Gå til innhold

Ville du visst om det hvis mannen din var utro?

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du ønsker å leve i den tro at han var en jomfru når han møtte deg?

Anonymkode: be1eb...fea

Nei, det vet jeg at han ikke var. :D Vi traff hverandre for 17 år siden, det er derfor jeg brukte 15 år som eksempel.

Anonymkode: f5296...5ff

Fortsetter under...

Hvorfor tror du at du er så lite verdt? At du ikke er verdt mer enn å komme nede på hundre- og ettellerannetplass over hans prioriteringer? Denne mannen har jo hverken respekt for deg eller sin kone når han velger å ha deg som elskerinne over måneder og år. Har du ikke mer selvrespekt?

Du har selv opplevd hvor ødeleggende utroskap er, og så velger du likevel å være en gift manns elskerinne... det sier meg at du bør jobbe med deg selv.

Du har fortalt andre, mannen har kanskje fortalt andre. Da fortjener også kona å vite.

Jeg hadde ønsket å vite. Hvis mannen var utro så ville noe vært galt i forholdet vårt. Jeg ville da ønsket å ha muligheten til enten å jobbe for å reparere forholdet igjen, eller til å slippe å kaste bort flere år av livet på å leve på en løgn.

Anonymkode: 00045...a87

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om mange andre vet det så ville jeg ha visst. Ville ha følt meg så dum i ettertid om jeg hadde vært den siste til å få vite det. Om det hadde vært bare du og han som visste det, så hadde jeg ikke villet vite, men ettersom du har fortalt det til flere venninner så er vel sjansen stor for at det sprer seg.

Anonymkode: c0d50...6cf

Her var det mange av konen sin venner og venniner som visste at mannen hadde meg som elskerinne men se valgte å ikke fortelle konen det selv om de visste at dette foregikk over tid. Synes det er feigt av vennene! Til slutt var det jeg selv om fortalte henne det å takket faktisk for at hun beskjed om at mannen er utro. Etter å ha skjelt meg ut først :P

Anonymkode: 13fb6...c6b

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tror du at du er så lite verdt? At du ikke er verdt mer enn å komme nede på hundre- og ettellerannetplass over hans prioriteringer? Denne mannen har jo hverken respekt for deg eller sin kone når han velger å ha deg som elskerinne over måneder og år. Har du ikke mer selvrespekt?

Du har selv opplevd hvor ødeleggende utroskap er, og så velger du likevel å være en gift manns elskerinne... det sier meg at du bør jobbe med deg selv.

Du har fortalt andre, mannen har kanskje fortalt andre. Da fortjener også kona å vite.

Jeg hadde ønsket å vite. Hvis mannen var utro så ville noe vært galt i forholdet vårt. Jeg ville da ønsket å ha muligheten til enten å jobbe for å reparere forholdet igjen, eller til å slippe å kaste bort flere år av livet på å leve på en løgn.

Nei det vet jeg. Samtidig tror jeg ikke noe er mer galt enn mangel på sex. Jeg tror menn er så enkle. JEG derimot er ikke utro om jeg har det helt topp og det kun er sex som er mangelvare i et forhold. 
skal sies at denne mannen har et ekstra rom i hjertet mitt. Jeg er glad i han og livredd for å miste han. Såpass ærlig skal jeg være. Men jeg vet og at han og jeg ikke passer sammen som par. 

men jeg vet ikke om jeg ønsker å være den som sørger for at familien ryker 

Anonymkode: 2ab89...64f

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Her var det mange av konen sin venner og venniner som visste at mannen hadde meg som elskerinne men se valgte å ikke fortelle konen det selv om de visste at dette foregikk over tid. Synes det er feigt av vennene! Til slutt var det jeg selv om fortalte henne det å takket faktisk for at hun beskjed om at mannen er utro. Etter å ha skjelt meg ut først :P

Anonymkode: 13fb6...c6b

Det er ingen av kona sine venner som vet det her. Det et kun mine alle nærmeste to venninner som vet hvem han er, fordi jeg har sagt hva han heter. De kjenner han ikke. 

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei det vet jeg. Samtidig tror jeg ikke noe er mer galt enn mangel på sex. Jeg tror menn er så enkle. JEG derimot er ikke utro om jeg har det helt topp og det kun er sex som er mangelvare i et forhold. 
skal sies at denne mannen har et ekstra rom i hjertet mitt. Jeg er glad i han og livredd for å miste han. Såpass ærlig skal jeg være. Men jeg vet og at han og jeg ikke passer sammen som par. 

men jeg vet ikke om jeg ønsker å være den som sørger for at familien ryker 

Men du har det jo ikke "helt topp"! Du sier det jo selv, du har fått følelser for ham, du er livredd for å miste ham.

Men du kan ikke miste noe du ikke har. Du har ham på ingen måte i dag heller! For du lever kun etter hans vilje. Når det passer ham kan han pule deg, når du trenger ham er han ikke der hvis han har noe annet viktigere å gjøre (som vil si alt annet i livet hans!) enn deg.

Du lurer deg selv. Du kaster bort livet ditt. Hvorfor tror du ikke at du fortjener kjærlighet fra en mann som faktisk vil ha deg? En ting er sikkert, en slik mann finner du ikke så lenge du velger å være mindre enn ingenting for en annen mann.

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men du har det jo ikke "helt topp"! Du sier det jo selv, du har fått følelser for ham, du er livredd for å miste ham.

Men du kan ikke miste noe du ikke har. Du har ham på ingen måte i dag heller! For du lever kun etter hans vilje. Når det passer ham kan han pule deg, når du trenger ham er han ikke der hvis han har noe annet viktigere å gjøre (som vil si alt annet i livet hans!) enn deg.

Du lurer deg selv. Du kaster bort livet ditt. Hvorfor tror du ikke at du fortjener kjærlighet fra en mann som faktisk vil ha deg? En ting er sikkert, en slik mann finner du ikke så lenge du velger å være mindre enn ingenting for en annen mann.

Så mye vrøvl! Hun har det som plommen i egget slik det er nå. Hvorfor ødelegge for henne? Hun ønsker å ha det slik!

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så mye vrøvl! Hun har det som plommen i egget slik det er nå. Hvorfor ødelegge for henne? Hun ønsker å ha det slik!

Det er jo hun selv som sier hun har fått mer følelser for ham og er livredd for å miste ham. Da har hun det ikke som plommen i egget, da lever hun på en manns nåde, livredd for å ikke en gang få smulene han tilbyr henne. Og når man forventer så lite av den man har følelser for, da er det noe galt, enten med selvbildet eller annet.

Bedre da å avslutte forholdet før hun blir sittende igjen enda mer ulykkelig - for det er dit hun er på vei når hun allerede nå er livredd for å miste ham. Men hun har aldri hatt ham, han har sagt at han ikke har noe mer å gi henne, at han ikke vil ha noe mer enn sex med henne.

Hadde hun kun ønsket sexen hadde hun ikke sagt at hun hadde fått føleler for ham og er livredd for å miste ham.

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. 

Det er mange som vet ja, men ikke hvem han er. 

selv har jeg opplevd at mannen min gikk bak ryggen min og hadde «forhold» til flere damer (sikkert over 30 stk) Mange ekstremt graverende, andre mer uskyldig. Han snakket stygt om meg, fortalte hvor grusom jeg var osv. Dette til tross for at hver gang jeg tok han i å snakke med andre lovet han å aldri gjøre det igjen. 

han jeg har et forhold til snakker aldri nedlatende om kona. Han ville aldri funnet på å gjort det. Jeg tror hans problem i ekteskapet handler om mangel på sex og ikke så mye annet enn det. (Utover småting man alle har...) 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er ingen av kona sine venner som vet det her. Det et kun mine alle nærmeste to venninner som vet hvem han er, fordi jeg har sagt hva han heter. De kjenner han ikke. 

Da ville jeg nok foretrukket å være lykkelig uvitende.

Anonymkode: c0d50...6cf

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det ville jeg ikke visst.

Så lenge han ønsker å bli i forholdet med meg er jeg ikke interessert i han evt lille flørt på siden, hun er ikke nok verdt for han til å ønske å gå så da er hun ikke "farlig" for meg.

Anonymkode: 3c687...60b

Lille flørt? Så det å pule på en annen dame i over ett år, slikke fitta hennes, kline med henne og gjøre alt han fantaserer om, det kaller du for en liten flørt du ikke ville visst om? At han ikke får nok av henne, tenker på henne hele tiden og fantaserer om henne dagen lang. 

Herregud, den mannen din må ha det «greit»😉

Anonymkode: 15d82...839

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lille flørt? Så det å pule på en annen dame i over ett år, slikke fitta hennes, kline med henne og gjøre alt han fantaserer om, det kaller du for en liten flørt du ikke ville visst om? At han ikke får nok av henne, tenker på henne hele tiden og fantaserer om henne dagen lang. 

Herregud, den mannen din må ha det «greit»😉

Anonymkode: 15d82...839

Hva får du ut av å være så ekstremt vulgær?

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har et forhold til en gift mann. Hatt det i over et år. I starten var det masse følelser og meldinger om hva han syns om meg som person, at han var glad i meg, likte meg, bla bla. Vi avklarte ganske tidlig at det aldri ble oss så det var greit. Jeg har nok litt mer følelser enn jeg bør for han, men klarer å holde det i sjakk. 

de få venninnene mine som vet om dette mener jeg MÅ fortelle det til kona?? Hvorfor? Er det ikke hans ansvar? Eller tenker jeg helt feil?

Hvorfor skal DU fortelle det til kona? Hun får jo ikke noe bedre liv av at en fremmed dame kommer og forteller noe sånt. Først vil hun sikkert ikke tro på deg engang, og hvis hun begynner å tro på deg, hva skal hun liksom gjøre med den dialogen? Søke trøst fra DEG? Søke sannhet? Det er jo med mannen hun ville ønske å ha tillit og enighet, ikke med deg.

Det som evt kunne ha gitt henne et bedre liv, var at hun og mannen klarte å ta rede på hvorfor han er utro, hva som kan gjøres for å endre på det, hvilken tillit det er tilbake mellom dem to og hvordan de akter å leve videre etterpå. Men det blir bare et overtramp dersom du skal gå inn og liksom stille deg som dommer over det ekteskapet. Mannen gjør sitt beste for å ødelegge det her og nå. Hvorfor har du liksom rett til å ødelegge mer?

Anonymkode: 1ca05...b26

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selv om du definerer det «å ha noen», som det samme som å eie vedkommende er vi ikke alle som ser det slik. 

Anonymkode: da3c1...2f1

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal DU fortelle det til kona? Hun får jo ikke noe bedre liv av at en fremmed dame kommer og forteller noe sånt. Først vil hun sikkert ikke tro på deg engang, og hvis hun begynner å tro på deg, hva skal hun liksom gjøre med den dialogen? Søke trøst fra DEG? Søke sannhet? Det er jo med mannen hun ville ønske å ha tillit og enighet, ikke med deg.

Det som evt kunne ha gitt henne et bedre liv, var at hun og mannen klarte å ta rede på hvorfor han er utro, hva som kan gjøres for å endre på det, hvilken tillit det er tilbake mellom dem to og hvordan de akter å leve videre etterpå. Men det blir bare et overtramp dersom du skal gå inn og liksom stille deg som dommer over det ekteskapet. Mannen gjør sitt beste for å ødelegge det her og nå. Hvorfor har du liksom rett til å ødelegge mer?

Hun spør om du ville visst om du var kona. Mange svarer ja. Mao, de ser ikke på det som at elskerinnens avsløring er «å ødelegge» mer enn det som er ødelagt, tvert om, så gir det kona integritet og respekt, at noen lar henne kunne ta sentrale avgjørelser for eget liv basert på sannheter og ikke løgn.

Anonymkode: b58c7...d37

Jeg synes du også har et stort ansvar, når du med viten og vilje går etter en gift mann. Mannen står for sviket og ansvar, men du også er med vilje med på å ødelegger liv. 

Veldig mange som gjør dette med vid åpne øyne gjøre det for å bevise at de kan vinne over en annen. Er du en av dem? For så å ha lysten til å si det? For å vise den andre at du har vunnet?

Anonymkode: e181a...adc

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun spør om du ville visst om du var kona. Mange svarer ja. Mao, de ser ikke på det som at elskerinnens avsløring er «å ødelegge» mer enn det som er ødelagt, tvert om, så gir det kona integritet og respekt, at noen lar henne kunne ta sentrale avgjørelser for eget liv basert på sannheter og ikke løgn.

Anonymkode: b58c7...d37

Men det er faktisk litt vesentlig hvem som sier det. HI vil jo ikke fortelle om dette for å hjelpe henne. Å høre noe slikt fra elskerinna er ikke å "la henne ta noen sentrale avgjørelser". Det er jo å bestemme NÅR og HVORDAN dritten skal treffe vifta, og manipulere fram en avgjørelse som garantert vil være påvirket av dobbelt så mye sinne, hvis man sammenligner med en setting der mannen selv har litt samvittighet og forteller.

Spørsmålet er kanskje "ville du ha visst", men svaret er jo ikke entydig ja eller nei. F eks jeg vil både vite og ikke vite, kommer an på hva som har skjedd og hvilken andel jeg selv har i det, og hvilke beveggrunner min mann hadde for å drive med det - og ikke minst, hva som var situasjonen da jeg fikk vite det. Å skulle tvinges til å ta avgjørelser fordi elskerinna er lei av å gå på gress, er i alle fall ikke noe OK.

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selv om du definerer det «å ha noen», som det samme som å eie vedkommende er vi ikke alle som ser det slik. 

Anonymkode: da3c1...2f1

Ikke det jeg skrev, det er din tolkning.

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså, jeg må jo bare stole på det han sier. Han sier de har sine opp og nedturer og de har perioder der ting ikke er sååå flott (hvem har ikke det...) men at han er veldig glad i henne og ikke vil gå fra henne. 

Nettopp. Hvem har ikke det. Jeg og typen har perioder der alt er dritt og jeg bare vil slå opp fordi han irriterer meg grønn og ikke ser ut til å forstå meg overhodet, men jeg går ikke rundt og er utro av den grunn. Jeg elsker jo han og vil være med han. Så han mannen du snakker om er bare stokkedum. Han vil ikke gå fordi det er en trygghet å bli, fordi endringer og det å være selvstendig igjen er skremmende. 

Anonymkode: 05310...272

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...