Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2019 #26 Skrevet 11. oktober 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: ... Og likevel klarer de fleste katter og hunder å godta hverandre når de vokser opp sammen, til tross for at de er svært ulike. Kanskje vi mennesker bør prøve det samme. Anonymkode: 09fae...91b Men nå er det jo heller ingen feil med hverken katter eller hunder da... Anonymkode: 63ea5...d3f
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2019 #27 Skrevet 11. oktober 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det du beskriver her er på ingen måte diagnosetypisk for de med downs. Kjenner flere med diagnosen, og ingen av disse har oppført seg slik. Her er det skolen og andre som har sviktet dere, ikke den som hadde downsdiagnosen - den ble trolig sviktet like mye som dere andre i klassen! Anonymkode: 9b8b8...b02 Ser samme oppførsel på de to på skolen til barna mine. Nå får de assistent da så de går aldri alene. Det tilbudet hadde ikke han i klassa mi. Veldig glad for at barna mine ikke havnet i klassen til dem. Anonymkode: 63ea5...d3f
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2019 #28 Skrevet 12. oktober 2019 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Er veldig delt her. Man skal jo ikke utestenge noen. Men, skal de barna som var så «uheldige» å komme i klassen til den med Downs virkelig måtte «ødelegge» alle bursdager i 8 eller 10 skoleår? Jeg er tvilling og jeg og søsteren havnet i ulike parallell klasser på skolen. Jeg fikk han med Downs. Han tok «all» plass «hele» tiden. Alt måtte tilpasses ham, alle måtte ta hensyn til ham hele tiden. Og veldig mye av de sosiale tingene som bursdager ble litt «ødelagt». Når jeg ser på mine skoleår sammenliknet med søsters så ser jeg jo at vi som havner i klassen til han med Downs trakk det korte strået. Det var surt for oss å se den andre klassen som slapp dette. Sånn er det bare. Det gikk ut over oss i alle årene på skolen. Jeg tenker at utestenge et «vanlig» barn ikke er greit, men en med Downs har faktisk andre forutsetninger og det tenker jeg at ikke burde gå ut over hele klassen. Så slem er jeg. Anonymkode: 63ea5...d3f Ja, fy flate. Du er faktisk ordentlig slem. Anonymkode: 42ea1...ae8
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2019 #29 Skrevet 12. oktober 2019 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Er veldig delt her. Man skal jo ikke utestenge noen. Men, skal de barna som var så «uheldige» å komme i klassen til den med Downs virkelig måtte «ødelegge» alle bursdager i 8 eller 10 skoleår? Jeg er tvilling og jeg og søsteren havnet i ulike parallell klasser på skolen. Jeg fikk han med Downs. Han tok «all» plass «hele» tiden. Alt måtte tilpasses ham, alle måtte ta hensyn til ham hele tiden. Og veldig mye av de sosiale tingene som bursdager ble litt «ødelagt». Når jeg ser på mine skoleår sammenliknet med søsters så ser jeg jo at vi som havner i klassen til han med Downs trakk det korte strået. Det var surt for oss å se den andre klassen som slapp dette. Sånn er det bare. Det gikk ut over oss i alle årene på skolen. Jeg tenker at utestenge et «vanlig» barn ikke er greit, men en med Downs har faktisk andre forutsetninger og det tenker jeg at ikke burde gå ut over hele klassen. Så slem er jeg. Anonymkode: 63ea5...d3f Ja, stakkars dere friske barn med alle muligheter i livet, som trakk det korteste strået...... Anonymkode: 946a0...f9d
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2019 #30 Skrevet 12. oktober 2019 Kommer jo helt ann på utfordringene barnet har da. Vi har en i nabolaget med autisme, han fungerer ikke i det hele tatt. Har invitert han i bursdager men han krever en voksen på seg konstant. Han kan begynne å hyle og slå seg selv og andre barn. Han reagerer på brå endringer i lyd/lys, deltar ikke på noen aktiviteter. Jeg inviterte han et par år men sist jeg inviterte sa mor selv at han fungerte dårlig i bursdager, mye uforutsett og støy så de går ikke lengre i dette av hensyn til barnet. Et barn med downs er en dårlig beskrivelse av barnet da. Downs kommer i hele spekteret (jobbet med disse barna) det er alt fra høyt fungerende til ikke fungerende. Jeg synes ingen diagnose er grunn god nok til å ikke invitere og jeg strekker meg langt for å inkludere alle. Om det er snakk om et barn som utagerer, og feks slår andre barn så tenker jeg at dette må folk få ta stilling til selv. De fleste foreldre følger jo egne barn med utfordringer og med en god dialog i forkant så tenker jeg at det er mulig å tilrettelegge for det meste. Jeg og mine barn har nok en høy toleranse for annerledesbarna, sikkert fordi jeg har jobbet flere år med vanskeligstilte barn og vet at de trenger like mye som andre barn å føle de tilhører fellesskapet. Min erfaring på generelt grunnlag er at de aller aller fleste barn med downs er lette å omgås og ha med på fest. Det er mange andre syndrom jeg synes er langt vanskeligere å forholde meg til, fordi det gir en mye mer uforutsigbar oppførsel. Anonymkode: 4bb61...bfe
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2019 #31 Skrevet 12. oktober 2019 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Ser samme oppførsel på de to på skolen til barna mine. Nå får de assistent da så de går aldri alene. Det tilbudet hadde ikke han i klassa mi. Veldig glad for at barna mine ikke havnet i klassen til dem. Anonymkode: 63ea5...d3f Og jeg er veldig glad for at mine barn ikke har havnet i klasse med dine barn, så jeg måtte forholdt meg til deg og dine holdninger. Anonymkode: 844c4...78e
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2019 #32 Skrevet 12. oktober 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, stakkars dere friske barn med alle muligheter i livet, som trakk det korteste strået...... Anonymkode: 946a0...f9d Det må være trist å aldri greie å se helheten i noe? Bare se det ene som det er synd på? Vi mistet masse muligheter fordi dette ene barnet måtte være med på alt, ikke riktig i det hele tatt! Nordmenn er så blåøyde og naive så det er helt tragisk. Alle skal få og kunne gjøre alt samme hva. Idiotisk! Anonymkode: 63ea5...d3f
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2019 #33 Skrevet 12. oktober 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og jeg er veldig glad for at mine barn ikke har havnet i klasse med dine barn, så jeg måtte forholdt meg til deg og dine holdninger. Anonymkode: 844c4...78e Du har Downs barn? Anonymkode: 63ea5...d3f
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2019 #34 Skrevet 12. oktober 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det må være trist å aldri greie å se helheten i noe? Bare se det ene som det er synd på? Vi mistet masse muligheter fordi dette ene barnet måtte være med på alt, ikke riktig i det hele tatt! Nordmenn er så blåøyde og naive så det er helt tragisk. Alle skal få og kunne gjøre alt samme hva. Idiotisk! Anonymkode: 63ea5...d3f Ja, det er skikkelig synd på dere. Mitt hjerte blør for dere alle Anonymkode: 946a0...f9d
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2019 #35 Skrevet 12. oktober 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det er skikkelig synd på dere. Mitt hjerte blør for dere alle Anonymkode: 946a0...f9d Det er tydeligvis deg det er synd på. Tipper du stemmer SV? Anonymkode: 63ea5...d3f
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2019 #36 Skrevet 12. oktober 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er tydeligvis deg det er synd på. Tipper du stemmer SV? Anonymkode: 63ea5...d3f Langt i fra Anonymkode: 946a0...f9d
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2019 #37 Skrevet 13. oktober 2019 Han fungerer faktisk veldig godt, Han skriker ikke, ødelegger ikke for andre, slår ikke , han er veldig snill og god, og er flink til og sitte stille, er ikke han som ødelegger klassen det er heller en annen som er helt frisk, som maser veldig og ikke er i ro. Jeg mener uansett det ikke er greit og utstenge noen, ber også han som bråker mye og har vert en del slem med min i bhg, men er ikke greit og utestenge han for det og det samme tenker jeg om han med Downs syndrom. Jeg kommer til og nevne det til kontaktlærer i morgen. Anonymkode: d6468...0c3
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2019 #38 Skrevet 13. oktober 2019 På 12.10.2019 den 12.36, Anonym bruker skrev: Kommer jo helt ann på utfordringene barnet har da. Vi har en i nabolaget med autisme, han fungerer ikke i det hele tatt. Har invitert han i bursdager men han krever en voksen på seg konstant. Han kan begynne å hyle og slå seg selv og andre barn. Han reagerer på brå endringer i lyd/lys, deltar ikke på noen aktiviteter. Jeg inviterte han et par år men sist jeg inviterte sa mor selv at han fungerte dårlig i bursdager, mye uforutsett og støy så de går ikke lengre i dette av hensyn til barnet. Et barn med downs er en dårlig beskrivelse av barnet da. Downs kommer i hele spekteret (jobbet med disse barna) det er alt fra høyt fungerende til ikke fungerende. Jeg synes ingen diagnose er grunn god nok til å ikke invitere og jeg strekker meg langt for å inkludere alle. Om det er snakk om et barn som utagerer, og feks slår andre barn så tenker jeg at dette må folk få ta stilling til selv. De fleste foreldre følger jo egne barn med utfordringer og med en god dialog i forkant så tenker jeg at det er mulig å tilrettelegge for det meste. Jeg og mine barn har nok en høy toleranse for annerledesbarna, sikkert fordi jeg har jobbet flere år med vanskeligstilte barn og vet at de trenger like mye som andre barn å føle de tilhører fellesskapet. Min erfaring på generelt grunnlag er at de aller aller fleste barn med downs er lette å omgås og ha med på fest. Det er mange andre syndrom jeg synes er langt vanskeligere å forholde meg til, fordi det gir en mye mer uforutsigbar oppførsel. Anonymkode: 4bb61...bfe Men da når du inviterte var mor eller far med? Du har jo invitert og mor selv gir beskjed. Det er jo veldig bra. Og ja det er forskjell på funksjon. Men så lenge de fungerer greit og man kan be med mor eller far burde det være greit. Anonymkode: de4f9...392
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2019 #39 Skrevet 13. oktober 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men da når du inviterte var mor eller far med? Du har jo invitert og mor selv gir beskjed. Det er jo veldig bra. Og ja det er forskjell på funksjon. Men så lenge de fungerer greit og man kan be med mor eller far burde det være greit. Anonymkode: de4f9...392 Ja, mor fulgte barnet og var suveren i å lese barnet og forutse hendelser. Årsaken til at de ikke ville komme mer var at barnet utagerte voldsomt etter bursdagene. Det var helt utslitt. Helt enig. En diagnose i seg selv gir ikke grunn til ekskludering. Og jeg synes det er RART at ingen inviterer når barnet det er snakk om i hi åpenbart fungerer godt. I vårt miljø inkluderes alle. Selvsagt kan jeg forstå når barna blir store og sterke at barn med utageringsproblemer er ugreie å invitere. Anonymkode: 4bb61...bfe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå