Gå til innhold

Kattefødsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har overtatt katten til den gamle naboen som gikk bort for en mnd siden. Katten er drektig, og tror fødsel nærmer seg. Men, jeg gruer meg så til denne fødselen. Har aldri hatt kattunger før, så aner ingenting om det.

Hva om katten føder når ingen er hjemme?

Når bør vi holde katten inne, slik at hun ikke føder ute? Hun blir desperat og holder hele huset våkne om hun ikke får gå ut.

Når kattungene har blitt så store at de har begynt å kravle litt og har fått opp øynene, hvor kan vi ha de? Kan de fortsatt være i pappesken? Hvor lenge bør vi ha de i esken før de bare kan gå fritt rundt i huset?

Mange rare spørsmål, men håp er noen kam svare🙈

Anonymkode: 6a463...6b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan desverre ikke svare på det du lurer på, for jeg har heller ikke vært borti kattefødsel før. Jeg ville bare si at så utrolig bra gjort av dere og ta til dere nabokatten når eieren hennes døde,  og gir henne et nytt hjem, kudos til dere altså 👍 :) 

Anonymkode: 2b30a...387

Skrevet

Katter føder gjerne alene, det har de alltid gjort. Er ikke mye du kan gjøre uansett, annet enn å se på. Men du bør absolutt holde den inne når den viser noe tegn på at noe er på gang. Katter gjemmer seg ofte når de skal føde, i en låve, uthus, garasje eller lignende. De blir gjerne litt "rare" og rastløse når det nærmer seg.

Jeg har alltid hatt en åpen isopor-eske til de stående et sted i huset der kattemor får være litt i fred. Når de begynner å kravle rundt får de selvsagt lov til det. Kattemor passer som regel godt på de. 

Anonymkode: 99563...d14

Skrevet

Har du prøvd å google det? Eller ringe en vetrinær for å spørre? Det er supert at du har tatt til deg katten, nå må du bare lese deg opp litt 😊

Anonymkode: 180d4...84a

Skrevet

J

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du prøvd å google det? Eller ringe en vetrinær for å spørre? Det er supert at du har tatt til deg katten, nå må du bare lese deg opp litt 😊

Anonymkode: 180d4...84a

Ja, har googlet, men akkurat disse tingene har jeg ikke funnet konkrete svar på. Derfor spør jeg her.

Anonymkode: 6a463...6b4

Skrevet

Er du på Facebook? Katt på Facebook er nok en fin gruppe for å søke kunnskap. 

Anonymkode: 59a30...473

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...