Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2019 #1 Skrevet 12. oktober 2019 Da er første testen utført på sykehuset og jeg lakk som en sil når jeg måtte hoste på kommando. Jeg fikk tabletter for å dempe den sterke trangen jeg har til å tisser hele tiden. For jeg tømmer meg ikke skikkelig vistnok når jeg er på toalettet. Neste test er å sjekke trykket på strålen. Og har fått en henvisning til gynekolog for å vurdere operasjon. Noen som har fått strammet opp urinrøret og har blitt helt bra? Jeg kan ikke gå uten beskyttelse nedentil, selv ikke på natten. Underlivet mitt krangler av all plastbruken nedentil! Håper en operasjon kan redde hverdagen! Noen som vil dele sine erfaringer? Anonymkode: 7d857...fa6
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2019 #2 Skrevet 12. oktober 2019 Jeg fikk tvt-slynge for 2 år siden, etter å ha slitt med urinlekkasje (stressinkontinens) i mange år. Det er noe av det beste jeg har gjort. Jeg kan nå hoppe, danse, trene, sitte på huk som jeg vil. Jeg trenger ikke å reise meg opp for å hoste eller legge håndkle i senga når vi har sex. Operasjonen var raskt unnagjort, og jeg hadde minimalt med vondt etterpå. Det verste var å måtte vente med sex til alt hadde grodd. Alt har blitt bedre, og det er en nytelse (men litt kaldt i starten) å ikke måtte gå med tykke inkontinensbind. Den eneste ulempen er at jeg ikke lenger kan sitte på huk og tisse når vi er på tur. Jeg må finne en stokk el å sitte over. Få det gjort om du har muligheten. Anonymkode: 6e629...7bb
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2019 #3 Skrevet 12. oktober 2019 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg fikk tvt-slynge for 2 år siden, etter å ha slitt med urinlekkasje (stressinkontinens) i mange år. Det er noe av det beste jeg har gjort. Jeg kan nå hoppe, danse, trene, sitte på huk som jeg vil. Jeg trenger ikke å reise meg opp for å hoste eller legge håndkle i senga når vi har sex. Operasjonen var raskt unnagjort, og jeg hadde minimalt med vondt etterpå. Det verste var å måtte vente med sex til alt hadde grodd. Alt har blitt bedre, og det er en nytelse (men litt kaldt i starten) å ikke måtte gå med tykke inkontinensbind. Den eneste ulempen er at jeg ikke lenger kan sitte på huk og tisse når vi er på tur. Jeg må finne en stokk el å sitte over. Få det gjort om du har muligheten. Anonymkode: 6e629...7bb Takk for svaret ditt, nå er det lys i enden av tunnellen! Hvorfor kan du ikke sitte på huk å tisse? Hi Anonymkode: 7d857...fa6
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2019 #4 Skrevet 12. oktober 2019 Jeg har lekket mye tross knipeøvelser. Ble utredet men på en måte frarådet å ta operasjon før jeg hadde gått til fysio og lært meg knipe riktig. Vel vel. Verste er at jeg ikke kunne løpe eller hoppe. Løsningen for meg er å bruke menskopp av rågummi, ikke silikon, når jeg trener. Den presser urinrøret slik at jeg ikke lekker. Jeg setter altså koppen inn selv om jeg ikke har mensen. Det var helt halleluja da jeg oppdaget dette. De lette, silikonkoppene presser ikke nok, den jeg bruker heter The keeper. Legger ved bildet. Lykke til! Anonymkode: 83936...454
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2019 #5 Skrevet 12. oktober 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Takk for svaret ditt, nå er det lys i enden av tunnellen! Hvorfor kan du ikke sitte på huk å tisse? Hi Anonymkode: 7d857...fa6 Fordi det båndet de setter inn fungerer slik at press på blæra "stenger veien" for urinet. Så når jeg nyser, hoster eller sitter på huk, så kommer det ikke noe ut. Jeg måtte også lære meg å tisse uten å presse, for da stopper det også, så tisse fort går heller ikke lenger. Anonymkode: 6e629...7bb
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2019 #6 Skrevet 13. oktober 2019 Jeg gjorde ajust. Kan sitte på huk og tisse. Kan hoppe, nyse og hoste samtidig uten at det kommer en dråpe. Kjør på👍🏻 Anonymkode: 2d063...9ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå