Gå til innhold

Full jobb i matbutikk, hvordan er arbeidsuka organisert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker spesielt på lørdagen - jobber en hver sin lørdag og fri en ukedag? Hvor lange er vaktene?

Anonymkode: 6fdab...cbc

Skrevet

Sønnen min jobber full stilling i en matbutikk dette året. 

Han jobber fire dager og seks dager annenhver uke, så har langhelg annenhver helt.

Jobber som dette

Mandag: 12-20

Tirsdag: 07-15

Onsdag: 15-23

Torsdag: 08-16

Annenhver uke har han da fri fredag og lørdag, de ukene han jobber har han disse vaktene

Fredag: 12-21

Lørdag: 14-21

Han sier det er de voksne damene som har tidligvakten og mellomvakten på lørdag, mens de unge, studenter og han har senvakten. Han synes det er greit for senvakten på lørdag er veldig godt betalt. De har høye tillegg for ubekvem arbeidstid i butikk.

Anonymkode: 2993e...fed

Skrevet

Vi jobber stort sett hver tredje lørdag. Noen ungdommer jobber hver andre lørdag. Vi har ikke søndagsåpent. 

Vi har en blanding av tidligvakter, midtvakter og senvakter. Vaktlengde avhenger av stillingsstørrelse blant annet. Alle må jobbe noe tidlig og noe sent men vi tilrettelegger utfra livssituasjon og ønsker.

Anonymkode: 2acbc...ee1

Skrevet

Tusen takk for gode svar! Lurer også på om det er mulighet til å bytte en vakt ca. 1-3 ganger i måneden med andre kollegaer, dersom man har planer ganske langt fram i tid? HI

Anonymkode: 6fdab...cbc

Skrevet

Det er litt forskjellig fra arbeidsplass til arbeidsplass. Som fulltid jobber man gjerne lørdag annenhver uke. Noen bytter på hvem som jobber tidlig/sent på lørdager, mens andre har faste vakter. Litt avhengig av kollegaene dine burde det gå fint å bytte vakter etter hvert.