Gå til innhold

Hadde du sluttet å jobbe hvis du vant 100 millioner i lotto?

Anbefalte innlegg

Tror ikke det. Jeg har en snever fagstilling og er glad i fagområdet mitt utover det å jobbe med det. 

Jeg hadde ansatt en personlig assistent / koordinator / administrator type person. Som en concierge på hotell - en person som fikser alt du ber om. 

Fortsetter under...

Jeg tror jeg hadde fortsatt å jobbe, mest for å opprettholde rutiner og kontakt med kollegaer og den rytmen det holder meg i å være i arbeid. De gangene jeg har vært lenge borte fra arbeid synes jeg at jeg ganske fort blir litt treigere og daffere. Men jeg hadde nok gått ned i stilling og hatt kortere dager/mer fri og tatt meg flere ferier og langhelgen.

Anonymkode: 3bb29...d2a

Jeg hadde jobbet, men kanskje rundt 80%. mannen hadde heller ikke villet slutte å jobbe. 
Men vi hadde helt sikkert kjøpt oss fri fra husarbeid, fått varer levert på døra, spist ute oftere, unnet oss spennende ferier sammen med barna, hatt god tid til å følge opp barna mm. 

og vi hadde sikret oss og barna økonomisk i fremtiden, og gitt til veldedige formål. 

Anonymkode: fc971...521

Hadde sluttet tvert, men ville ikke sagt at jeg definitivt aldri skulle jobbet igjen. Hadde vel lært meg noe nytt, eller Kanskje helst: flere nye «skills». Så hadde jeg tatt det derfra.

Anonymkode: 8856c...937

Annonse

Nei, det hadde jeg absolutt ikke gjort. Jeg elsker jobben min og så lenge jeg har helse står jeg støtt i den. Men jeg hadde absolutt ikke funnet meg i noe crap, og hadde nok fått ny "selvtillitt" i økonomisk frihet. 

Jeg hadde gjort alle i nærmeste familie gjeldfri, kjøpt leilighet til besteforeldre og voksne barn. 

Anonymkode: 4747b...cf6

Ja da hadde jeg defintivt sluttet å jobbe! Er møkkalei av å stå tidlig opp å bruke 8 timer på noe tull som jobb,når du heller kan reise bort på ferie eller bare nyte en dag hjemme. Er drittlei av å være konstant trøtt,sliten og av å aldri være uthvilt. Uten jobb så hadde jeg vært uthvilt og hatt masse energi :D

Anonymkode: 19a53...2e1

Hadde man spurt meg for noen år siden hadde jeg ikke lurt på å slutte. Helst på dagen. Men med tiden har erfaring og endring av oppgaver gjort at jeg føler meg knyttet til jobben og kollegaer. Men jeg skulle hatt mer ferie, definitivt.  

Nei, jeg hadde nok fortsatt i jobben min. Først og fremst fordi jeg har flotte kolleger, men også fordi jeg sto utenfor yrkeslivet i noen år pga sykdom, og jeg liker bedre å ha jobb enn å bare gå hjemme. Jeg jobber redusert, da. Hadde jeg ikke gjort det, så hadde jeg sikkert gått ned i stillingsprosent. 

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror faktisk jeg hadde fortsatt å jobbe, men muligens kuttet ned til feks 70%. Jeg føler jeg hadde trengt utfordringene og det sosiale som jeg får i jobben. Mens mannen gjerne hadde blitt hjemmeværende. 

Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: 769e5...d1a

Sluttet tvert🙂

Jeg hadde gått godt ned i stilling og videreutdannet meg. Jeg er på aap nå, men drømmen er å komme tilbake på jobb, jeg hadde aldri orket å gå hjemme frivillig.

Anonymkode: 47643...8a9

Nei, jeg hadde nok ikke sluttet i jobben min. Til det trives jeg for godt både med kolleger og arbeidsoppgaver. Men vi bruker en del vikarer hos oss, så kanskje hadde jeg sagt opp min faste stilling og begynt å jobbe som vikar i stede for, eller gått ned i stillingsprosent. Kan absolutt ikke tenke meg å "pensjonere" med ennå.

Men jeg har noen tanker og drømmer om ting jeg kunne tenke meg å gjøre nå som ungene begynner å bli store, så kanskje jeg hadde søkt permisjon og reist litt og testet ut noen drømmer.  Så egentlig tenker jeg at jeg hadde gått for vikarbiten. 

Anonymkode: 83bb7...ddc

Jeg hadde ikke sluttet å jobbe. Jobben min er morsommere enn alle hobbyene til sammen. Jeg kommer aldri til å bli pensjonist heller, jeg fortsetter til de skyter meg.

Anonymkode: c3b1f...a1a

Hadde sluttet. Jeg liker jobben min og miljøet men jeg jobber for å tjene penger og uten behov for lønnsinntekt hadde jeg funnet masse andre ting jeg heller ville brukt min tid på.

Og forvaltning av stor formue i en jobb i seg selv med mindre man velger stole på å overlate det til andre.

Egentlig ville jeg ha sluttet på dagen, men akkurat nå er det litt gøy på jobb. Jeg har ikke drømme jobben, ett yrke som egentlig gjør mer skade på en ellers skadet kropp, men midt oppi kaotiske nedskjæringer, intriger, krangler, grining osv så er jobben ganske gøy. 

Jeg hadde ikke kjedet meg uten en jobb, men hadde nok funnet eller laget meg en jobb som hadde passet meg perfekt. Sikkert ikke en jobb jeg hadde blitt rik av, men en jobb som jeg hadde stortrivdes med og blitt en arbeidsnarkoman i. Jeg er litt for lik min far tror jeg, han gledet seg så til å bli pensjonist for noen år siden. Nå har han fire jobber og er mindre hjemme enn noen sinne. 

Ulempen med å vinne så mye hadde vært at jeg hadde fått mange falske venner, eller folk som ville være venner med meg pga pengene. Jeg kuttet ut store deler av min vennekrets for noen år siden, jeg har alltid vært ett ja menneske og når jeg trengte hjelp av andre, så jeg at de var venner med meg pga at jeg sa ja når de spurte om hjelp og det ikke gikk andre vei. Det frister ikke å få noe lignende igjen. Heller få gode venner enn mange ikke så gode venner. 

Anonymkode: a6ae4...f1f

Jeg hadde nok kjedet meg hvis jeg sa opp jobben helt, men jeg hadde definitivt gått ned i stilling dersom mulig, kanskje 50%? Hadde også sluttet å bekymre meg videre om jeg fikk forlenget vikariatet på nytt siden jeg ikke da var avhengig av inntekten.

Anonymkode: 530e9...464

19 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Ja. Det hadde jeg. På dagen. 

Og så hadde jeg skapt min egen arbeidsplass til å bli akkurat det jeg drømmer om. 

Men først må jeg begynne å tippe. 

Hadde gjort akkurat det samme 😊

Anonymkode: 0e6cd...6b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...