Gå til innhold

Regntøy som holder tett i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungene er 3 og 4 år. Søkk våte hver dag i nye regntøy fra reflex (grønn/lilla striper). 

Vi bor på Vestlandet så her brukesregntøy mye utover vinteren. Hvilke regntøy synes du holder tett?

noen som feks har prøvd foret kattnakken vinterregndress? Eller andre?

Anonymkode: c6139...ebf

Fortsetter under...

Skrevet

Navigere og Helly-Tech(ikke lite slitesterkt) har fungert fint her. Vi har også brukt endel dresser med høy vannsøyle(Helly Hansen, Reima, Stormberg osv...)

Skrevet

Barnevadere ble redninger for oss. Ungene mine satt i vanndammer og da snek det seg vann opp langs støvelen.

Anonymkode: cccc8...d38

Skrevet

Problemet er sjelden at regntøyet lekker, men at barna setter seg i vanndammer, eller går i vanndammer som når over støvelkanten. Eller de leker i vann såpass lenge at vannet trekker oppover både på bena og ermene. Barnevadere i veldig våte perioder og ellers er det jo bare slik det er tenker jeg, etter en viss tid ute blir barna våte og må enten skifte eller gå inn. 

Anonymkode: 3f800...7e1

Skrevet

Vi har prøvd mye forskjellig regntøy nå. Mine barn, snart 5år og 3 1/2år har vært gjennomvåte hver eneste regnværsdag. Jeg har hatt flere ulike merker. Hittil er det to typer som fungerer fint å det er «stormflo» fra Stormberg og «vestland» fra Stormberg. Vet ikke om dette gjelder alle butikker eller kun vår Stormberg butikk, men det er 50% på  plagg nr 2 om dagen. Skal du ha to regnsett kjøper du det i to kjøp. Jeg har også en rabattkode på 15% du kan få på plagg nr 1, om du vil.

Begge regnsettene har 30 000mm vannsøyle. Det ene settet vant best i test i år (stormflo), det andre vant i 2016 og 2017 tror jeg det var.

Skrevet
26 minutter siden, FrkKværner skrev:

Vi har prøvd mye forskjellig regntøy nå. Mine barn, snart 5år og 3 1/2år har vært gjennomvåte hver eneste regnværsdag. Jeg har hatt flere ulike merker. Hittil er det to typer som fungerer fint å det er «stormflo» fra Stormberg og «vestland» fra Stormberg. Vet ikke om dette gjelder alle butikker eller kun vår Stormberg butikk, men det er 50% på  plagg nr 2 om dagen. Skal du ha to regnsett kjøper du det i to kjøp. Jeg har også en rabattkode på 15% du kan få på plagg nr 1, om du vil.

Begge regnsettene har 30 000mm vannsøyle. Det ene settet vant best i test i år (stormflo), det andre vant i 2016 og 2017 tror jeg det var.

Spiller ingen rolle om det er 10 000 eller 30 000.

Anonymkode: ff5eb...d7e

Annonse

Skrevet

Har god erfaring med Celavi, Kattnakken, Navigare, Memini, men har hatt mest kattnakken.

Anonymkode: ff5eb...d7e

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ungene er 3 og 4 år. Søkk våte hver dag i nye regntøy fra reflex (grønn/lilla striper). 

Vi bor på Vestlandet så her brukesregntøy mye utover vinteren. Hvilke regntøy synes du holder tett?

noen som feks har prøvd foret kattnakken vinterregndress? Eller andre?

Anonymkode: c6139...ebf

Katnakken er det beste, veldig mykt og godt å bevege seg i, børstet innside, veldig verd prisen for det er jo litt dyrt men veldig god kvalitet. Har sånt tynt fra reflex i tillegg men de kan ikke sammenlignes, men så betalte jeg 199 for reflex og 699 for katnakken. Bor i Stavanger så her er det ofte våt kaldt og vindfylt. 

Anonymkode: f43f9...1c3

Skrevet

didrikson og reima har vi veldig god erfaring med :) vil du ha en billigere en synes de på name it og cubus var fine og holdt barnet tørt

Anonymkode: 4773b...c5b

Skrevet

Vi har brukt kattnakken i noen år nå, både vanlig og foret.

Jeg er utrolig kresen på yttertøy og sko, men kattnakken leverte👍🏼

Vi bor i Bergen og jenta vår din barnehage er veldig mye ute, både i skogen og i barnehagen.

Regntøyet holder seg fint også👍🏼

Anonymkode: b1743...fbd

Skrevet
På 1.10.2019 den 17.52, Anonym bruker skrev:

Katnakken er det beste, veldig mykt og godt å bevege seg i, børstet innside, veldig verd prisen for det er jo litt dyrt men veldig god kvalitet. Har sånt tynt fra reflex i tillegg men de kan ikke sammenlignes, men så betalte jeg 199 for reflex og 699 for katnakken. Bor i Stavanger så her er det ofte våt kaldt og vindfylt. 

Reflex har flere varianter og koster vanligvis 499 eller 599(men enkelte  er på kampanje til 199 nå og da). Selv har jeg brukt det i årevis og vært fornøyd, bortsett fra en sesong, da hadde de en variant som hadde dårlig sveising i sømmene. Men neste sett jeg kjøpte var det ingen problem med. 

Anonymkode: 40e3c...3c9

Annonse

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Reflex har flere varianter og koster vanligvis 499 eller 599(men enkelte  er på kampanje til 199 nå og da). Selv har jeg brukt det i årevis og vært fornøyd, bortsett fra en sesong, da hadde de en variant som hadde dårlig sveising i sømmene. Men neste sett jeg kjøpte var det ingen problem med. 

Anonymkode: 40e3c...3c9

Jeg vet, derfor jeg skrev "tynt fra reflex" det var litt billigere å derfor ikke så god kvalitet 🙂, men reflex har sikkert mange gode regntøy 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...