Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2019 #26 Skrevet 9. oktober 2019 1 million i inntekt og så kan dere ikke reise? Da er dere enten elendig til å planlegge ferier/finne gode reiser eller så har dere et sinnsykt forbruk. Jeg reiser verden rundt, og jeg har lav inntekt. Anonymkode: 6209a...913
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2019 #27 Skrevet 9. oktober 2019 Del månedsbudsjettet deres med oss, da, så kan vi hjelpe dere å kutte/spare. Så kan dere dra til syden høstferien neste år. Anonymkode: 0154b...617
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2019 #28 Skrevet 9. oktober 2019 Vi ender opp med inntekt på 1,3 i år. Jobber litt overtid og bruker gjerne de pengene på «syden». Ligger på stranda med kald drink nå, for andre gang i år. Anonymkode: 25751...151
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2019 #29 Skrevet 9. oktober 2019 Jeg har alltid prioritert å reise, selv da jeg var fattig student og egentlig ikke hadde noen penger. Jeg sparer i hverdagen og er rågod på å finne billige reiser. Hvis du søker litt på nettet og setter sammen reisen selv så kan du finne superbillige turer som ikke koster mer enn en ny jakke eller noen ekstra turer på matbutikken. Anonymkode: fc641...493
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2019 #30 Skrevet 9. oktober 2019 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har alltid prioritert å reise, selv da jeg var fattig student og egentlig ikke hadde noen penger. Jeg sparer i hverdagen og er rågod på å finne billige reiser. Hvis du søker litt på nettet og setter sammen reisen selv så kan du finne superbillige turer som ikke koster mer enn en ny jakke eller noen ekstra turer på matbutikken. Anonymkode: fc641...493 Akkurat det kommer nok an på reisefølget. Vi har fire store barn, og det er dyrt uansett hvordan vi snur og vender på det. På grunn av fraværsgrense i VGS osv må vi holde oss til skoleferier også. Men man sparer selvsagt mye på å sy sammen en tur selv. Anonymkode: 11421...acf
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2019 #31 Skrevet 9. oktober 2019 Vi har også rundt 1 mill i samlet brutto årsinntekt, huslån på 2,4 mill og to biler som nesten er nedbetalt men ikke mye verdt. Akkurat nå går begge barna på SFO og det koster oss 75000,- i året. I år prioriterte vi å bruke penger på å oppgradere litt hjemme istedenfor syden. Og ingen helgetur til Gøteborg el slik vi tidligere har gjort i høstferien. Vi kunne ha strammet inn på matbudsjett mm gjennom året. Men synes også det virker som folk bruker mye penger på å reise. Anonymkode: 3009f...783
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2019 #32 Skrevet 9. oktober 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi har 450 000 brutto til sammen, og vi kunne reist til syden hvert år hvis vi ville. Det er mange billige reiser og mange måter å leve økonomisk i hverdagen. Anonymkode: ac240...5e0 Fortell meg gjerne hvordan dere lever økonomisk i hverdagen 😊 Anonymkode: 84ae9...478
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2019 #33 Skrevet 9. oktober 2019 For meg har spiff reddet mye av min personlige økonomi. Jeg og mannen har felles spareplanen om ting vi ønsker oss. Der har vi grupper som julegaver, klær, ny komfyr osv. Så trekker vi ett antal månedsbeløp i måneden. Det kan være smått til relativt stort. Feriebudsjettet er der også. Så er reglene vi kjøper det ikke før det er fullt på spiffen (finnes mange andre apper og men det er vår bank sin). Det som er deilig med det er at feks når julen kommer har vi spart litt hver hele året. Så da blir ikke desmeberlønningene kuttet av masse julegaver for det ligger jo klart allerede. Har aldri greid å spare så mye penger sammen med mannen min. Han hadde egen billakeringskonto der han hadde spart opp egne penger over ett år slik fikk han råd uten t det gikk ut over felles økonomien som i fjor. Gleder meg nesten til neste ferie for vips så har vi faktisk penger når det trengs det er en helt merkelig følelse!! Og jeg har skikkelig skikkelig dårlig økonomisk styring ellers Anonymkode: 7dd3b...189
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2019 #34 Skrevet 9. oktober 2019 Prioriteringer. Om du går igjennom budsjettet deres, vil jeg GARANTERE at dere har mye å spare flere steder. De fleste sparer, det er ikke slik at man lever i sus og dus i hverdagen, for så nå bruke 60 000 på ferie tre ganger i året. Da vi skulle gifte oss, måtte vi spare. Da lønningen kom, satte vi mellom 8 og 10 000 kr på sparekonto, hver mnd. Vi merket jo at vi sparte, men ikke såpass at det gikk utover så veldig mye. Men når vi ikke sparte, ble pengene allikevel brukt... Anonymkode: faaf0...08c
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2019 #35 Skrevet 9. oktober 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er alene med barna og er i Spania hvert år. For meg er ferie en viktig prioritet. Jeg sparer penger på et glass. Der går alt av kontanter og pant. Barna legger også ofte oppi litt der. Ellers sparer jeg 5000 kr i måneden til ferie. Bruker de pengene på sydentur og småturer til storbyer. Opplevelser er livet. Jeg får bare 30000 kr utbetalt, men jeg har ikke gjeld og eier min egen bolig. 😊 Anonymkode: 7f752...fc6 Her er ferie også høy prioritert. Derfor sparer vi inn på andre ting for å ga råd til ferie. Anonymkode: 4df57...848
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2019 #36 Skrevet 9. oktober 2019 Etter å ha kvittet meg med det største pengesluket som finnes (kvinnfolk), har jeg hur god råd som helst. Syden 3 ganger om året + en skikkelig tur om sommeren. En og annen oval weekend til story osv. Jobber som faglærer nå, og har mye fri. I tillegg freelancer jeg litt i mitt gamle fag ved siden av. Jeg havner vel på en inntekt på 630 - 650 k. Anonymkode: d9b0a...26a
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2019 #37 Skrevet 9. oktober 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Etter å ha kvittet meg med det største pengesluket som finnes (kvinnfolk), har jeg hur god råd som helst. Syden 3 ganger om året + en skikkelig tur om sommeren. En og annen oval weekend til story osv. Jobber som faglærer nå, og har mye fri. I tillegg freelancer jeg litt i mitt gamle fag ved siden av. Jeg havner vel på en inntekt på 630 - 650 k. Anonymkode: d9b0a...26a Ditt miljøsvin🤣 Anonymkode: 2b49e...cdc
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2019 #38 Skrevet 9. oktober 2019 Vi har ca 1.3-1.5 mill i inntekt. Vi har hus verdi ca 9 mill og har ca 3.5 mill i lån på det. Vi har hytte verdi ca 2-2.5 mill på attraktivt høyfjell, ingen lån. 2 middelmådige biler , ingen lån utover huslån. Nedbetalt studielån og ingen kredittkort lån. Barna er 13 ig 16 år. Vi har aldri vært i "syden" men mye på ski på hytta og et par storbyferier. Jeg tenker sydenferier koster for mye for vår økonomi, men langhelger til Barcelona, London og Paris kjennes innafor. Antar barna reiser mer på egenhånd når de kommer i 20 årene, det gjorde i alle fall jeg. Da dro jeg store deler av verden rundt med venner og/eller daværende kjærester. Anonymkode: f667f...fa4
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2019 #39 Skrevet 10. oktober 2019 Vi har tilsammen 750 000 i inntekt. Huslån på 2 mill, studielån på 250000, kreditt på 20.000. Ingen billån. Fire barn fra 6-16. Jeg har regnet ut at vi bruker 11 000 i gjennomsnitt pr måned på unødvendige ting som snus (begge snuser en boks for dagen), alkohol, nips/ting, lunsj, kaffe ute, snacks i hverdagen o.l. Det er 132.000 i året... Hadde vi brukt penger annerledes kunne vi også dratt til syden flere ganger for året. Anonymkode: e6702...a2f
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2019 #40 Skrevet 10. oktober 2019 Vi har om lag en million inn i året. Tre små barn. Hus verdt om lag 6 millioner og knapt fire i lån på det. Ca 200.000 kr i studielån. Hvis vi ønsker, så kan vi reise til "Syden" årlig. Brukte 25.000 kr inkl lommepenger på en uke på Mallorca i skoleferien i år, det synes jeg ikke er så ille for en familie på fem 👨👧👧👩👦Men vi er flinke til å ikke sløse med mat etc i hverdagen ellers og handler nok ganske økonomisk. Er bedre å kunne unne seg opplevelser eller større ting til hus eller hage, synes jeg. Anonymkode: f39ad...c90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå