Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2019 #1 Skrevet 4. oktober 2019 Fikk følgende melding i min innboks: Gratulerer med dagen selv om du aldri gratulerer meg. Hva er det med slike meldinger? Hva svarer jeg? Anonymkode: 0b3fd...73a
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2019 #2 Skrevet 4. oktober 2019 Er det en person du burde gratulert? Gratulerer du aldri venner på Fb? Anonymkode: f81af...48f
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2019 #3 Skrevet 4. oktober 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det en person du burde gratulert? Gratulerer du aldri venner på Fb? Anonymkode: f81af...48f Jeg gratulerer selvsagt på Fb, hvis det dukker opp 4 bursdager samme dag, velger jeg gjerne å gratulere dem jeg er nærmest. Jeg gikk inn på hennes Fb og så at hun hadde fått 180 gratulasjoner, så jeg skjønner ikke at hun så at jeg uteble. Jeg har heller ikke sjekket at jeg ikke gratulerte Anonymkode: 0b3fd...73a
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2019 #4 Skrevet 4. oktober 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg gratulerer selvsagt på Fb, hvis det dukker opp 4 bursdager samme dag, velger jeg gjerne å gratulere dem jeg er nærmest. Jeg gikk inn på hennes Fb og så at hun hadde fått 180 gratulasjoner, så jeg skjønner ikke at hun så at jeg uteble. Jeg har heller ikke sjekket at jeg ikke gratulerte Anonymkode: 0b3fd...73a Hvorfor kan du ikke gratulere alle 4 når du først gratulerer? Anonymkode: 69213...86d
KellyTaylor Skrevet 4. oktober 2019 #5 Skrevet 4. oktober 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor kan du ikke gratulere alle 4 når du først gratulerer? Anonymkode: 69213...86d Samme tenker jeg. Er ikke fe andre nære nok så burde hun tenke over valget ved å ha perifere venner....
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2019 #6 Skrevet 4. oktober 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor kan du ikke gratulere alle 4 når du først gratulerer? Anonymkode: 69213...86d Jeg er alene mamma for trillinger. Når disse bursdagene dukker opp om morgen, ønsker jeg å skrive noe unikt. Jeg klarer det ikke på 4 personer. Dermed tar jeg dem som står meg nærmest Anonymkode: 0b3fd...73a
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2019 #7 Skrevet 4. oktober 2019 4 minutter siden, KellyTaylor skrev: Samme tenker jeg. Er ikke fe andre nære nok så burde hun tenke over valget ved å ha perifere venner.... Kanskje bør jeg fjerne henne som venn. Anonymkode: 0b3fd...73a
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2019 #8 Skrevet 4. oktober 2019 Hvem er det som følger med på, og husker, hvem som har gratulert de med bursdagen på Facebook?? Jeg har over 500 venner der, og husker absolutt ikke hvem som har og ikke har gratulert meg altså!! Jeg gratulerer alle, får opp varsel. Men om disse gratulerer meg tilbake, det bryr jeg meg ikke så hardt om altså!! Høres ut som ei merkelig dame. Du kan like godt fjerne henne som venn hvis hun ikke er så nærme. Anonymkode: 3fa1f...b86
frk Nilsen Skrevet 5. oktober 2019 #9 Skrevet 5. oktober 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er alene mamma for trillinger. Når disse bursdagene dukker opp om morgen, ønsker jeg å skrive noe unikt. Jeg klarer det ikke på 4 personer. Dermed tar jeg dem som står meg nærmest Anonymkode: 0b3fd...73a Til de du ikke anser som nære, dropp den unike personlige meldingen og skriv Grattis! og sleng på en ballong. Holder i massevis.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #10 Skrevet 5. oktober 2019 Drit i det unike og personlige til perifere bekjente. «Gratulerer🎈🥳» tar 6 sekunder. Selv har jeg skjult bursdagen. Jeg gratulerer nemlig aldri på Facebook og ønsker heller ikke gratulasjoner der. Anonymkode: 7a601...cb6
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #11 Skrevet 5. oktober 2019 Selvsagt er du alenemor til tvillinger 🤪det er selvsagt grunnen til at du ikke gratulerer alle fire alle de dagene det skjer. Dummeste unnskyldningen Graulerer med dagen 🎈🎊har du tid til å skrive i løpet av en hel dag Til meldingen hadde jeg svart tusen takk. Jeg gratulerer ikke folk for å få gratulasjoner tilbake, så en sånn melding hadde jeg bare himlet med øynene over. Anonymkode: 4d413...474
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #12 Skrevet 5. oktober 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvsagt er du alenemor til tvillinger 🤪det er selvsagt grunnen til at du ikke gratulerer alle fire alle de dagene det skjer. Dummeste unnskyldningen Graulerer med dagen 🎈🎊har du tid til å skrive i løpet av en hel dag Til meldingen hadde jeg svart tusen takk. Jeg gratulerer ikke folk for å få gratulasjoner tilbake, så en sånn melding hadde jeg bare himlet med øynene over. Anonymkode: 4d413...474 *trillinger, skulle det stå Anonymkode: 4d413...474
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #13 Skrevet 5. oktober 2019 Brukar folk å gratulere alle som kjem opp altså? Det gjer ikkje eg. Og eg forstår absolutt ikkje vitsen med den meldinga du fekk. Eller eg skjønnar jo at ho vil påpeike at du ikkje gratulerte henne med dagen, men det var veldig rart syns eg!!! Veit ikkje kva eg ville svart? Takk kanskje, og gratulerer med overstått? Anonymkode: 5587c...7cc
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #14 Skrevet 5. oktober 2019 Jeg gratulerer venner og familie på sms eller ved å ringe, har aldri skjønt vitsen med å gratulere offentlig så alle skal se hvor "flink" jeg er som gratulerer. Før var det å bli husket på bursdagen sin noe stort, mens nå blir man varslet på Facebook, det føles nesten som juks, og for meg er det ikke like stas å få gratulasjoner derifra. Anonymkode: ec959...6c7
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #15 Skrevet 5. oktober 2019 Får de nære kun gratulasjon på fb fra deg? Jeg gratulerer mine nære på tlf og sms (pluss ev fb) og de mer perifere på kun fb. Tar to sekunder å skrive «Gratulerer med dagen». Å legge ut unike gratulasjoner til nære på fb, blir sånn «se så flink jeg er til å skrive gratulasjoner, mine hilsener er de beste». Anonymkode: 2ce84...a89
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #16 Skrevet 5. oktober 2019 Jeg gratulerer ikke på Facebook og får ikke gratulasjoner på Facebook, jeg har skjult fødselsdatoen min så ingen får opp varsel. Unike og spesielle gratulasjoner på Facebook er bare kleint. Folk jeg er glad i ringer jeg eller sender sms på bursdagen deres, jeg legger ikke ut en "flott" gratulasjon på fjesboka. Anonymkode: 1369a...fa3
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #17 Skrevet 5. oktober 2019 Utrolig spesielt av henne! Veldig passivt-aggressivt. Hvem i huleste går gjennom 180 gratulasjoner og merker seg hvem som ikke har skrevet noe? Med mindre dette er søsteren din, eller bestevenninnen din. Jeg gratulerer alltid familie og nære venner, resten avhenger av om jeg er på Facebook den dagen de har bursdag. Nå har jeg ikke gratulert noen på ca. seks måneder. At folk klarer å legge så mye i et sosialt medium ... Anonymkode: 8fc7d...991
uhhuhher Skrevet 5. oktober 2019 #18 Skrevet 5. oktober 2019 Jeg gratulerer ikke noen på Facebook, men jeg blir gratulert siden jeg har fødselsdatoen min synlig. Kanskje jeg bør skjule datoen, siden de som alltid gratulerer alle, sikkert er dritsure siden jeg ikke gratulerer dem??! 🤯 The drama!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #19 Skrevet 5. oktober 2019 For en dust ting å skrive 😂 Hadde ikke giddet å svare engang Anonymkode: ca133...bd0
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #20 Skrevet 5. oktober 2019 Jeg har og sluttet å gratulere på FB, hadde jo ikke gjort det om det ikke kom opp. Til de nærmeste ringer jeg eller gratulerer på sms. Men må kanskje fjerne min dato da siden noen gratulerer meg da. Syns og det er så teit med de "personlige" meldingene med flere bilder av de sammen, hva er greia?? Kanskje jeg er blitt for gammel (34) for dette, legger aldri noe ut der lenger heller. Men ja, kanskje en tanke spesiell melding å få. Anonymkode: 8b5d4...c7f
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #21 Skrevet 5. oktober 2019 Jeg har nesten sluttet å skrive gratulasjoner på facebook, synes det er så upersonlig, skriver heller til mine nermeste på sms 🙂. Anonymkode: 30f3d...15f
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2019 #22 Skrevet 6. oktober 2019 Jeg gratulerer ingen på Facebook, eller ingen er sterkt sagt, det kan hende en veldig sjelden gang at jeg sitter og "kjeder meg" og en bursdag dukker opp sånn at jeg gidder å skrive noe. Det tar ca 2 sekunder å begynne å skrive "grat" og da kommer resten opp automatisk - ikke spesielt tidskrevende eller omsorgsfullt akkurat... Men i 90% av tilfellene, minst, er det ingen gratulasjoner fra meg. De som er så nære at det er naturlig med en gratulasjon, får det enten direkte, på telefonen, på sms eller personlig på messenger. "Takk for omtanken, det er SÅÅÅÅÅ hyggelig med bursdag på Facebook, kjære flotte dere som tenker på meg i dag..." eller noe sånn.. tull og tøys, de aller fleste tenker ikke på den personen mer enn de to sekundene det tar å få fram et "Gratulerer". Og, de gratulerer fordi FB minner dem på det, ikke fordi de går rundt og tenker at i dag har Linnea bursdag så nå må jeg huske å gratulerer henne med dagen. Det kan du jo svare "venninnen din" - "Beklager at du føler deg støtt, men overfladiske bursdagshilsner på Facebook er ikke noe jeg prioriterer å sende" Anonymkode: f3f55...030
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå