crj Skrevet 3. oktober 2019 #1 Skrevet 3. oktober 2019 Hei. For litt under ett år siden kjøpte jeg ny vaskemaskin, Samsung, rundt 8-9000kr.. skulle vist være veldig god og vaske klærne skånsomt, rent å fint.. MEN jeg syntes alle Satans klæra får nupper!!!!! Spesielt hettegensere, og den slags litt tjukke stoff.. Dongeribuksene og andre klær falmer med en gang.. altså, jeg har vasket klær med mange forskjellige maskiner opp igjennom(vasket klær i 20år), en for 3000, 25000 og 14000 og sikkert et par andre i tillegg... og de har vasket klærne helt fint, aldri "slitt" med nupper eller at klær falmer så fort før.. helt sant! Men nå holder jeg på å klikke! Føler jeg har prøvd alt av råd og tips for å unngå nupper. Altså , vaske forskjellig type stoff hver for seg (noe jeg aldri har brydd meg om før, men da allikevel ikke fått nupper), bytte vaskemidler, ikke bruke tøymykner, renset maskinen med jevne mellomrom, byttet på forskjellige programmer, prøvd lav sentrifugering, høy sentrifugering, og sikkert mer jeg ikke kommer på i øyeblikket. Har også kalibrert den på nytt ett par ganger. Tar ikke klær i tørketrommelen. Datteren min har kjøpt noen dyre (merke) gensere det siste året, og nå tørr jeg ikke vaske de i maskinen i det hele tatt, hun blir kjempe sint og lei seg av alle nuppene.. Noe jeg forstår! KAN DET VÆRE AT VASKEMASKINEN RETT OG SLETT ER UBRUKELIG???? Kan jeg klage på den, selv om det er gått snart ett år siden jeg kjøpte den? Kan det være at klærne blir dratt for mye inn i de hullene inni trommelen? Har lest mange veier at vaskemaskiner i seg selv ikke lager nupper på klærne.. det tror jeg virkelig ikke på! Noen med samme erfaringer som meg???
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #2 Skrevet 3. oktober 2019 Det kan jo hende det har med maskinen å gjøre, men det kan også hende de nye klærne tåler vask dårligere enn de du vasket for noen år siden eller at dtteren din har blitt så stor at hun, og dermed du, legger mer merke til nupper. Ring produsenten og fortell om problemet. Kanskje du får ny maskin eller tips som kan løse problemet. Anonymkode: a4df7...d81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå