Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #1 Skrevet 15. september 2019 For en stund tilbake så oppdaget jeg at urinen er meget gul. Har vært hos lege og levert inn urinprøve, og den viste ikke noe. Den var normal. Men urinen min er gul. Hva kan det være? Jeg har aldri vært flink til å drikke vann, drikker når jeg er tørst og det har aldri vært noe problem. Ikke før nå. Så skjønner ikke. Anonymkode: febe4...c95
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #2 Skrevet 15. september 2019 Kroppen kan vel forandre seg litt, hvis prøven var fin så bør du ikke bekymre deg. Prøv å drikke litt mye noen dager så skal du se det forandrer seg Anonymkode: 663e3...121
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #3 Skrevet 15. september 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kroppen kan vel forandre seg litt, hvis prøven var fin så bør du ikke bekymre deg. Prøv å drikke litt mye noen dager så skal du se det forandrer seg Anonymkode: 663e3...121 Skal prøve på det, takk🌸 Har også merket at når jeg må tisse så er det nesten litt sånn vondt, ikke alltid men ofte. Anonymkode: febe4...c95
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #4 Skrevet 15. september 2019 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: For en stund tilbake så oppdaget jeg at urinen er meget gul. Har vært hos lege og levert inn urinprøve, og den viste ikke noe. Den var normal. Men urinen min er gul. Hva kan det være? Jeg har aldri vært flink til å drikke vann, drikker når jeg er tørst og det har aldri vært noe problem. Ikke før nå. Så skjønner ikke. Anonymkode: febe4...c95 Drikk mer vann! Selv om du sier det ikke har vært noe problem før, så betyr det ikke at du ikke er dehydrert og at alt er bra. Er jo nettopp det man ser på urinen også. Det er vanlig at urinen er gul, men det betyr som regel at man bare er dehydrert (drikker ikke nok vann) hvis urinprøver hos legen ikke viser noe galt. Anonymkode: c475f...665
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #5 Skrevet 15. september 2019 Urinen min har alltid vært gul! Mørk gul om morgenen og lys gul resten av dagen. 🤷♀️ Anonymkode: d26bf...12f
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #6 Skrevet 15. september 2019 Urinen min har vært gul i 29 år omtrent. Anonymkode: a093c...c4c
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #7 Skrevet 15. september 2019 Da må du jo drikke mer? Urinen er gul fordi den er konsentrert, og hvis du drikker mer blir den mer utvannet. Er dette et seriøst spørsmål? Anonymkode: 4d1c9...687
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #8 Skrevet 15. september 2019 Urinen skal, i varierende grad, være gul! Anonymkode: 8f200...afa
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #9 Skrevet 15. september 2019 Ehhh,hvilken farge har dere på urinen til vanlig? Når dere blir bekymret når den er gul liksom? Anonymkode: 42f44...1b6
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #10 Skrevet 15. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ehhh,hvilken farge har dere på urinen til vanlig? Når dere blir bekymret når den er gul liksom? Anonymkode: 42f44...1b6 Vil tro det kommer av hvor gul den er. At den er gulere på morgenen når den er mer konsentrert er jo normalt. Så skal den bli helt lys utover dagen hvis man drikker nok. Det er flere ting som kan påvirke fargen, Hi. Siden du ikke drikker særlig er det selvfølgelig der du må begynne. Ellers kan bl.a. tilskudd med B-vitaminer gi markant gulfarge av urinen. Rødbeter kan farge urinen rødaktig, men om det ikke er så mye så kan det istedenfor gi inntrykk av veldig mørk gulfarge. Regner med at legen ba deg begynne å drikke nok? Anonymkode: 3edca...17c
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #11 Skrevet 15. september 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vil tro det kommer av hvor gul den er. At den er gulere på morgenen når den er mer konsentrert er jo normalt. Så skal den bli helt lys utover dagen hvis man drikker nok. Det er flere ting som kan påvirke fargen, Hi. Siden du ikke drikker særlig er det selvfølgelig der du må begynne. Ellers kan bl.a. tilskudd med B-vitaminer gi markant gulfarge av urinen. Rødbeter kan farge urinen rødaktig, men om det ikke er så mye så kan det istedenfor gi inntrykk av veldig mørk gulfarge. Regner med at legen ba deg begynne å drikke nok? Anonymkode: 3edca...17c Jeg har som sagt sjekket urinen og den var normal, i tillegg tik vi blodprøver som var normale. For tiden så tar jeg Nycoplus B-tonin for matlyst. Kan det være den som gjør at urinen er gul? Altså, hver gang jeg tisser så putter jeg på litt dopapir i doen(ikke spør meg hvorfor, har gjort det så lenge jeg kan huske) og etter jeg har tisset så er det ganske så gult ikke brunt, men sitrongult. Og ofte når jeg tørker meg etter jeg har tisset, så er det gult på papiret og. Beklager detaljer. Anonymkode: febe4...c95
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #12 Skrevet 15. september 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har som sagt sjekket urinen og den var normal, i tillegg tik vi blodprøver som var normale. For tiden så tar jeg Nycoplus B-tonin for matlyst. Kan det være den som gjør at urinen er gul? Altså, hver gang jeg tisser så putter jeg på litt dopapir i doen(ikke spør meg hvorfor, har gjort det så lenge jeg kan huske) og etter jeg har tisset så er det ganske så gult ikke brunt, men sitrongult. Og ofte når jeg tørker meg etter jeg har tisset, så er det gult på papiret og. Beklager detaljer. Anonymkode: febe4...c95 Jepp, der har du svaret ditt. B-vitaminer kan gjøre urinen veldig knallgul, ofte mot det knall sitrongule. Jo større doser, jo gulere urin. Helt normalt. Merkelig om legen din ikke så den koblingen, hvis denne vet du bruker tilskuddet. Anonymkode: 3edca...17c
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #13 Skrevet 15. september 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jepp, der har du svaret ditt. B-vitaminer kan gjøre urinen veldig knallgul, ofte mot det knall sitrongule. Jo større doser, jo gulere urin. Helt normalt. Merkelig om legen din ikke så den koblingen, hvis denne vet du bruker tilskuddet. Anonymkode: 3edca...17c Aha! da vet jeg at det er synderen 🙈 Takk for svar. Anonymkode: febe4...c95
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #14 Skrevet 15. september 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Aha! da vet jeg at det er synderen 🙈 Takk for svar. Anonymkode: febe4...c95 Neste gang du er hos legen din av en eller annen grunn kan du jo fortelle legen dette, så slipper den å utrede andre som tar tilskudd av B-vitaminer for det samme Anonymkode: 3edca...17c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå