Gå til innhold

Skuffet over gave fra kjæresten..

Anbefalte innlegg

Har nettopp hatt bursdag. Og var spent på hva typen kom til å kjøpe til meg. Vi har ikke vært sammen så lenge men han hadde bursdag før meg og fikk gave til rundt 1000 kr. 

For noen dager siden fikk jeg min og jeg tror neppe den kostet mer enn 100 kr til sammen.. maks 250.. må innrømme at jeg ble litt skuffet... i tillegg har jeg kjøpt litt små gaver her og der for mellom 100-400 kroner per ting fordi jeg har sett de og tenkt på ham..

Vi har ca lik økonomi men jeg er kanskje litt flinkere med mine penger enn han..

Har jeg rett til å bli skuffa? Eller er bare noen menn sånn? Jeg føler absolutt at han elsker meg ellers og vi har det fint sammen og på alle andre plan er han fantastisk.

Anonymkode: a2177...5d7

Fortsetter under...

Var sånn type billig-ting fra Nille. 

Jeg er litt enig i at jeg ikke kan diktere gaver. Og jeg tenker at jeg kanskje bare må gå ned på hans prisnivå fra nå av og ikke gi så mye utenom. Da slipper jeg i det minste å bli skuffet. Tror jeg skal spørre han til jul hvilke prisnivå vi skal ligge på😅

Ble jo glad for gavene også men forventet kanskje litt mer kvalitet siden jeg la det i hans gave. Hadde dette vært sånn gaver han kom med utenom sånn som jeg har gjort hadde det vært koselige gaver. (Ala en lipgloss fra Nille)

Så skal som sagt prøve å legge det bak meg.

Men må helt ærlig si at det er flaut å svare når venner spør meg hva han gav meg 🙈

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er litt enig i at jeg ikke kan diktere gaver. Og jeg tenker at jeg kanskje bare må gå ned på hans prisnivå fra nå av og ikke gi så mye utenom. Da slipper jeg i det minste å bli skuffet. Tror jeg skal spørre han til jul hvilke prisnivå vi skal ligge på😅

Ble jo glad for gavene også men forventet kanskje litt mer kvalitet siden jeg la det i hans gave. Hadde dette vært sånn gaver han kom med utenom sånn som jeg har gjort hadde det vært koselige gaver. (Ala en lipgloss fra Nille)

Men må helt ærlig si at det er flaut å svare når venner spør meg hva han gav meg 🙈

Materialist.

Anonymkode: 1e415...b3a

3 timer siden, Rhapsody in blue skrev:

Jeg ville ha vært glad om jeg ikke fikk gave. Jeg hadde satt pris på fine ord. Hater gaver og ting jeg ikke trenger. 

Jeg også... Og det er enda flauere å få grandiose gaver av noen man ikke kjenner så godt. 

En kompis av meg har en "beundrerinne" (de er ikke kjærester) som fortsatt går og håper på at de skal bli noe sammen. På bursdagen fikk han en kjempepakke med hjemmestrikka votter, flere t-skjorter, to bøker, en flaske eau de cologne, masse godteri og  - hold deg fast - en fleshlight til å runke i. Det er fryktelig mye kleinere enn å få en litt likegyldig gave!

Anonymkode: 1e415...b3a

Jeg synes helt ærlig det er litt teit å bli skuffet over dette. Nå vet du at han ikke er opptatt av materielle ting. Kjøp noe enklere til han neste gang (men IKKE snakk om prisnivå!). Så lenge du ellers føler deg elsket og han er god mot deg, burde ikke dette være viktig. At du er flau over gaven du får, må du jobbe med selv.

Mannen min og jeg har alltid gitt rimelige gaver til hverandre. Jeg synes det er underlig at folk kjøper weekendturer og rådyre klokker, men folk er jo forskjellige.

Anonymkode: 6cdb6...702

Kan jo hende han ville senke kravene for gaver! Siden du ga så dyr gave, kanskje han følte det var ubehagelig og ville senke nivået for framtiden? Regner med at dere ikke har pratet om forventninger rundt bursdag? Og at dere ikke har diskutert "makspris" på gaver? 

Jeg har alltid elsket å handle inn masse gaver til bursdager, både dyre og billige, og kjøper ofte ting utenom bursdager, bare fordi jeg synes det er gøy å gi gaver. Jeg forventer aldri å få "likt" tilbake!

Anonymkode: 753c9...356

Annonse

Punkt en: du bør slutte å kjøpe så dyre gaver tip ham, både til bursdag og fordi «fu kom til å tenke på ham». Det er alt for mye så tidlig, og kan for noen virke kvelende mer enn koselig. 

Punk to: det er absolutt lov å bli skuffet over en gave, så lenge man holdet det for seg selv og i alle fall ikke sier det til giveren. 

Punkt tre: du sier om at du er flinkere med din økonomi enn han er, er noe jeg henger meg opp i kjenner jeg. Jeg har riktignok en tung fortid med en kar som «ikke var så flink med sin økonomi», og det utviklet seg til et rent helvette hvor han dro hjem i arbeidstiden for å sjekke posten for krav og jeg betalte ham ut av skifteretten to ganger. Tro meg, det er noe du ikke ønsker deg i livet ditt. Men det trenger jo ikke å bety at han er en som havner der. Det er dog dessverre slikt som er svært vanskelig å forutsi tidlig i et forhold. Det kan ta flere år. Men det kan være greit å ha det i bakhodet, uten at du kveler ham med det også. Men, som sagt, jeg er sterkt preget av mine egne år i et slikt forhold. 

Anonymkode: 41ef2...aff

Skjønner du er skuffet. Og jeg tenker at du så for deg en gave som muligens var en kjærlighetserklæring, å da få noe billig jalla blir litt nedtur. MEN..... ikke døm mannen på gavene. Noen fikser det ikke.

Min første bursdagsgave fra mannen var et par Trysil sokker fra europris og noe annet rask. Jeg ble litt skuffet altså, men han hadde så mange andre fine sider. Nå har vi vært sammen i ti år. Og han er verdens beste kjæreste, mann, pappa og venn. OK, han suger virkelig på gaver, han har ikke det genet at han får det til. Men jeg er heller med verdens beste fyr som ikke skjønner seg på gaver enn en dust som kjøper fine gaver. I vennegjengen har det nå blitt en greie av min manns gavekjøp, hva fikk Anne av Ola til jul, så flirer vi litt. 

Anonymkode: d8ac2...c99

Hadde han ordnet noe annet? Middag, restaurant, kake? Eller fikk du dette og det var det? Om det er det siste, så synes jeg faktisk det et helt greit å være skuffet. Det sier litt om en person om vedkommende ikke gjør noe stas på partneren når vedkommende har bursdag.

Anonymkode: a4978...b1a

Jeg skjønner at du er skuffet, og syns ikke at du er materialistisk. Det har noe med omtanke å gjøre. Men mange er ikke så flinke på det der (kanskje spesielt menn). Neste gang får du ønske deg noe spesifikt da. Si at du ønsker deg at dere går ut å spiser sammen, eller at du ønsker deg akkurat de øredobbene der.

Anonymkode: 09694...c58

Jeg tror jeg ville avstått fra å spørre om prisnivå på gaver til hverandre som du foreslår. Det er ukledelig og kleint. I tillegg henspeiler det tydelig til at du ikke er fornøyd. Som En skrev over: slutt å gi dyre gaver både til hverdag og bursdag! Eventuelt gjør det fordi du ønsker selv, men da kan du ikke forvente likt for likt. 

Forstår godt du er skuffet! Ræl fra Nille vil ikke jeg ha heller! Det lyser «har ikke tenkt på deg i det hele tatt, bare rasket med meg første og beste billigvare». Det gjærdeig ikke tilmaterialidt! Ville vært bedre om han hadde invitert deg på kino/konsert eller disket opp med fantastisk treretters o.l

Anonymkode: 252dd...b0a

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Serr... Billig-ting fra Nille?😂 Du må slakke litt på synet ditt på enkelte ting. 

Jeg tenker at veldig mange mannfolk ikke vet hva de skal kjøpe.

Sånn som samboeren min sa til meg i starten: Si hva du vil ha i gave, for jeg er ikke flink til å kjøpe gave. 

Ellers... vær glad for at han kjøper gave til deg. 

Eksmannen min kjøpte ikke julegave eller bursdagsgave til meg for han trodde vi ikke skulle kjøpe noe til hverandre..... 😂

Anonymkode: d54c0...34b

Skjønner deg godt. Jeg er overhode ikke opptatt av matrielle ting som å få diamantring osv.. men et sted går grensa. Jeg hadde gjort det samme tilbake. Kjøp all inn one dusjsåpe el no fra sparkjøp; D går ann å gjøre litt ut av det selv om man kjøper noe fra nille liksom...

Anonymkode: 53ed1...5e4

For det første må jeg bare si at Nille har jo mye fint! 🙂 

Men jeg skjønner også at du er skuffet. Men er han en fin kjæreste sånn ellers, så prøv å ikke ta det så tungt. Menn er ofte ikke så flinke med gaver. Du får prøve å hinte hvis det er noe spesielt du ønsker deg til jul. 😉 

Anonymkode: e7624...e7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...