr eller en slik myk tekstilball som han kan leke med. Da bråker det ikke, lager ikke stygge merker osv. Anonymkode: eff20...eab han Har veldig dårlig språk, fikk nylig satt inn dren så han har ikke hørt så godt Anonymkode: 453c1...742
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #19 Skrevet 14. oktober 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når han er 2,5 år er det på tide å ta grep. Han forstår forhåpentligvis mye (godt språk)? Da må du forklare at hver leke som kastes ned trappa, rydder du bort. Første gang viser du ham at du tar leken og rydder den bort. Så fortsetter du, konsekvent. Når ev. alle lekene er ryddet bort, sier du at han må finne noe annet å leke, f.eks. danse, turne e.l. Eller dere går på lekeplassen. Så kan han ev. få tilbake 2–3 leker dagen etter, for å se hvordan det går. Hvis du tar ham med hjem til andre, når han er 2,5 år, og han gjør dette, vil det sette deg i et dårlig lys, så dette må du ta tak i. Jeg forstår godt at det er slitsomt, men du må faktisk stå i det. Hvis det et tyngdekraften som er så gøy, gi ham et kosedyr eller en slik myk tekstilball som han kan leke med. Da bråker det ikke, lager ikke stygge merker osv. Anonymkode: eff20...eab Og takk for godt svar forresten Anonymkode: 453c1...742
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #20 Skrevet 14. oktober 2019 Du må fjerne han fra situasjonen, gang på gang. Hvis han gjør dette ofte kan du sette av tid til å bære han til et annet rom. Sitt eget feks? Vær der til han lover å ikke kaste mer. Gjenta gjenta gjenta Anonymkode: 422e0...d19
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #21 Skrevet 14. oktober 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja jeg gjør det. Har som nevnt prøvd alt. Alt fra streng beskjed, til time out , til å overse.. har også prøvd å la dem ligge med da begynner han på bøkene sine og kaster dem ned . Er så slitsomt Anonymkode: 453c1...742 Time out til så små barn har INGENTING for seg. De forstår ikke hva de gjør ‘’galt’’ eller hvorfor de ikke kan gjøre det de gjør uten forklaring og gjentagelse. Et barn kan ikke sitte å ha time out for å ‘’tenke over det den har gjort’’ fordi de ikke skjønner det. Du må bare prøve å avverge det om du rekker det innimellom. Dvs å ta vekk leken før den kastes og si på en rolig måte ‘’det er ikke lov å kaste leker, da blir de ødelagt’’, ‘’Mamma må ta vekk leken om du kaster den’’ eller så kan du prøve å avlede og veilede barnet til å heller rydde lekene i kassa enn å kaste. For eksempel ‘’Mamma vil at du skal putte lekene tilbake i lekekassa, ikke kaste. Se her!’’ Korte, men tydelige beskjeder og mindre bruk av ordet ‘’nei’’ og ‘’ikke’’. Sier man likevel ordet nei, må man forklare hvorfor også Anonymkode: 27648...1fd
Gjest Antarctica Skrevet 14. oktober 2019 #22 Skrevet 14. oktober 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei jeg gjør normalt sett ikke det. «Timeouten» varte i 3 sekund .. Men jeg kan ikke snu ryggen til engang. Jeg kan ikke fotfølge han heller. Bare jeg går inn på kjøkkenet suser der leker ned trappen. Hvorfor i alle dager trenger jeg veiledning? Jeg spør her inne om noen har noen tips? Siden du tydeligvis vet hva jeg skal gjøre, så kan du kanskje fortelle det? Anonymkode: 453c1...742 Toåringer kan jo ikke være alene. Hvorfor mener du du skal slippe å fotfølge ham?
sug lut Skrevet 15. oktober 2019 #23 Skrevet 15. oktober 2019 6 timer siden, Pashla skrev: Toåringer kan jo ikke være alene. Hvorfor mener du du skal slippe å fotfølge ham? Det reagerte jeg også på. Er det noe som står i stillingsbeskrivelsen på unger i den alderen så er det jo "må fotfølges". Noen ønsket seg kanskje et instabarn som bare er dekorativt, ikke roter og ikke må passes? Da kan jeg vel egt foreslå Reborn-dukke.
gale damen Skrevet 15. oktober 2019 #24 Skrevet 15. oktober 2019 6 timer siden, Pashla skrev: Toåringer kan jo ikke være alene. Hvorfor mener du du skal slippe å fotfølge ham? Jeg synes også at dette var litt rart. En toåring er normalt sett relativt kreativ og uten så veldig mange sperrer, så et barn på den alderen bør være under oppsyn hele tiden. Ellers så er det jo greit som noen foreslår - han kan kaste myke leker, og han kan selv plukke dem opp. Harde leker blir ryddet bort til fasen har gått over, og bøker hadde jeg fjernet før de kastes.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2019 #25 Skrevet 15. oktober 2019 7 timer siden, Pashla skrev: Toåringer kan jo ikke være alene. Hvorfor mener du du skal slippe å fotfølge ham? Er ikke snakk om at han er helt alene. Jeg er på kjøkkenet og han er på stua feks , det er snakk om 4 meter ..vi er i samme etasje og samme rom.0 Anonymkode: 453c1...742
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå