Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #1 Skrevet 27. september 2019 Hun er 158 hm og 47 kg. Langt ifra overvektig. Ikke engang lubben. Men hun er trillrund i fjeset, skikkelig bollekinn og dobbelthake. Og mage....den strutter når hun står. Hun synes hun ser gravid ut.....og jeg sier jo MEI DET GJØR DU IKKE, men jeg SER jo hva hun mener. Når hun har dongeribukse ligger det to pølser over lønningen. Og når hun sitter er magen i 3 ringer. Hun har store valker over bh kanten på sidene. Hun har så og si ikke bryst. Og hun har ikke fått menstruasjon enda. Eneste jenta av 13 jenter i 9 trinn som ikke har fått mens. Hun har heller ingen markert midje, bare store høye tykke Flanker. Jeg ser dette. Men sier det ALDRIG. Hun selv er så bevist det Førde de andre jentene er enten overvektige eller så er de normalvektige, som hun men MED FLAT MAGE. Hun selv sliter med magen og dobbelthake. Og vil nå begynne å slanke seg. Mitt hjerte blør for ho. Ho har vert restriktiv og har selvbeste.t godteri-stopp i 2019. Hun er knallhard. Og hun trener 2-3 ganger i uka..... styrke på helsestudio.... Jeg er fortvilet. Hun trener og spiser ikke snop, og hun er sont Førde magen og dobbelthake ikke blir mindre og vekta ikke går ned. Hun føler hun IKKE får lønn for strev og oppofrelser...... Anonymkode: 0e237...5a9
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #2 Skrevet 27. september 2019 Hmm, alle kan jo ikke ha timeglassfigur, noen må ha eplefasong også, men skjønner at dette er noe som plager henne. Vanskelig å se for seg akkurat hvor ille det er da, er magen oppblåst? Det kan jo være matallergier eller intoleranser som gjør henne sånn, men det er vanskelig å ta tak i uten å fornærme henne kanskje. Vil jo ikke bygge oppunder spiseproblemer heller... Promper hun mye? Det er ikke uvanlig at kroppen endrer seg når mensen og puberteten kommer skikkelig igang da. Det er som jeg sier til min jente på 12, noen må være først og noen må være sist, men i mitt stille sinn tenker jeg at det nok nesten er værre å være sist enn å være først. Det er viktig å lære kle seg da, har hun store valker over bh-linningen har hun jo helt feil størrelse på den. Ta henne med til en butikk hvor de kan måle henne og finne riktig størrelse, da vil det se mye bedre ut med en gang. Samme med "muffin-top" over bukselinningen, da har hun feil størrelse eller feil fasong på buksa. Anonymkode: 00e86...e6c
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #3 Skrevet 27. september 2019 Tenker det er valpefett som blir borte. Min venninne var slik en periode. Alt la seg rundt mage. Rundt 16-17 ble det borte. Hadde ikke stresset så lenge vekten er fin. Anonymkode: 1c5f1...6de
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #4 Skrevet 27. september 2019 Ikke lubben? Man er ikke full av dobbelthaker og valker hvis man ikke er overvektig. Anonymkode: d0c7c...49b
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #5 Skrevet 27. september 2019 Trenger ikke slankekur men bedre kosthold. Dette er dårlig sammensatt kosthold som legger seg helt feil. Anonymkode: fa81d...61a
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #6 Skrevet 27. september 2019 En 14-åring har ingenting på helsestudio å gjøre! Og om hun har vakker er hun jo lubben... Anonymkode: 6535c...d36
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #7 Skrevet 27. september 2019 Kan rett og slett bare være at hun ikke har skiftet fasong enda. Hun har barnefasong. Hvorfor går hun med bh om hun ikke har behov? Valker ved bh'en er jo fordi den ikke passer. La henne bruke myke topper i stedet. Min eldste var litt slik. Bollekinn og doppelthake - men om hun tok klærne av stakk ribbeina ut. Nå er hun kommet skikkelig i puberteten og kropsfasongen og ansiktsfasongen er en helt annen. Mitt gjett er at jenta de snart begynner å skifte kropp. Noen gjør det bare senere enn andre. Selv var jeg omtrent på videregående før det skjedde noe positivt. Søsteren min var 12. Mine foreldre satte meg på kur og jeg syklet til/fra alt og fikk bare se tv 30 min om dagen om det ikke var noe spesielt og trente flere ganger i uken. Intet hjalp! Så en dag endret kroppen seg av seg selv, men da var selvbildet mitt grundig ødelagt. Så fortsett å støtte datteren din og pass godt på henne. Det er tøft å være senere ute enn de andre, men ingen kan gjøre for sine gener! Anonymkode: ff3af...0c1
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #8 Skrevet 27. september 2019 Gi det litt tid. Hun har en veldig fin vekt og skal ikke slanke seg eller trene for å bli tynnere. Sannsynligvis vil kroppen snart endre seg. Bare vent litt. Anonymkode: ef799...ab2
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #9 Skrevet 27. september 2019 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke lubben? Man er ikke full av dobbelthaker og valker hvis man ikke er overvektig. Anonymkode: d0c7c...49b Lubben er jo et vidt begrep, men overvektig kan hun da umulig være med den høyden og vekten. Anonymkode: 5ec89...0c6
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #10 Skrevet 27. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hun er 158 hm og 47 kg. Langt ifra overvektig. Ikke engang lubben. Men hun er trillrund i fjeset, skikkelig bollekinn og dobbelthake. Og mage....den strutter når hun står. Hun synes hun ser gravid ut.....og jeg sier jo MEI DET GJØR DU IKKE, men jeg SER jo hva hun mener. Når hun har dongeribukse ligger det to pølser over lønningen. Og når hun sitter er magen i 3 ringer. Hun har store valker over bh kanten på sidene. Hun har så og si ikke bryst. Og hun har ikke fått menstruasjon enda. Eneste jenta av 13 jenter i 9 trinn som ikke har fått mens. Hun har heller ingen markert midje, bare store høye tykke Flanker. Jeg ser dette. Men sier det ALDRIG. Hun selv er så bevist det Førde de andre jentene er enten overvektige eller så er de normalvektige, som hun men MED FLAT MAGE. Hun selv sliter med magen og dobbelthake. Og vil nå begynne å slanke seg. Mitt hjerte blør for ho. Ho har vert restriktiv og har selvbeste.t godteri-stopp i 2019. Hun er knallhard. Og hun trener 2-3 ganger i uka..... styrke på helsestudio.... Jeg er fortvilet. Hun trener og spiser ikke snop, og hun er sont Førde magen og dobbelthake ikke blir mindre og vekta ikke går ned. Hun føler hun IKKE får lønn for strev og oppofrelser...... Anonymkode: 0e237...5a9 Jeg ville tatt henne med til legen og sjekket hormonnivåene og stoffskiftet.. Dette kan fort være noen forstyrrelser i kroppen Anonymkode: 3ed65...77a
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #11 Skrevet 27. september 2019 Hun har en bmi på 18! 47 kg er ganske lite og det vil være rart at hun har valker, doppelthskr og mage... Er hun fysisk aktiv og trener? Hun bør jo trene både styrke og kondisjon. Og som andre sider: det er kor galt med størrelsen IG fasongen på klærne hvis hun får valker over Bh-linningen eller over bukselinningen Anonymkode: e3e50...c99
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #12 Skrevet 27. september 2019 Når jeg leser dette innlegget, uler alle varselklokkene mine! Hvis jenta er 158 cm og veier 47 kilo har hun en KMI (BMI for barn) på 18,8. Det er i nedre sjikt av normalen. Det er rett og slett ikke mulig at jenta har valker, dobbelthake og utstående mage dersom vekten og høyden stemmer. En mor som ser på sin egen helt normalvektige datter og ser valker som tyter alle veier, har trolig et skummelt forhold til kropp og vekt! Få sendt denne jenta til helsesøster for realitetsorientering så fort som mulig, og be om å få en avtale selv også. Du risikerer å påføre datteren din alvorlige vrangforestillinger om kroppen sin, og medvirke til at hun utvikler spiseforstyrrelser (his hun ikke har det alt - en 14-åring som er "knallhard" på sukkerinntak og trener tre ganger i uka på treningsstudio ... Det høres ikke bra ut!). Anonymkode: 03dd0...e30
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #13 Skrevet 27. september 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når jeg leser dette innlegget, uler alle varselklokkene mine! Hvis jenta er 158 cm og veier 47 kilo har hun en KMI (BMI for barn) på 18,8. Det er i nedre sjikt av normalen. Det er rett og slett ikke mulig at jenta har valker, dobbelthake og utstående mage dersom vekten og høyden stemmer. En mor som ser på sin egen helt normalvektige datter og ser valker som tyter alle veier, har trolig et skummelt forhold til kropp og vekt! Få sendt denne jenta til helsesøster for realitetsorientering så fort som mulig, og be om å få en avtale selv også. Du risikerer å påføre datteren din alvorlige vrangforestillinger om kroppen sin, og medvirke til at hun utvikler spiseforstyrrelser (his hun ikke har det alt - en 14-åring som er "knallhard" på sukkerinntak og trener tre ganger i uka på treningsstudio ... Det høres ikke bra ut!). Anonymkode: 03dd0...e30 Akkurat dette tenkte jeg, også. I tillegg minner dette innlegget meg veldig om en som skrev her inne for ikke så lenge siden. Omtrent nøyaktig samme innhold! Anonymkode: 854f5...684
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #14 Skrevet 27. september 2019 Sønnen min er 160 og veier 38 kilo. Altså 9 kilo mindre enn din unge og han er ikke slank, han er radmager! Alt stikker ut på han, absolutt alt. Hvordan kan 9 kilo i forskjell utgjøre valker?? Isåfall har de lagt seg på feil plass! Men gi det tid. Hun vokser i rykk og harde napp. Min 15 åring har kropp som en fullvoksen. Der har hun hatt i 3 år allerede. Mens venninnene er som din, fortsatt litt «barn» i kroppen. Anonymkode: c00b6...ff3
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #15 Skrevet 27. september 2019 Som flere sier så skjer det mye endringer i kroppen i denne alderen. Ikke uvanlig at man blir litt valkete/lubben før det jevner seg ut og man antar damefasong, særlig i tiden rundt første mens Anonymkode: 87159...2e4
crj Skrevet 27. september 2019 #16 Skrevet 27. september 2019 Jeg var syltynn som liten og frem til jeg ble ca 13.. Da la jeg på meg litt, ble sånn små chubby og trill rund i ansiktet (168høy og ble 63kg)... vil kalle det "ungsomsfettet", som er ganske vanlig.. etter jeg var gravid (18år) forsvant "alt" dette og ble "tynn" igjen (55kg) uten trening eller noen tanker på kosthold (spiste som en hest, gjør det enda! Mulig litt genetisk også!) Jeg ville ikke bekymret meg eller tenkt over hvordan hun ser ut, bare oppmuntret henne til at hun ser normal, frisk og fin ut.. høres ut som en helt normal ungdom. Datteren min fikk mensen når hun var 14. Som er HELT normalt. Hvordan vet du at hun er den eneste av jentene som ikke har fått mens? Det tviler jeg på! I såfall tror jeg det er noen som ljuger på seg at de har fått det 😂 vet om fler som gjorde det da jeg gikk på skolen, og min egen mor gjorde det vist og. De fleste har "bilringene på magen når de sitter eller bøyer seg. Uansett om de er 45kg eller 70kg, 12 eller 30 år... syntes hvertfall ikke du som mor skal henge deg opp i det.. Jeg skjønner det faktisk ikke i det hele tatt 🙈 lå datteren din finne ut av det selv og vis at du er stolt av henne og at hun er en god jente. Tenker jeg.. Datteren min er nå 15 og hun er større en meg (167 høy og 62kg).. men jeg syntes hun ser fin og moden ut. Smart jente med temperament og en stor gledelig utstråling 🥰
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #17 Skrevet 27. september 2019 Man ser jo forskjellig ut. Jeg var et meget slankt barn. Når jeg var 20 år og veide 49 kg ved 163 høy. Så slank ut, men ingen reagerte på at jeg var for tynn. I alder 25 veide jeg med samme høyde 53-55 kg. I alder 33 år og en fødsel veide jeg 66 kg og burde ta grep. Etter fødsel nr 2 og alder 40 veide jeg 77 kg... 158 høy og 47 kg var vel omtrent min 163 og 49 kg i 20 års alderen, men din datter er 14. Med tanke på hvor tykk jeg ble etterhvert, så burde dere kanskje passe litt på et par år? Ikke slanke, men holde vekta mens hun strekker seg? BMI skal vel uansett kkke brukes på barn? Anonymkode: 5516f...d47
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #18 Skrevet 27. september 2019 Slapp av jeg synes ikke hun er tjukk nei. Jeg synes hun er normal, det er HUN som maser om dette. Jeg ser jo hva hun mener, og jo selv om hun er 158 og 47 kg og egentlig er heilt normal HAR hun valker på magen. Vi er selv opphengt i å ha heeelt flat mage. De fleste i klassen har det. Jeg blir engstelig når hun henger seg opp i dette. Og jeg bruker mye mye tid på å si at hun er normal, at hun er flott. At kroppen er laget for å bære frem å føde barn, hun skal ha bredere hofter og litt rund mage. Det er flott og sundt. Anonymkode: 0e237...5a9
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #19 Skrevet 27. september 2019 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Slapp av jeg synes ikke hun er tjukk nei. Jeg synes hun er normal, det er HUN som maser om dette. Jeg ser jo hva hun mener, og jo selv om hun er 158 og 47 kg og egentlig er heilt normal HAR hun valker på magen. Vi er selv opphengt i å ha heeelt flat mage. De fleste i klassen har det. Jeg blir engstelig når hun henger seg opp i dette. Og jeg bruker mye mye tid på å si at hun er normal, at hun er flott. At kroppen er laget for å bære frem å føde barn, hun skal ha bredere hofter og litt rund mage. Det er flott og sundt. Anonymkode: 0e237...5a9 Du sier ar hun har brede hofter og rund mage?!?!?! Til en flis på 47 kg? Du må fa...meg skjerpe deg, du er livsfarlig for datteren din. Anonymkode: 40e7f...e4d
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #20 Skrevet 27. september 2019 Hun spiser mye og usunt når du ikke ser det. For man blir ikke sånn uten å spise mye. Anonymkode: 331ed...96d
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #21 Skrevet 27. september 2019 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du sier ar hun har brede hofter og rund mage?!?!?! Til en flis på 47 kg? Du må fa...meg skjerpe deg, du er livsfarlig for datteren din. Anonymkode: 40e7f...e4d NEI, jeg sier IKKE at ho har breie hofter. Jeg sier at jeg sier til jo at hun skal ha bredere hofter når hun blir voksen. Førde kroppen hennes skal kunne bære frem barn. Hun har IKKE brede hofter nå. Les skikkelig før du arresterer med, og spyr ut eder og galle. Men rund mage HAR ho, jeg SER det, men jeg SIER det IKKE. Synes faktisk du er svært ufin nå. Anonymkode: 0e237...5a9
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #22 Skrevet 27. september 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun spiser mye og usunt når du ikke ser det. For man blir ikke sånn uten å spise mye. Anonymkode: 331ed...96d Jeg skjønner ikke hvor og når..... De har ikke kantine på skolen, ei heller er det kjosk/ butikk her. Da må vi kjøre 15 kilometer. Hun har ikke mange venner og er hjemme hver dag etter skolen. Hun er aldrig med venner, for det har hun ikke lenger. De hun hadde før har vent henne ryggen og hun er utestengt. Hun går på 2 fritidsaktiviteter, men jeg kjører og henter ho, Førde vi bor langt utenfor byen og det klaffer ikke med buss. Så hvor hun spiser som jeg ikke vet??? Nei, det....... Anonymkode: 0e237...5a9
crj Skrevet 27. september 2019 #23 Skrevet 27. september 2019 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner ikke hvor og når..... De har ikke kantine på skolen, ei heller er det kjosk/ butikk her. Da må vi kjøre 15 kilometer. Hun har ikke mange venner og er hjemme hver dag etter skolen. Hun er aldrig med venner, for det har hun ikke lenger. De hun hadde før har vent henne ryggen og hun er utestengt. Hun går på 2 fritidsaktiviteter, men jeg kjører og henter ho, Førde vi bor langt utenfor byen og det klaffer ikke med buss. Så hvor hun spiser som jeg ikke vet??? Nei, det....... Anonymkode: 0e237...5a9 Regner med du hadde vist om det om hun hadde spist mye godis og "dritt mat", det hadde sikkert ikke vært noe hemmelig ☺️ Prøv å overse når hun prater om disse tingene, og ikke gi noen respons på de. Så vil kompleksene kanskje bli mindre når hun ikke får noen respons på de alltid 🤗
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #24 Skrevet 27. september 2019 Du er fryktelig opphengt i Førde, HI..... Anonymkode: 657fe...29f
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #25 Skrevet 27. september 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Man ser jo forskjellig ut. Jeg var et meget slankt barn. Når jeg var 20 år og veide 49 kg ved 163 høy. Så slank ut, men ingen reagerte på at jeg var for tynn. I alder 25 veide jeg med samme høyde 53-55 kg. I alder 33 år og en fødsel veide jeg 66 kg og burde ta grep. Etter fødsel nr 2 og alder 40 veide jeg 77 kg... 158 høy og 47 kg var vel omtrent min 163 og 49 kg i 20 års alderen, men din datter er 14. Med tanke på hvor tykk jeg ble etterhvert, så burde dere kanskje passe litt på et par år? Ikke slanke, men holde vekta mens hun strekker seg? BMI skal vel uansett kkke brukes på barn? Anonymkode: 5516f...d47 Dette blir bare teit. Skal de passe vekten til en tenåring bare fordi du bikket fra normalvektig til overvektig når du nærmet deg 40 og hadde gjennomført ett svangerskap? Forøvrig var du fortsatt normalvektig i en alder av 33 år... Anonymkode: de96c...b43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå