Rhapsody in blue Skrevet 30. september 2019 #1 Skrevet 30. september 2019 Har sett en endring her, var i butikken idag, og køen flyttet seg slik at den som var sist, fortsatt forble sist, Heldigvis. Synes det er så frekt når den siste blir til den første i køen. Hva gjør dere?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #2 Skrevet 30. september 2019 Man følger køen. Anonymkode: 92d12...d02
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #3 Skrevet 30. september 2019 Hvis jeg står bak noen gjør jeg dem oppmerksomme på at det er ledig (om de ikke har sett det selv). Slipper selvfølgelig frem de som kom først. Utrolig ufint å storme frem. Overraskende mange egosentrert voksne uten manerer. Anonymkode: ce60f...c3c
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #4 Skrevet 30. september 2019 Det er veldig varierende. Jeg sitter i kasse og det er enten eller kunder. Noen stormer til når det blir ledig kasse, de løper nesten fra andre siden og sier de var først. Jeg har gitt opp å si noe, for de skal bare krangle og lage ufinheter. Jeg prøver heller å være ekstra hyggelig med den gamle damen som egentlig var først, men ikke var rasket på beina. Er det digre handlevogner de kommer med, så sier jeg ifra at fru nilsen var først. Men når de har noen få varer så har jeg bare gitt opp. Vi har sjeldent kø i kassa. Det er ikke kø når det er tre kunder i kassa med få varer. Er det store handlevogner åpnes ny kasse raskt, slik at det ikke blir noen kø. Anonymkode: 1af25...2eb
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #5 Skrevet 30. september 2019 Førstemann til mølla!!! Anonymkode: e9414...3a3
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #6 Skrevet 30. september 2019 Jeg jobbet i butikk for ca 20 år siden (Herregud!!), og der "hentet" vi køen når vi åpnet ny kasse. Dvs, før vi satte oss gikk vi frem til den som sto fremst og gjorde denne oppmerksom på at vi nå åpnet ny kasse og at denne kunne følge med dit. Var veldig greit, aldri noe sure miner. Har aldri sett dette bli gjort noen andre plasser. Jeg selv bruker å si i fra til de foran meg i køen, dersom de ikke reagerer går jeg selv. Anonymkode: 8fc25...bd1
Gjest Hvit_bil Skrevet 30. september 2019 #7 Skrevet 30. september 2019 Noen står så jævla i sin egen verden at jeg gidder ikke å vente på at de merker at det er ny kasse, og har jeg mye mindre varer enn dem så bare går jeg. Kommer helt an på hvor i køen jeg er og hvor mye jeg har i forhold til den foran eller bak.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #8 Skrevet 30. september 2019 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Førstemann til mølla!!! Anonymkode: e9414...3a3 Feil! Anonymkode: 92d12...d02
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #10 Skrevet 30. september 2019 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobbet i butikk for ca 20 år siden (Herregud!!), og der "hentet" vi køen når vi åpnet ny kasse. Dvs, før vi satte oss gikk vi frem til den som sto fremst og gjorde denne oppmerksom på at vi nå åpnet ny kasse og at denne kunne følge med dit. Var veldig greit, aldri noe sure miner. Har aldri sett dette bli gjort noen andre plasser. Jeg selv bruker å si i fra til de foran meg i køen, dersom de ikke reagerer går jeg selv. Anonymkode: 8fc25...bd1 Dette er så smart. Flere burde innføre dette som fast praksis. Anonymkode: 1ecb3...248
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #11 Skrevet 30. september 2019 Litt sånn off topic, men jeg ble stående litt i kø den ene dagen (ikke lenge, max 4 minutter) og reflekterer over hvor lite jeg har stått i jøde siste årene (i matbutikker). Før i tiden sto vi langt og lenge i kø, og kurvene var alltid fylle hos hele rekka. Flere som har observert dette? Er det fordi folk småhandler mer nå? Flere åpne kasser? Lengre åpningstider? Anonymkode: d6804...af5
Tvillingmamma2020 Skrevet 30. september 2019 #12 Skrevet 30. september 2019 Står helt i ro og håper ingen tilbyr meg å gå i den åpne kassa.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #13 Skrevet 1. oktober 2019 Her er det som regel de som er bakerst som går til åpen kasse. Litt irriterende når en har stått lenge i kø. Jeg pleier å tilby de før meg plassen i ny kasse før jeg evt. bytter kø selv. Anonymkode: 34d20...e56
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #14 Skrevet 1. oktober 2019 Jeg sier i fra til de foran meg, og hvis de ikke reagerer går jeg over selv. Har de foran meg få varer og jeg ser at noen bak meg har veldig lite og jeg har mye, så blir jeg bare stående. Her om dagen ble det åpnet ny kasse da jeg sto som nr 2 i køen der det allerede var åpent. Da var det ei godt voksen dame som nesten kjørte ned 2-åringen med vogna for å komme seg først til kassa som åpnet. Hun sto nesten bakerst, snek seg foran 3-4 stk og det kom ikke en gang et lite "beklager." Da holdt det på å renne over for meg, enkelte eier ikke folkeskikk. Anonymkode: 239f5...2a2
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #15 Skrevet 1. oktober 2019 Venter noen sekunder for å se om dem foran meg går først, om ikke, så går jeg selv. Hvis det er sånn at det kan tenkes at de ikke har fått det med seg gjør jeg den oppmerksom på at det er en ledig kasse til. Anonymkode: 9d0f5...40c
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #16 Skrevet 1. oktober 2019 Spør de foran meg om de ønsker å gå i ny kø. Før jeg følger på i ny eller gammel kø. Alltid. Folk som kaster seg frem i "ny" kø eier ikke folkeskikk. Anonymkode: 349b6...ae0
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #17 Skrevet 1. oktober 2019 17 timer siden, _mammatil3_ skrev: Står helt i ro og håper ingen tilbyr meg å gå i den åpne kassa. Hvorfor håper du det? Anonymkode: 9f684...68e
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #18 Skrevet 1. oktober 2019 Før stormet jeg fram i ubetenksomheten min, men har heldigvis lært meg skikk og bruk her på forumet 😄 Takk for at dere lærer meg gode manerer, det er ikke noe jeg er født med for å si det sånn Anonymkode: a155e...397
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #19 Skrevet 1. oktober 2019 21 hours ago, Rhapsody in blue said: Har sett en endring her, var i butikken idag, og køen flyttet seg slik at den som var sist, fortsatt forble sist, Heldigvis. Synes det er så frekt når den siste blir til den første i køen. Hva gjør dere? synes ikke det er frekt hele tatt, den som går først kommer først tenker jeg Anonymkode: ee966...5d6
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #20 Skrevet 1. oktober 2019 Jeg ser an hva personen foran meg gjør. Blir han/hun stående, så går jeg. Anonymkode: 49289...0a1
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #21 Skrevet 1. oktober 2019 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: synes ikke det er frekt hele tatt, den som går først kommer først tenker jeg Anonymkode: ee966...5d6 Det ER frekt, uansett hva du mener! Folk som går først i køen uten omtanke om de som har stått lengst er helt tragiske og anført vesentlig folkeskikk. Takk og pris er det sjeldent man møter disse menneskene som durer frem men når jeg gjør det så går det noen gloser igjennom hodet. Vært på nippet til å si noe mange ganger - blir ikke lenge til før det skjer. Anonymkode: 699f1...726
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #22 Skrevet 1. oktober 2019 Hvorfor har ikke butikker skikkelig køsystem som i utlandet? IKEA har fått. En kø til alle kasser. Den som står først går til første ledige kasse, da blir det rettferdig og ikke noe tull. Anonymkode: 929cb...d0c
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #23 Skrevet 1. oktober 2019 Pleier å bli stående der jeg er. Her er tendensen at mange presser seg frem så godt de klarer. Spesielt middelaldrende menn og unge folk (under 25 år) Anonymkode: f6b40...be5
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #24 Skrevet 1. oktober 2019 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor har ikke butikker skikkelig køsystem som i utlandet? IKEA har fått. En kø til alle kasser. Den som står først går til første ledige kasse, da blir det rettferdig og ikke noe tull. Anonymkode: 929cb...d0c Har Ikea det? Det har jeg ikke sett her jeg bor. Anonymkode: 9f684...68e
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #25 Skrevet 1. oktober 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har Ikea det? Det har jeg ikke sett her jeg bor. Anonymkode: 9f684...68e Ikke her jeg bor heller. Ikea på slependen hadde sist jeg var der noe sånt som 8-10 kasser og der var vel 2 av de selvbetjening. Hvis alle skulle stå i en kø og så klare å fordele seg på så mange kasser, så ville det tatt evigheter å komme seg til ei kasse. Anonymkode: f6b40...be5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå