Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #1 Skrevet 29. september 2019 Meldte mitt barn inn i speideren for ett år siden. Har alltid hatt godt inntrykk av det og at det skal være en mulighet for alle, både de som har mye og lite. Det er ikke dyrt å være medlem, 1000,- i året så det er jo greit nok, men så er det alt det andre. Speiderskjorte må man ha, sammen med skjerf og knute. Da er man oppe i over 500,- bare der. Og man må kjøpe den for den skal være på når de er på leir. Enkelte ganger koster det oppimot 1000 for å delta på leir. Nå er det snakk om at de skal på overnatting i januar og da måtte de ha sovepose som gikk ned til hvertfall -18 grader. Disse koster fra 2000,-. Og da snakker vi brukt. Skal man ha ny er det betraktelig dyrere. De som ikke har fått ikke være med. Føler det blir mer og mer ekskluderende så jeg har nå meldt ut mitt barn. Jeg har ikke problem med å kjøpe det som trengs, men jeg nekter p bruke 2000-3000 på en sovepose som blir brukt en gang. Og for meg blir det en prinsippsak når jeg vet at flere foreldre i gruppen har problemer med å måtte kjøpe alt som kreves. Anonymkode: 6a028...d0b
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #2 Skrevet 29. september 2019 Hei! Her kjøper vi brukte speiderskjorter av hverandre ettersom barna gror ut av dem. Vi kjøper også brukte sekker og soveposer, enten på Finn el av hverandre. Da går prisen betraktelig ned... Vi har også lånt div turutstyr via Bua systemet - funker kjempebra! Anonymkode: e1bad...06a
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #3 Skrevet 29. september 2019 Om han fikk fortsette i speideren ville posen blitt brukt mer. Og en sovepose varer lenge. Det kunne ikke falle meg inn å melde ungen ut av en aktivitet han likte pga en sovepose til 2000. Jeg er også litt usikker på hvem du tror du kjemper for. Anonymkode: 187fd...041
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #4 Skrevet 29. september 2019 Forstår at det kan være tungt når kostnadene drar seg på, men en sovepose blir da brukt mange mange ganger når man melder seg inn i speideren...? Og man kan ha den i mange år. Er nå litt overrasket over at det kom som en overraskelse at man trenger utstyr til å overnatte ute? Hva med at arvingen ønsker seg slike ting til jul/bursdag? Anonymkode: 01919...0e9
Annanym Skrevet 29. september 2019 #5 Skrevet 29. september 2019 Det er barn av slike prinsippfaste foreldre som er taperne, dessverre. Soveposen kan bli brukt mye, om barnet fortsetter. Barn av folk med dårligere økonomi, vil få mer dekket. Kjøp brukt, best for både lommebok og miljø. Speider er for alle, også de med god økonomi. Alle typer fritidsaktiviteter krever noe mer enn årsavgiften. Fotball: innesko, utesko, med knotter/ uten knotter, treningstøy. Er langt over en sovepose. De drar også på cup. Håndball likeså. Det ER dyrt å ha barn. Det er faktisk din fordømte plikt å følge opp barnet ditt, ikke samfunnets.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #6 Skrevet 29. september 2019 Dette var kun eksempler, og det er flere foreldre som ikke ha råd til alt som kreves her. Mitt barn lider ingen nød av å ha blitt meldt ut av speideren. Barnet mitt går på en annen hobby som hn elsker så det er ikke noe problem. Og joda, en sovepose lever lenge, men når de da er ute på en overnatting i løpet av vinteren blir det dyrt for mange Anonymkode: 6a028...d0b
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #7 Skrevet 29. september 2019 Ehm.. hva forventet du? Speideren er mye tur og overnatting, trodde du de skulle dekke hotell? Man må jo ha utstyr.. Anonymkode: 175a2...3dc
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #8 Skrevet 29. september 2019 Man må jo ha utstyr når man skal drive med en fritidsaktivitet? Sovepose og annet turutstyr kjøper man jo som regel inn en gang for alle. Og skjorter må de gå an å få kjøpe brukt? Tviler på at de blir utslitt før de blir for små. Hvilken idrett er det barnet ditt går på nå som har lavere krav til utstyr? Og om barnet ellers hadde det kjekt på speideren er det jo dumt å ta det ut pga dine prinsipper? Anonymkode: cd69f...fdb
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #9 Skrevet 29. september 2019 Men hvis barnet ditt gikk på speideren ville han kunne hogd en trepinne som han kunne hatt med til skolen på turdag 😆 Anonymkode: 61f3e...07c
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #10 Skrevet 29. september 2019 49 minutter siden, Annanym skrev: Det er barn av slike prinsippfaste foreldre som er taperne, dessverre. Soveposen kan bli brukt mye, om barnet fortsetter. Barn av folk med dårligere økonomi, vil få mer dekket. Kjøp brukt, best for både lommebok og miljø. Speider er for alle, også de med god økonomi. Alle typer fritidsaktiviteter krever noe mer enn årsavgiften. Fotball: innesko, utesko, med knotter/ uten knotter, treningstøy. Er langt over en sovepose. De drar også på cup. Håndball likeså. Det ER dyrt å ha barn. Det er faktisk din fordømte plikt å følge opp barnet ditt, ikke samfunnets. Å følge opp barnet betyr ikke at barnet skal få på fotball eller være med i speideren, altså !!! Anonymkode: 2c533...c8c
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #11 Skrevet 29. september 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man må jo ha utstyr når man skal drive med en fritidsaktivitet? Sovepose og annet turutstyr kjøper man jo som regel inn en gang for alle. Og skjorter må de gå an å få kjøpe brukt? Tviler på at de blir utslitt før de blir for små. Hvilken idrett er det barnet ditt går på nå som har lavere krav til utstyr? Og om barnet ellers hadde det kjekt på speideren er det jo dumt å ta det ut pga dine prinsipper? Anonymkode: cd69f...fdb I svømming trenger man badetøy evt. badehette og briller. Stor forskjell økonomisk sett. Anonymkode: 2c533...c8c
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #12 Skrevet 29. september 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: I svømming trenger man badetøy evt. badehette og briller. Stor forskjell økonomisk sett. Anonymkode: 2c533...c8c Da har ikke du hatt barn i svømming. Det ER dyrt!! Tre unger som skal på treningsleir, svømmestevner, turer til svømmestevnene, utstyr og da snakker vi ikke HM men drakter til 2-3000 kr. Anonymkode: 779d8...755
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #13 Skrevet 29. september 2019 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette var kun eksempler, og det er flere foreldre som ikke ha råd til alt som kreves her. Mitt barn lider ingen nød av å ha blitt meldt ut av speideren. Barnet mitt går på en annen hobby som hn elsker så det er ikke noe problem. Og joda, en sovepose lever lenge, men når de da er ute på en overnatting i løpet av vinteren blir det dyrt for mange Anonymkode: 6a028...d0b Dette burde du jo ha skjønt og ihvertfall funnet ut av FØR du meldte inn barnet u speideren. Anonymkode: d644e...819
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #14 Skrevet 29. september 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å følge opp barnet betyr ikke at barnet skal få på fotball eller være med i speideren, altså !!! Anonymkode: 2c533...c8c Eh... jo . Anonymkode: d644e...819
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #15 Skrevet 29. september 2019 Dette er vel også deg 😆 Anonymkode: 61f3e...07c
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #16 Skrevet 29. september 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: I svømming trenger man badetøy evt. badehette og briller. Stor forskjell økonomisk sett. Anonymkode: 2c533...c8c Svømmeføtter til ca 2000kr, stevner og nm med reisekostnader og hotellovernatting. 2500 kr i halvåret i kontigent. Speideren koster 900kr i kontigent, 500kr for skjorta (noe du ikke treng for kun å delta på møter) og 200kr for en kniv. Svømming koster 2500kr i kontigent, minst 300kr i badetøy, 100kr for badehette og minst 100kr for briller. Så speideren er fortsatt billigst hvis du kun deltar på møter/treninger... Anonymkode: cf5d4...e0b
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #17 Skrevet 29. september 2019 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eh... jo . Anonymkode: d644e...819 Eh.. nei Anonymkode: 972b5...d3d
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #18 Skrevet 29. september 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Svømmeføtter til ca 2000kr, stevner og nm med reisekostnader og hotellovernatting. 2500 kr i halvåret i kontigent. Speideren koster 900kr i kontigent, 500kr for skjorta (noe du ikke treng for kun å delta på møter) og 200kr for en kniv. Svømming koster 2500kr i kontigent, minst 300kr i badetøy, 100kr for badehette og minst 100kr for briller. Så speideren er fortsatt billigst hvis du kun deltar på møter/treninger... Anonymkode: cf5d4...e0b Nei. Her koster det 1600 i halvåret. Anonymkode: 972b5...d3d
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #19 Skrevet 29. september 2019 Soveposen jeg fikk som barn har jeg enda. Brukt i over 30 år... Hvis dette er nok til å velte lasset ditt blir det mange velter framover. Vær litt løsningsorientert heller enn å lete etter problemer? Kjøp brukt, lån, osv.., Anonymkode: e7b6c...59e
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #20 Skrevet 29. september 2019 Nå må du gi deg! Hvem tror du er taperen av dine latterlige prinsipper? Jo, barnet ditt. Alle andre rister på hodet av deg og tenker nok du er mindre begavet. Speideren er vel en av de rimeligste aktivitetene man kan være med på. En god sovepose har du i årevis, og kommer garantert til å bli brukt mange ganger i årene fremover. Det koster å ha barn, det burde du tenkt på før du satte barn til verden. Anonymkode: f7195...363
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #21 Skrevet 29. september 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå må du gi deg! Hvem tror du er taperen av dine latterlige prinsipper? Jo, barnet ditt. Alle andre rister på hodet av deg og tenker nok du er mindre begavet. Speideren er vel en av de rimeligste aktivitetene man kan være med på. En god sovepose har du i årevis, og kommer garantert til å bli brukt mange ganger i årene fremover. Det koster å ha barn, det burde du tenkt på før du satte barn til verden. Anonymkode: f7195...363 😂 Idiotisk kommentar Anonymkode: 972b5...d3d
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #22 Skrevet 29. september 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Svømmeføtter til ca 2000kr, stevner og nm med reisekostnader og hotellovernatting. 2500 kr i halvåret i kontigent. Speideren koster 900kr i kontigent, 500kr for skjorta (noe du ikke treng for kun å delta på møter) og 200kr for en kniv. Svømming koster 2500kr i kontigent, minst 300kr i badetøy, 100kr for badehette og minst 100kr for briller. Så speideren er fortsatt billigst hvis du kun deltar på møter/treninger... Anonymkode: cf5d4...e0b For ikke å snakke om klubbtøy de må ha på stevner, tusenlappene flyr fort på svømming ja! Må jo ha flere badedrakter, badehette og briller. Tøy til landtrening, og alt utstyret de bruker både på land og i vann. + Stevner hver mnd! Koster fort 1000 - 1500 pr tur... (noen helger er riktignok ikke overnatting da, så si 7 helger i året ca) . Da må de ha soveposer og luftmadrass... Her er ikke kontingenten så høy da, så dersom du overtaler ungene til bare å trene, ikke noe av det andre, blir det ikke så dyrt... Anonymkode: 82f86...2fa
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #23 Skrevet 29. september 2019 Stakkars barn. Anonymkode: 4a631...10b
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #24 Skrevet 29. september 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: For ikke å snakke om klubbtøy de må ha på stevner, tusenlappene flyr fort på svømming ja! Må jo ha flere badedrakter, badehette og briller. Tøy til landtrening, og alt utstyret de bruker både på land og i vann. + Stevner hver mnd! Koster fort 1000 - 1500 pr tur... (noen helger er riktignok ikke overnatting da, så si 7 helger i året ca) . Da må de ha soveposer og luftmadrass... Her er ikke kontingenten så høy da, så dersom du overtaler ungene til bare å trene, ikke noe av det andre, blir det ikke så dyrt... Anonymkode: 82f86...2fa Tror ikke HI vil skjønne uansett. Ungene vokser til og da koster svømming. Har selv hatt unger som har vært på høyt nivå og da koster det fra 11 års alder. Mine var med på ca 5 øvelser pr stevne og mang en gang reiste klubben til feks Pirbadet og da snakker vi tog eller fly opp fra her vi bor. Så hotell om ikke de lå på skoler. Mener jeg betalte ca 100K i året i en periode. :O Anonymkode: 779d8...755
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #25 Skrevet 29. september 2019 Tror du skal lete lenge etter en fritidsaktivitet som er gratis.. som de over skriver; spiller de fotball må de ha fotballsko, leggskinn, fotballstrømper. Håndball trengs hallsko, knebeskyttere. Kontingent og reiser er i omtrent alle idretter. En sovepose er kanskje det mest fornuftige man kan bruke penger på! Den holder jo i tiår! Anonymkode: b114d...d3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå