Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #1 Skrevet 28. september 2019 Først var det Tupperware, så var det Herbalife ("Hei! Jeg ser du har lagt på deg 10-15 kilo i vinter, ta kontakt med meg så skal jeg hjelpe deg med produkter som gjør at du får sommerkroppen tilbake igjen!"), nå er det doTERRA. Når skal folk lære? "Men det er ikke et pyramidespill, for de selger faktiske varer". Eh, nei, det hjelper ikke at det er "faktiske varer". Det er fortsatt et pyramidespill, et MLM. Målet med det er ikke at du skal selge varer, men at du skal få andre til å jobbe for deg. Og de må igjen få andre til å jobbe for seg. På den måten tjener de som sitter på toppen i denne pyramiden millioner av kroner på jobb som du og andre gjør. Det er et pyramidespill, akkurat som Tupperware, akkurat som Herbalife. Nei, doTERRA kurerer deg ikke for ebola eller aids. Sorry. Hadde det vært tilfelle ville det ha vært solgt på apoteket, ikke gjennom et pyramidespill. Når skal folk lære seg? Åh, og det som irriterer meg mest av alt er denne påstanden om at, "dette er kvinnefrigjøring". Nei, f-n heller om det så er! Det er menn som sitter på toppen og høster 90% av alle verdier som kvinnene skaper. "Kvinnefrigjøring", nei, det er fortsatt slaveri av kvinner. Når, åh, når skal folk lære seg å ikke falle for disse pyramidespillene? Jeg er så lei... Anonymkode: 98826...032
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #2 Skrevet 28. september 2019 Nå elsker jeg tupperware, og kjøper de produktene (har en pusher som selger til meg uten å ha party), men ellers er jeg enig! Anonymkode: b59c1...ec9
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #3 Skrevet 28. september 2019 Det verste er disse doTerra brukerne blir helt hjernevaska 😕 Anonymkode: efb85...951
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #4 Skrevet 28. september 2019 Har aldri hørt om det engang, måttte google det. Anonymkode: d4b52...3b2
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #5 Skrevet 28. september 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det verste er disse doTerra brukerne blir helt hjernevaska 😕 Anonymkode: efb85...951 Ja, det er dødsfascinerende. Jeg følger en person som blant annet driver med DoTerra. Vedkommende var nylig i USA på et «convention» for det firmaet. Det var både skremmende og fascinerende på en gang. Helt klart vekkelsesmøte mer enn noe annet. Anonymkode: b59c1...ec9
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #6 Skrevet 28. september 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Har aldri hørt om det engang, måttte google det. Anonymkode: d4b52...3b2 Bra! For da blir ikke første gangen du hører om det, "hei, husker du meg? vi gikk i klasse sammen. jeg har kommet over et vidundermiddel som renser deg for alt av unaturlige ting som puttes i deg, for bare 4.500 kroner i måneden...". Nå vet du hva det er og blir ikke (så lett) lurt av det. Anonymkode: 98826...032
KellyTaylor Skrevet 28. september 2019 #7 Skrevet 28. september 2019 Da lærte jeg noe nytt i dag. Heller aldri hørt om dette og har heldigvis ingen slike venner som hyller slikt😒
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #8 Skrevet 28. september 2019 Du vet du holder på med reklame nå? Anonymkode: a12a7...ec4
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #9 Skrevet 28. september 2019 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bra! For da blir ikke første gangen du hører om det, "hei, husker du meg? vi gikk i klasse sammen. jeg har kommet over et vidundermiddel som renser deg for alt av unaturlige ting som puttes i deg, for bare 4.500 kroner i måneden...". Nå vet du hva det er og blir ikke (så lett) lurt av det. Anonymkode: 98826...032 Men hvordan kan man tjene noe særlig på å selge eteriske oljer? Hvis folk først kjøper det, så har de vel de flaskene lenge vil jeg tro, det skal vel brukes lite om gangen. I mine øyne er dette bare skapfyll. Men jeg har heldigvis ikke noen sånne folk som tar kontakt med meg. Anonymkode: d4b52...3b2
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #10 Skrevet 28. september 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du vet du holder på med reklame nå? Anonymkode: a12a7...ec4 Jeg tenkte litt det samme Anonymkode: d4b52...3b2
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #11 Skrevet 28. september 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvordan kan man tjene noe særlig på å selge eteriske oljer? Hvis folk først kjøper det, så har de vel de flaskene lenge vil jeg tro, det skal vel brukes lite om gangen. I mine øyne er dette bare skapfyll. Men jeg har heldigvis ikke noen sånne folk som tar kontakt med meg. Anonymkode: d4b52...3b2 De bruker det fanatisk, i matlaging, til rengjøring osv. Da går det med en del. Anonymkode: bbdbc...868
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #12 Skrevet 29. september 2019 Oj så sneversynte vi er da! jeg bruker doterra og jeg elsker det, det virker faktisk! Synd for dere med den innstillingen da som går glipp av alle positive effekter som vi som bruker det får. Er virkelig naturens apotek, hjelper for alt mulig, bare uten all dritten som følger med i «vanlige» produkter 😃 ja det ligner et pyramideopplegg, men her gir de mye tilbake til samfunnene de får råvarene fra! Hvordan kan du slå et produkt ned uten å vite noe om det? og hvorfor følger du «hun som var på convention i amerika» hvis du mener hun var på et vekkelsesmøte...? Unfollow da vel. Vet godt hvem du snakker om. Selger ikke selv, men elsker produktene! Anonymkode: d4206...af8
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #13 Skrevet 29. september 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oj så sneversynte vi er da! jeg bruker doterra og jeg elsker det, det virker faktisk! Synd for dere med den innstillingen da som går glipp av alle positive effekter som vi som bruker det får. Er virkelig naturens apotek, hjelper for alt mulig, bare uten all dritten som følger med i «vanlige» produkter 😃 ja det ligner et pyramideopplegg, men her gir de mye tilbake til samfunnene de får råvarene fra! Hvordan kan du slå et produkt ned uten å vite noe om det? og hvorfor følger du «hun som var på convention i amerika» hvis du mener hun var på et vekkelsesmøte...? Unfollow da vel. Vet godt hvem du snakker om. Selger ikke selv, men elsker produktene! Anonymkode: d4206...af8 Hva slags positiv effekt har det da? På hva? Anonymkode: 99726...5d1
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #14 Skrevet 29. september 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva slags positiv effekt har det da? På hva? Anonymkode: 99726...5d1 Oj hvor skal jeg begynne? Har ikke tid til å skrive alt altså, men feks istedenfor alle vaskemidler for hus og vaskemidler for klær og kopper kan man bruke eteriske oljer sammen med baseoljer osv som gjør at man slipper å bli utsatt for alle giftstoffer/parfyme/kjemiske stoffer osv. Så har man hudpleie man kan lage selv, rense inneluft, tilføre oljer etter hvilket behov man har der. Man kan bruke det på dyr. Som kosttilskudd. Feks har jeg nå hatt en forkjølelse som var på vei, da tok jeg en olje som skal hjelpe mot det og forkjølelsen forsvant før den fikk satt seg ordentlig. Samme med datteren som hadde fæl hoste, hun fikk puste inn peppermint og slimet løsnet og hun ble raskt bedre. Har en venninde som hadde polypper i nesa, hun brukte en olje som hun smurte på blandet med baseolje og polyppene er nå etter tid veldig mye bedre! Har så mange eksempler. Oljene kan rett og slett brukes til alt! 😃 Anonymkode: d4206...af8
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #15 Skrevet 29. september 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: De bruker det fanatisk, i matlaging, til rengjøring osv. Da går det med en del. Anonymkode: bbdbc...868 De bruker det til hudpleie også, og tar det i munnen sammen med kokosolje akkurat som munnskyll, og med «defuser» hele tiden. Og selger det i sett med veldig mange flasker til latterlig høy pris. Anonymkode: b59c1...ec9
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #16 Skrevet 29. september 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: De bruker det til hudpleie også, og tar det i munnen sammen med kokosolje akkurat som munnskyll, og med «defuser» hele tiden. Og selger det i sett med veldig mange flasker til latterlig høy pris. Anonymkode: b59c1...ec9 Meg som snakker om de som ikke bruker eteriske oljer; «de smører seg med alle kjemikaliene samtidig, tar det i munnen gjør de også uten å tenke på hva det inneholder, sprayer rundt seg med syntetiske parfymelukter som gir forandringer i hjernen uten å tenke på det, de betaler itillegg høy pris for alle disse kjemiske produktene» 😅🙈😂🙈🙈🙈 »uuuuuuhhh så skummelt det er med noe som er annerledes» 🙄🙄🙄 ironi for de som ikke skjønte det... Anonymkode: d4206...af8
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #17 Skrevet 29. september 2019 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oj så sneversynte vi er da! jeg bruker doterra og jeg elsker det, det virker faktisk! Synd for dere med den innstillingen da som går glipp av alle positive effekter som vi som bruker det får. Er virkelig naturens apotek, hjelper for alt mulig, bare uten all dritten som følger med i «vanlige» produkter 😃 ja det ligner et pyramideopplegg, men her gir de mye tilbake til samfunnene de får råvarene fra! Hvordan kan du slå et produkt ned uten å vite noe om det? og hvorfor følger du «hun som var på convention i amerika» hvis du mener hun var på et vekkelsesmøte...? Unfollow da vel. Vet godt hvem du snakker om. Selger ikke selv, men elsker produktene! Anonymkode: d4206...af8 Å nei, så pinlig. Godt du er anonym. Anonymkode: d757c...1cb
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #18 Skrevet 29. september 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å nei, så pinlig. Godt du er anonym. Anonymkode: d757c...1cb Haha, du ble tom for ord antar jeg 😉 Anonymkode: d4206...af8
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #19 Skrevet 29. september 2019 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oj så sneversynte vi er da! jeg bruker doterra og jeg elsker det, det virker faktisk! Synd for dere med den innstillingen da som går glipp av alle positive effekter som vi som bruker det får. Er virkelig naturens apotek, hjelper for alt mulig, bare uten all dritten som følger med i «vanlige» produkter 😃 ja det ligner et pyramideopplegg, men her gir de mye tilbake til samfunnene de får råvarene fra! Hvordan kan du slå et produkt ned uten å vite noe om det? og hvorfor følger du «hun som var på convention i amerika» hvis du mener hun var på et vekkelsesmøte...? Unfollow da vel. Vet godt hvem du snakker om. Selger ikke selv, men elsker produktene! Anonymkode: d4206...af8 For det første: du må gjerne kalle oss sneversynte, men du har helt klart fullstendig misforstått hva som er saken her. Folk må gjerne bruke eteriske oljer så mye de vil for meg. Det som er problemet her er salgsmetoden. Pyramidesalg er høyst forkastelig, rett og slett. Og det var ikke HI som fortalte om hun som var i USA, det var jeg. Morsomt at du tror du vet hvem det er. ☺️ Mine grunner til å følge henne er mange, men har definitivt ikke med DoTerra å gjøre. Jeg synes dog det er synd at hun var blitt lurt inn i dette pyramidespillet. Det finnes massevis av forskjellige eteriske oljer man kan bruke uten å bidra til slikt. Anonymkode: b59c1...ec9
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #20 Skrevet 29. september 2019 Jammen. Kan man ikke bare skaffe seg disse oljene selv da? Man trenger sikkert ikke hele pakken. Anonymkode: 99726...5d1
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #21 Skrevet 29. september 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Meg som snakker om de som ikke bruker eteriske oljer; «de smører seg med alle kjemikaliene samtidig, tar det i munnen gjør de også uten å tenke på hva det inneholder, sprayer rundt seg med syntetiske parfymelukter som gir forandringer i hjernen uten å tenke på det, de betaler itillegg høy pris for alle disse kjemiske produktene» 😅🙈😂🙈🙈🙈 »uuuuuuhhh så skummelt det er med noe som er annerledes» 🙄🙄🙄 ironi for de som ikke skjønte det... Anonymkode: d4206...af8 Oioi! Noen ble krenka de lux! 🤣 En person spurte hvordan man/de tjener penger på dette når man bruker så lite av gangen, og vi ramser opp alle de forskjellige bruksområdene som DoTerra promoterer for å få folk til å bruke det mer enn bare noen dråper av og til. Du må gjerne tillegge meg meninger jeg ikke har, hvis din krenkede sjel føler seg bedre av det. Vil bare poengtere at jeg aldri har sagt noe om hva jeg mener om selve oljene, men om selskapet og deres metoder. Tenk over hvordan du fremstår nå når du svarer slik du gjør, Miss Butthurt. Anonymkode: b59c1...ec9
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #22 Skrevet 29. september 2019 Den største feilen med mlm er at feil type folk rekrutteres. Det har vært vanlig å spørre om venner og familie vil jobbe, istedenfor å tenke langsiktig, jobbe med folk som vil jobbe innenfor bransjen, som ikke ser på det som kjappe og letttjente penger. Jeg har sett en del selskap gå konkurs fordi man blir opplært til å invitere venner og familie til å jobbe. Og ja, det er stor forskjell på pyramide og mlm. Anonymkode: ac697...2f0
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #23 Skrevet 29. september 2019 Hmm aldri hørt om Doterra men det finnes mlm selskaper som selger god og ordentlig kvalitet. Fikk en tuperwear bolle av svigermor for noe mat som ble igjen. Den er fra 80 / 90 tallet fy fasan så bra den så ut! Helt utrolig har ikke en eneste plastbolle som så slik ut etter bare noen år. Hun sa hun brukte den hele tiden. Det er jo helt utrolig. Jeg har ikke fler men kunne godt tenke meg noen matboksen til barna feks. Så har jeg enjo mopp er veldig glad i mange enjo produkter kjøpte for 6 år siden har de samme ennå. Er også glad i noen nuskin produkter men de er rett og slett for dyre for min lommebok så de har gått ut her i alle fall. Det eneste jeg bruker jevnlig er asea det er helt fantastisk og har hjulpet noe voldsomt. Jeg er ikke en typisk mlm er i det hele tatt. Jeg kjøper sjeldent noe fra de. Prøvde meg på å selge nuskin det er noe av det verste jeg har jeg vert bort i. Jeg fatter ikke at folk orker og jeg tapte så utrolig mye penger på det. Anonymkode: b529f...7b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå