Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #26 Skrevet 27. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: NEI, jeg sier IKKE at ho har breie hofter. Jeg sier at jeg sier til jo at hun skal ha bredere hofter når hun blir voksen. Førde kroppen hennes skal kunne bære frem barn. Hun har IKKE brede hofter nå. Les skikkelig før du arresterer med, og spyr ut eder og galle. Men rund mage HAR ho, jeg SER det, men jeg SIER det IKKE. Synes faktisk du er svært ufin nå. Anonymkode: 0e237...5a9 Hvorfor skriver du Førde hele tiden? Det heter «Fordi» Anonymkode: 0c1f5...9ee
Mostly Harmless Skrevet 27. september 2019 #27 Skrevet 27. september 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Man ser jo forskjellig ut. Jeg var et meget slankt barn. Når jeg var 20 år og veide 49 kg ved 163 høy. Så slank ut, men ingen reagerte på at jeg var for tynn. I alder 25 veide jeg med samme høyde 53-55 kg. I alder 33 år og en fødsel veide jeg 66 kg og burde ta grep. Etter fødsel nr 2 og alder 40 veide jeg 77 kg... 158 høy og 47 kg var vel omtrent min 163 og 49 kg i 20 års alderen, men din datter er 14. Med tanke på hvor tykk jeg ble etterhvert, så burde dere kanskje passe litt på et par år? Ikke slanke, men holde vekta mens hun strekker seg? BMI skal vel uansett kkke brukes på barn? Anonymkode: 5516f...d47 Du synes TS sin datter, som er helt i nedre normalvektskikt for sin alder, skal holde vekta mens hun strekker seg og dermed bli undervektig fordi du ikke tok grep selv etter svangerskap nummer 2 da du var førti?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #28 Skrevet 27. september 2019 Herregud, slapp av, alle sammen. Alle er skapt forskjellig, ingen kropper er like. Fortsett å trygge henne på at hun er fin nok sånn som hun er. Jeg kjenner ingen som ikke slet med selvbildet i tenårene. Å akseptere seg selv er, i min erfaring, en ting som kommer med alderen. Det eneste man som forelder kan gjøre er å prøve å fortelle ungene sine at de er gode nok sånn som de er, uansett hvordan de ser ut. Selv hadde jeg store pupper og flat mage da jeg var ung. Jeg fant likevel noe å være misfornøyd med 🤷♀️ Anonymkode: 03d63...cea
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #29 Skrevet 27. september 2019 9 minutter siden, Mostly Harmless skrev: Du synes TS sin datter, som er helt i nedre normalvektskikt for sin alder, skal holde vekta mens hun strekker seg og dermed bli undervektig fordi du ikke tok grep selv etter svangerskap nummer 2 da du var førti? Sprøtt!!! Anonymkode: 03d63...cea
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #30 Skrevet 27. september 2019 Jeg har samme vekt og høyde som din datter, og jeg blir sett på som slank. Heller ikke syltynn. Har former, men på de riktige stedene. Spinkel benbygning riktignok , sikkert derfor jeg har denne lave vekten. Din datter er 14 og ikke ferdig utviklet. Valpefett kalles dette. Og vil nok forandre seg i løpet av et par år. Ser jo bilder av meg som ung. Rundere i ansiktet, og ikke nødvendigvis timeglassfigur. Veide og mindre enn jeg gjør nå. Dette er helt naturlig. Anonymkode: 9aca6...6d2
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #31 Skrevet 27. september 2019 1 time siden, Mostly Harmless skrev: Du synes TS sin datter, som er helt i nedre normalvektskikt for sin alder, skal holde vekta mens hun strekker seg og dermed bli undervektig fordi du ikke tok grep selv etter svangerskap nummer 2 da du var førti? Det er jeg enig i men når det er sagt så er ikke bmi på nesten 19 i nedre del for et barn. Det tilsvarer nesten 24 for en voksen. Anonymkode: fa81d...61a
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #32 Skrevet 27. september 2019 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jeg enig i men når det er sagt så er ikke bmi på nesten 19 i nedre del for et barn. Det tilsvarer nesten 24 for en voksen. Anonymkode: fa81d...61a https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/diverse/bmi-kalkulator-kroppsmasseindeks/ I følge denne kalkulatoren går grensa for overvekt for ei jente på hennes alder og med hennes høyde ved 59 kilo. Anonymkode: 03dd0...e30
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #33 Skrevet 28. september 2019 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Hun er 158 hm og 47 kg. Langt ifra overvektig. Ikke engang lubben. Men hun er trillrund i fjeset, skikkelig bollekinn og dobbelthake. Og mage....den strutter når hun står. Hun synes hun ser gravid ut.....og jeg sier jo MEI DET GJØR DU IKKE, men jeg SER jo hva hun mener. Når hun har dongeribukse ligger det to pølser over lønningen. Og når hun sitter er magen i 3 ringer. Hun har store valker over bh kanten på sidene. Hun har så og si ikke bryst. Og hun har ikke fått menstruasjon enda. Eneste jenta av 13 jenter i 9 trinn som ikke har fått mens. Hun har heller ingen markert midje, bare store høye tykke Flanker. Jeg ser dette. Men sier det ALDRIG. Hun selv er så bevist det Førde de andre jentene er enten overvektige eller så er de normalvektige, som hun men MED FLAT MAGE. Hun selv sliter med magen og dobbelthake. Og vil nå begynne å slanke seg. Mitt hjerte blør for ho. Ho har vert restriktiv og har selvbeste.t godteri-stopp i 2019. Hun er knallhard. Og hun trener 2-3 ganger i uka..... styrke på helsestudio.... Jeg er fortvilet. Hun trener og spiser ikke snop, og hun er sont Førde magen og dobbelthake ikke blir mindre og vekta ikke går ned. Hun føler hun IKKE får lønn for strev og oppofrelser...... Anonymkode: 0e237...5a9 Valpefett kalles dette på folkemunne. Det vil forsvinne når hun blir eldre. Hun er nok litt sent utviklet, men bare vent til puberteten blomstrer for fullt, da forsvinner det. Da vil hun få pupper, hofter og mensen. Hun vil bli en flott jente skal du se. Anonymkode: 13a07...812
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #34 Skrevet 28. september 2019 Kan hun være gravid? Anonymkode: baa5d...438
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #35 Skrevet 28. september 2019 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Du er fryktelig opphengt i Førde, HI..... Anonymkode: 657fe...29f Er det mulig.....???? Så utrolig useriøst Anonymkode: 0e237...5a9
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #36 Skrevet 28. september 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det mulig.....???? Så utrolig useriøst Anonymkode: 0e237...5a9 Av alle innlegg så var det du valgte å svare på... Anonymkode: 81dcb...f89
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #37 Skrevet 28. september 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan hun være gravid? Anonymkode: baa5d...438 Tviler på det da hun ikke har fått menstruasjon enda. Anonymkode: 0e237...5a9
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #38 Skrevet 28. september 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Av alle innlegg så var det du valgte å svare på... Anonymkode: 81dcb...f89 Hvis du leser hele tråden ser du at jeg har svart og gitt tilbakemelding på fler. Bare les du. Og så kunne du finne noe annet å henge deg opp i???? Ha en finfin søndag 😂 Anonymkode: 0e237...5a9
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #39 Skrevet 29. september 2019 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis du leser hele tråden ser du at jeg har svart og gitt tilbakemelding på fler. Bare les du. Og så kunne du finne noe annet å henge deg opp i???? Ha en finfin søndag 😂 Anonymkode: 0e237...5a9 Men hva med deg, HI? Hvordan er din søndag, med et normalvektig barn med forvrengt kroppsbilde og trolig alt i ferd med å utvikle en spiseforstyrrelse? Hva har du tenkt til å gjøre med dette? Jeg synes situasjonen virker kvalmende alvorlig. Du legger ut om jentas valker og dobbelthaker, og lar henne ha fanatiske spise- og trenevaner. Hva skal du gjøre? Ikke bry deg og teite svar på tastefeil, men bry deg om datteren din! Har du bestilt den timen til helsesøster? En til hver av dere? Anonymkode: 03dd0...e30
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #40 Skrevet 30. september 2019 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hva med deg, HI? Hvordan er din søndag, med et normalvektig barn med forvrengt kroppsbilde og trolig alt i ferd med å utvikle en spiseforstyrrelse? Hva har du tenkt til å gjøre med dette? Jeg synes situasjonen virker kvalmende alvorlig. Du legger ut om jentas valker og dobbelthaker, og lar henne ha fanatiske spise- og trenevaner. Hva skal du gjøre? Ikke bry deg og teite svar på tastefeil, men bry deg om datteren din! Har du bestilt den timen til helsesøster? En til hver av dere? Anonymkode: 03dd0...e30 Du burde skamme deg. Anonymkode: 0e237...5a9
Mamma_til_2 Skrevet 30. september 2019 #41 Skrevet 30. september 2019 Tror nok dette går seg til når hun komner igang med å produsere hormoner og kroppen forandrer seg. I klassen til min jente men hun går bare i 7. Trinn så er det mange som er godt utviklet og mange som enda har barnekropp. Er du bekymret så tar du en tlf til fastlegen.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #42 Skrevet 30. september 2019 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Du burde skamme deg. Anonymkode: 0e237...5a9 Fordi? Anonymkode: 03dd0...e30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå