Gå til innhold

Hvordan få grålige håndklær helt hvite igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig? Tar i så fall imot alle tips med glede 😃

Anonymkode: aba7a...af8

Skrevet

Kjøre på 90 grader med en god klonk klorin i såpekammeret sammen med vanlig såpe. Gjenta om nødvendig. Ikke kjør maskinen for full. 

Skrevet
9 minutter siden, Optatium skrev:

Kjøre på 90 grader med en god klonk klorin i såpekammeret sammen med vanlig såpe. Gjenta om nødvendig. Ikke kjør maskinen for full. 

Hjelper ikke hvis håndklærne var farget hvite i utgangspunktet, noe de som regel er... Hvis de ble farget av andre klær kan det hjelpe, men min erfaring er at de blir grålige også av klor.

Anonymkode: 4d253...1e1

Skrevet
9 minutter siden, Optatium skrev:

Takk! Skal prøve det!

Skrevet

Ville aldri hatt klorin i maskinen, er det noen rester igjen i en sving får du flekker på klærne i neste maskin.. 

Anonymkode: 20165...6f6

Skrevet

Alltid kjør en tom maskin etter du kjørt klorin 😃

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det mulig? Tar i så fall imot alle tips med glede 😃

Ta en dasj med Eddik over håndklærne i maskinen og vask vanlig. IkKe bruk Klorin da!! 

Anonymkode: cc812...895

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta en dasj med Eddik over håndklærne i maskinen og vask vanlig. IkKe bruk Klorin da!! 

Anonymkode: cc812...895

Ok, får heller prøve dette da 🙂

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hjelper ikke hvis håndklærne var farget hvite i utgangspunktet, noe de som regel er... Hvis de ble farget av andre klær kan det hjelpe, men min erfaring er at de blir grålige også av klor.

Farget hvite? Hva mener du?

Skrevet
5 minutter siden, amandine skrev:

Farget hvite? Hva mener du?

Mange av de tingene vi kjøper som er hvite er ofte farget. Akkurat på samme måte som at ting er farget svart. Det er lite materialer som er (kritt)hvitt i utgangspunktet. 

Skrevet

Har prøvd ALT MULIG! 
både klor, eddik, bakepulver, vanish, omo ultra hvitt, ja alt mulig rart jeg har lest. 
ingenting hjelper dessverre!

Anonymkode: 27a53...0c5

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor håndklærne til noen av dere blir grå. Jeg har hvite håndklær, som er like hvite som da jeg kjøpte de. De er sikkert 15 år gamle, og er vasket mye. Kan det ha noe med vannkvalitet å gjøre? Vet jo at det kan ha noe å si når drikkeglass blir gråaktige

Anonymkode: cb71b...1a0

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor håndklærne til noen av dere blir grå. Jeg har hvite håndklær, som er like hvite som da jeg kjøpte de. De er sikkert 15 år gamle, og er vasket mye. Kan det ha noe med vannkvalitet å gjøre? Vet jo at det kan ha noe å si når drikkeglass blir gråaktige

Vi tro det delvis kommer av at håndklærne har vært vasket sammen med farget tøy, og på for lav temperatur. 

Hvite håndklær forblir hvite hvis man vasker dem riktig. Her i huset ble de rosa da mannen slengte med et rosa håndkle. Grrrrrr...

Han har ikke lov til å røre denslags! 

Anonymkode: 12d61...2f6

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mange av de tingene vi kjøper som er hvite er ofte farget. Akkurat på samme måte som at ting er farget svart. Det er lite materialer som er (kritt)hvitt i utgangspunktet. 

Det er bleket, altså farge er fjernet og ikke tilsatt.

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvitt tøy holder seg hvitt om du vasker det kun med hvitt. Mange slurver med sorteringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...