Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2019 #1 Skrevet 13. oktober 2019 Har lyst på drivhus, og har en ganske stygg og stor platting i betong. Tenkte jeg kunne slå to fluer i én smekk og sette drivhuset oppå den - eller er det noe i veien for det? Noen med peiling på drivhus her? Anonymkode: 385b8...2b3
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2019 #2 Skrevet 13. oktober 2019 Vi støpte en plate for å ha drivhuset på, og det funker veldig fint. Anonymkode: e00d4...851
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2019 #3 Skrevet 13. oktober 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi støpte en plate for å ha drivhuset på, og det funker veldig fint. Anonymkode: e00d4...851 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi støpte en plate for å ha drivhuset på, og det funker veldig fint. Anonymkode: e00d4...851 Så bra! Måtte dere ha noen form for drenering? Og drivhuset må vel festes med noen stålpinner som går ned i betongen, kanskje? Eller noe sånt? Anonymkode: 385b8...2b3
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2019 #4 Skrevet 13. oktober 2019 Du kan sette drivhuset oppå, men du må kunne feste det godt til betongplaten og du bør få laget ett eller kunne få vannet ut. For trenger du å vaske det innvendig, blir det fryktelig tungvindt å stå med en bøtte og klut. Mer effektivt med hageslangen. Normalt så trengs det ikke en skikkelig vask, men får du skadedyr må du gå grundig til verks for å bli kvitt det. Da vil du angre bittert på at du ikke ordnet ett sluk eller en annen måte å få vannet raskt ut på. Er det fall på betongplaten er det bare å passe på at det er ett hull i drivhuset nederst slik at det renner ut. Hva som er best hos deg må du nesten se selv. Feste det skikkelig til betongen er viktig, for det er ikke kult å skulle prøve å feste det skikkelig om det kommer en storm. Drivhus tåler mye, men får vi den først tak så kan det plutselig være inne i stua til naboen. Slikt er ikke så gøy. Mitt første drivhus tålte fem år med mange stormer. Plutselig i en storm forsvant den ene platen og da var det bare å få rivd vekk alle de andre. For når vinden fikk tak inni det, løsnet de andre også. Ikke veldig morro å stå ute i stormen og ødlegge det slik at ikke noe annet ble ødelagt. Nå bygde jeg meg nytt, med skikkelige vinduer og vegger, dette blir nok ikke ødelagt i noen stormer. Enda mer fornøyd med dette enn det første. Anonymkode: cc2f8...2c5
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2019 #5 Skrevet 13. oktober 2019 Vi har sluk i gulvet, sånn at vi kan spyle, og vaske grundig. Vi la også inn rør, når vi støpte, så vi kan dra inn både strøm og hageslange. Litt for sent, i.o.m at du har en ferdigstøpt plate, men det går sikkert an å bore/meisle ut en helling, sånn at du kan lede vannet ut under drivhuset f.eks. Drivhuset vårt er festet med vinkeljern (tror det er det det heter), som er skrudd fast i betongen og i drivhuset. Anonymkode: e00d4...851
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2019 #6 Skrevet 13. oktober 2019 OK, takk for svar! Jeg kan sikkert høre litt med drivhusleverandøren også. PLattingen står på et veldig vindutsatt sted, så jeg er jo litt redd drivhuset kan blåse bort når vinterstormene kommer. Anonymkode: 385b8...2b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå