Anonym bruker Skrevet 23. september 2019 #1 Skrevet 23. september 2019 Jeg har fått beskjed om å måle dette: brystvidde under armene og over brystene, rygglengde fra nakken og ned samt erme fra armhulen til håndledd» Jeg dorstår ikke helt.. brystvidde under armer? Er det omkrets under bryst? Rygglenge.. hvor måler man nøyaktig fra til? Der du vil genseren starter og begynner? Over bryst skjønner jeg. Anonymkode: 642cd...5e9
Anonym bruker Skrevet 23. september 2019 #2 Skrevet 23. september 2019 Jeg ville tolket det som om du måler ene rundt ryggen og over brystene ("brystvidde under armene og over brystene"). Jeg er veldig smal i ryggen, men har litt store bryst, så da måler jeg rundt ryggen i den høyden brystene er "størst". Den fra nakken og ned er litt uspesifikk. Fra nakken er som regel i kragekanten. Hvor langt ned man måler er ikke like opplagt. Der bruker jeg å se an modell som skal strikkes, og så se hva som står i aktuell størrelse i mønsteret og måle hvor langt ned jeg da kommer på meg selv, og ser det ift. hvilken genser/jakke som skal strikkes. Jeg må som regel legge til noen centimeter da, for jeg har lang rygg. Jeg ville spurt den som skal strikke, så er du sikrere. Fra armhulen til håndledd er akkurat det, ca. midt i armhulen, strak arm og ned til håndleddet. Anonymkode: ac62a...acc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå