Gå til innhold

Slutte i jobb for å studere, som voksen med barn. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer veldig sterkt å slutte i min nåværende jobb, og heller utdanne meg som barnehagelærer. Har "alltid" drømt om å jobbe med barn, men starta med en annen utdannelse som ung, og den fullførte jeg ikke. Fikk fast jobb i butikk, så huslån og etterhvert barn, noe som gjør at det sitter veldig langt inne å gå ifra en sikker inntekt. Er gift, og mannen jobber, men han kan ikke forsørge oss aleine. Men nå har jeg kommet til et punkt der det å dra på jobb er vanskelig. Jeg trives ikke så godt lengre, og jeg blir dårlig av tanken på å være på jobb. Vurderer derfor sterkt å starte på skolen igjen, og endelig få meg en utdannelse. Tenker at med stipend/lån og å melde meg opp som vikar ved siden av, så går det kanskje greit? Er samlingsbasert utdannelse, så kan jobbe ved siden av i perioder. Noen som har gjort det og har noen erfaringer å komme med? Andre tanker?

Anonymkode: ad3fb...937

Fortsetter under...

Har ikke gjort det selv, men mamma gjorde det da jeg gikk på ungdomsskolen (hadde to yngre søsken).

Hun ble det som den gang het hjelpepleier da, det heter vel omsorgsarbeider eller noe sånt i dag. Hun tok ekstravakter på et sykehjem i tillegg, hadde studielån og stipend og pappa jobbet.

Gikk helt fint for henne ihvertfall. Var den utdannelsen hun ønsket å ta som ung, men så fikk hun meg, giftet seg, fikk to barn til osv så hun fikk liksom aldri begynt på skolen. Jobbet som dagmamma, på fabrikk osv oppgjennom, men drømmen var hele tiden å jobbe med eldre, og til slutt fikk hun det til.

Pappa tok forresten utdanning etter at jeg hadde flyttet hjemmefra, han var håndtverker  fra før men hadde artsium fra han var ung, så han startet en ingeniørutdanning som voksen. Det gikk også fint, han avsluttet med gode karakterer og fikk jobb med en gang.

Så er det noe jeg har lært av mine foreldre så er det at det aldri er for sent :)

Anonymkode: 621f8...338

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...