Gå til innhold

Hvilke gaver blir dere mest glad for å få til nyfødt?

Anbefalte innlegg

Er det noe som egentlig er litt bortkastet å kjøpe eller som mottaker egentlig ikke setter så pris på? Er klær, sokker, kosedyr ok?

Hvilke farger eventuelt på klær foretrekker du? Er rosa til jente og blå til gutt fortsatt noe de fleste synes er greit?

Anonymkode: f5a98...a98

Fortsetter under...

Jeg likte det veldig godt, om det var klær i min smak. 

Fikk noe tøy som var så bortkastet. Jeg ble veldig takknemlig for de som spurte meg hva jeg ønsket, da ble det brukt mye. 

Fargene er veldig Ok. 

Til første barnet var det veldig kjekt med leker til baby 6-12 mndr, da vi ikke hadde noe sånn fra før. De fleste ga klær str 62, det fikk vi utrolig mye av. Jeg ble også glad for de klærne vi fikk i str 68-74. Jeg syntes det var kjekkere å få et litt dyrt og fint plagg enn flere billige, f.eks en fin og god ullbody eller heldress osv. Ellers er det vel rosa til jente og lyseblått til gutt som de fleste liker. 

Anonymkode: 8abac...99f

Jeg likte best de som ga bleier, tørre stellekluter, nedfrossen middag, ammeinnlegg av ull og sjokolade! 😄 Ble selvsagt takknemlig for alle gaver, uansett farge, str osv.

Anonymkode: 047d3...112

Praktiske og fornuftige klær! Olakjoler i str 50 er søtt men totalt ubrukelig. En ullbody, gode ammeinnlegg, kluter, smokker, ullpysj osv var mye mer brukervennlig. 

Ellers likte jeg veldig godt at mine venner kom med en stor matkurv til meg og mannen

Anonymkode: 49ab6...97e

Annonse

Tar det jeg får jeg, og er glad for at noen gir en oppmerksomhet, uansett hva det er. Men kan jeg bestemme selv, vil jeg ikke ha rosa eller lyseblått. Og det er fint om tøyet er i større størrelser en nyfødtstørrelse. Undertøy, praktisk tøy, myke håndkler, alt er velkomment. Leker kan være kjekt det, men dumt viss det blir mye av det. 

Anonymkode: 94f5f...7a5

Klær - men ikke sokker. Ubrukelig på babyer. Gjerne bodyer med sidelukning eller hel sparkedrakt. Jeg synes det er morsomt om klærne også avspeiler den som gir. Babyer er søte uansett hva de har på. De trenger ikke matche interiøret. Jeg liker alle farger og holder på å spy av rosa til jente/lysblått til gutt.

Kosedyr. Mine barn har stadig et nært forhold til de kosedyr som har fulgt dem hele livet.

Sangbok.

Ikke smokker. Det finns så mange typer, babyer er selektive - og mine har nesten ikke brukt smokk.

Babyleker.

Anonymkode: f327b...d98

Strømpebukser og pysjer, ikke bodyer. Jeg fikk 18 bodyer i str. 62 til førstemann.

Leker fra 6 mnd. og oppover.

Ullpysj, ulldress fra Lillelam, ullklær fra Lanullva.

Anonymkode: 0a278...cb8

Har blitt veldig glad for klær, har gutt først, så jente. Ga bort nesten alt etter de 2 første. Har fått jente igjen, og blir veldig glad for body, bukse og sokker, er det vi bruker mest. Har noen 2 delte dresser, og fått noe, ble veldig glad for det. Har også noe fleece, hvis ikke hadde jeg blitt glad for det. Ulltøy hadde jeg blitt glad for dersom jeg ikke hadde det. Gjerne hjemmestrikket.

Kosedyr er ikke noe jeg setter pris på, men eldste jenta mi har enda kosedyret hun fikk som baby.

Klær i str 68/74 er fint å få, da det er noe vi har lite av.

Jeg foretrekker litt jentefarger til jente, men ikke nødvendigvis kun "jentefarger".

Det jeg synes er bortkastet å få er strikket bomullstøy, stive ukomfortable plagg

Anonymkode: 5b1e5...cfd

Er det gaver en får etter babyen er født, så er det lurt med større størrelser enn de minste. Den minst størrelsen er igrunn ferdig kjøpt når babyen kommer. Det meste jeg fikk var i den minst str, noe jeg hadde nok av egentlig selv om jeg ikke kjøpt veldig mye. Men ungen vokst jo så fort ut av den at jeg ikke rakk å la ungen bruke alt. Ikke er jeg den som liker å bytte klær heller, så det satt langt inne. Så når jeg skal gi bort klær til noen nå, så velger jeg bevist større størrelser enn de minste. Jeg syns det er nusselig med de små, men tenker de fleste har kjøpt nok av dette som jeg gjorde. 

Mine fikk ett skikkelig ullteppe og lammeskinn når de ble født. Vasket lammeskinnet til eldste her omdagen, like fint nå 16år etter. Nå er det ikke bruk i vogn eller seng, men ute i gostolen vår. Ett helt vanlig hvitt. Hun hadde konfirmasjon i fjor og gaven hun satt mest pris på var ett saueskinn, navn og dato er trykt på det. Dette er gråspettete og langhåret, så det er ett skinn som ligger i sofaen og tar seg seg ut som pynt like mye som det varmer. Ullteppene de fikk er i barnestr. De har igrunn blitt mest brukt i bilen, først brukte jeg det over de i bilstolen som vi tok inn og ut av bilen. Det har blitt brukt inne, hytteturer osv før det endte opp med å ligge permanent i bilen og der blir de fortsatt brukt for å ha over beina vinterstid. 

Jeg syns det var kjekt å få badehonkler til baby, med sånn sak til å ha over hodet. Aner ikke hva de heter, men du skjønner kanskje hva jeg mener. Dette hadde jeg ikke tenkt på før jeg fikk barn, ikke så jeg egentlig behovet heller. Men ungene elsket å bli tullet inn i disse. Når de ble større så føk de rundt med honkle, flagrende fra hodet etter de hadde badet. De så ut som små supermenn der de løp rundt. 

Anonymkode: 22233...abf

Annonse

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det gaver en får etter babyen er født, så er det lurt med større størrelser enn de minste. Den minst størrelsen er igrunn ferdig kjøpt når babyen kommer. Det meste jeg fikk var i den minst str, noe jeg hadde nok av egentlig selv om jeg ikke kjøpt veldig mye. Men ungen vokst jo så fort ut av den at jeg ikke rakk å la ungen bruke alt. Ikke er jeg den som liker å bytte klær heller, så det satt langt inne. Så når jeg skal gi bort klær til noen nå, så velger jeg bevist større størrelser enn de minste. Jeg syns det er nusselig med de små, men tenker de fleste har kjøpt nok av dette som jeg gjorde. 

Mine fikk ett skikkelig ullteppe og lammeskinn når de ble født. Vasket lammeskinnet til eldste her omdagen, like fint nå 16år etter. Nå er det ikke bruk i vogn eller seng, men ute i gostolen vår. Ett helt vanlig hvitt. Hun hadde konfirmasjon i fjor og gaven hun satt mest pris på var ett saueskinn, navn og dato er trykt på det. Dette er gråspettete og langhåret, så det er ett skinn som ligger i sofaen og tar seg seg ut som pynt like mye som det varmer. Ullteppene de fikk er i barnestr. De har igrunn blitt mest brukt i bilen, først brukte jeg det over de i bilstolen som vi tok inn og ut av bilen. Det har blitt brukt inne, hytteturer osv før det endte opp med å ligge permanent i bilen og der blir de fortsatt brukt for å ha over beina vinterstid. 

Jeg syns det var kjekt å få badehonkler til baby, med sånn sak til å ha over hodet. Aner ikke hva de heter, men du skjønner kanskje hva jeg mener. Dette hadde jeg ikke tenkt på før jeg fikk barn, ikke så jeg egentlig behovet heller. Men ungene elsket å bli tullet inn i disse. Når de ble større så føk de rundt med honkle, flagrende fra hodet etter de hadde badet. De så ut som små supermenn der de løp rundt. 

Anonymkode: 22233...abf

Var det deg som var opphavet til ronkehonkle i julekalenderen?😂

Anonymkode: c3868...262

Det jeg satte pris på var klær :) Og kosedyr. Koselig å ha bamser helt fra spedbarnsalderen :)

Og jeg eeelsker å kjøpe babyklær selv :P Så hvis jeg er så heldig å få tantebarn igjen så håper jeg søsknene mine er like glade i å få klær som meg :P 

Jeg satte pris på alt, men det jeg ble mest glad for var en kjole tanten kjøpte. Datteren min ble født for tidlig og var derfor ganske liten, og alle klærne var altfor stor. Men denne kjolen passet så bra❤ 

Vi fikk veldig mye pynteklær. Som en over her nevnte: olakjole i str 50 er søtt, men helt ubrukelig. Babyer foretrekker body, myk bukse/strømpebukse og sparkedress.

Jeg pleier å legge ved et par strømper fra mp. Elsker de sokkene, og jeg introduserer gjerne andre for dem :)

7 hours ago, Anonym bruker said:

Er det noe som egentlig er litt bortkastet å kjøpe eller som mottaker egentlig ikke setter så pris på? Er klær, sokker, kosedyr ok?

Hvilke farger eventuelt på klær foretrekker du? Er rosa til jente og blå til gutt fortsatt noe de fleste synes er greit?

Anonymkode: f5a98...a98

jeg fikk en del ull og det er kjepe fint da det er dyrt

Anonymkode: d6687...0d5

Jeg ble mest glad for et ullteppe og en ulldress vi fikk. Men ble selvfølgelig glad for alle gavene. Det kan bli litt mye klær i str 62, så da er det fint å få noe i litt større størrelser. 

Anonymkode: 2e511...754

Kosedyr og tepper er bortkastet og blir ikke brukt.

Glad for ting som brukes daglig, f eks bodyer og sparkedresser i diverse størrelser. Soveposer har vi aldri fått men det ville jeg og satt veldig pris på. Søtt med kjoler og pynteklær altså, men det blir nesten ikke brukt. 

Rosa og blå er helt greit, men jeg foretrekker at barna mine ikke er gjennomkjønnet fra fødselen av så jeg satte pris på variasjon i farge, og gjerne farger som ikke er typisk gutt/jente. F eks brukte sønnen min mye gult, grønt, oransj, rødt osv, og datteren min hadde mye gult, hvitt, mørkeblått, ferskenfarge og grønt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...