Gå til innhold

MÅ man egentlig kjøpe overgangssko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en fireåring jeg skal planlegge skoinnkjøp til med tanke på barnehage. Trenger han overgangssko eller kan han gå rett på vintersko? Bor på Vestlandet så det går jo mest i dock boots uansett nå fremover. 

Anonymkode: 15daf...57a

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg både jobber i barnehage og har barn i barnehage. Det er en veldig kort periode man bør ha overgangssko, så jeg kjøper ikke dette til mitt barn før de begynner på skolen. De går for det meste i doc boots uansett når det er litt rått på bakken.Jeg ser det kan være fint å ha altså, men er ikke verdt det for min del. Min eldste hadde overgangssko i første klasse, men brukte disse heller ikke da, siden det var så mye lettere å ta på doc bootsa

Anonymkode: 68c2d...ca9

Skrevet

Nei. Det er unødvendig.

Anonymkode: debb2...8ba

Skrevet

Etter at vi oppdaget dockboots for noen år siden så har vi bare brukt det. Helt genialt 

Anonymkode: f895b...ecd

Skrevet

Helt tullete å kjøpe "høstsko" til 799. Her bruker jenta sherox hver dag, så sant det ikke er meldt strålende sol. Da får hun velge noe annet. 

Anonymkode: bbd90...b0f

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt tullete å kjøpe "høstsko" til 799. Her bruker jenta sherox hver dag, så sant det ikke er meldt strålende sol. Da får hun velge noe annet. 

Hun går i stive og ukomfortable støvler hver dag?? Hvorfor??

Anonymkode: a7887...0b4

Annonse

Skrevet

I Oslo var det unødvendig. Men her i Nord-Norge er det veldig kjekt. Her blir vanlige joggesko for kaldt.

Anonymkode: 3c625...f49

Skrevet

Bor på østlandet / i follo og bruker overgangssko. 

Vanntette, litt tykkere sko. Perfekte til 8-17 grader. Som det er nå. 

Bruker ikke vintersko før det er, vel, 5 grader eller lavere. Heller nærmere null. Dock boots bruker vi hvis det er iiiiskaldt OG vått.

Anonymkode: ac528...56c

Skrevet

Har aldri hatt overgangssko. Bruker joggesko frem til det bli vått, går over til cherrox og vintersko ganske tidlig når det blir kaldt. 

Anonymkode: 8beed...2cc

Skrevet

Jeg er veldig glad i overgangssko! Joggesko eller sandaler på sommeren. Men nå som det er 12 grader og surt er det deilig med en tykkere sko som ikke slutter under ankelen. Men alt for varmt for vintersko, og siden jeg ikke hadde taklet å gå med dockboots, sherrox eller støvler i 3 mnd så kjøper jeg gladelig. Men jeg kjøpte et par av venninna mi, jenta hennes likte de ikke og har brukt de 2 ganger. 799, fikk de for en hundrelapp. 

Men nå går skolebarna på tur 2 dager i uka, og barnehagebarnet er på tur 4 dager i uka. Pluss at vi leker i skogen o.l i helgene. Da fungerer joggesko dårlig. 

Men smak og behag, ingen fasit :)

Anonymkode: 616fc...b0c

Skrevet

Man må ikke, har man litt kraftige joggesko, ikke de tynneste sommerjoggeskoene og støvler så holder det nok fint. Jeg pleier å kjøpe et par overgangssko, Viking gore-tex til jentene mine i slutten av august. Da er sommerens joggesko ofte velbrukte og begynner å bli små og jeg synes det er greit med et par sko før vinterskoene tas frem. Jeg pleier å kjøpe dem store nok til at de kan ha en ullsåle oppi om høsten og da passer skoene uten ullsåler til våren igjen. 

Anonymkode: a5659...c20

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jaja, vi er forskjellige tydeligvis. Jeg synes det er helt tullete å la barna gå i klamme, tette cherrox som ikke gir foten noen støtte eller demping når det finnes lette, pustende, komfortable sko som sitter godt på foten og tåler mye fuktighet uten å bli våte. Legger gjerne noen hundrelapper i gode sko til føtter i vekst. Cherrox bruker vi når det er slapseføre, men helst bare når det er nødvendig.

Anonymkode: a5659...c20

Skrevet

Man må ikke, men når det er tørt på veien men vått i gresset og i sanden så er det greit med noe lettere enn støvler. 

Annonse

Skrevet

Kjøper overgangssko hver høst. Joggeskoa deres er uansett utslitt når vi kommer til september. Ungene mine skal slippe støvler til og fra skolen hver dag. 

Anonymkode: d9310...021

Skrevet

Vi har alltid har overgangssko, men oppdaget i fjor at eldstemann aldri gikk med dem om vi ikke var der og tvang ham til å ta dem på. I mine øyne er jo overgangssko mye bedre å gå i enn støvler, men han syntes tydeligvis ikke det er stor nok forskjell til å bruke viktige  sekunder av livet på å åpne borrelåser, haha!

Skrevet

Overgangssko har vi aldri hatt, men gore tex joggesko blir brukt mye fra august til snøen/kulda kommer.

Anonymkode: 940c9...9ce

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Overgangssko har vi aldri hatt, men gore tex joggesko blir brukt mye fra august til snøen/kulda kommer.

Trodde det var det som var overgangssko, jeg? 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke overgangssko goretex sko da?

Anonymkode: ac3f0...16e

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo goretex

Anonymkode: ac3f0...16e

Ja, men de er høyere enn joggesko...

Skrevet
14 minutter siden, Mostly Harmless skrev:

Vi har alltid har overgangssko, men oppdaget i fjor at eldstemann aldri gikk med dem om vi ikke var der og tvang ham til å ta dem på. I mine øyne er jo overgangssko mye bedre å gå i enn støvler, men han syntes tydeligvis ikke det er stor nok forskjell til å bruke viktige  sekunder av livet på å åpne borrelåser, haha!

Haha sønnen min kan ikke ha støvler stående på skolen av samme grunn. Jeg må velge sko for ham om morgenen ut fra værmeldingen, ellers hadde han gått i støvler hver dag. 😛

Anonymkode: 77784...c2a

Skrevet

Tenker det kommer ann på hvor man bor og hvor mye man er ute. Unga mine har gått/går i en bhg der de 2 eldste kullene er på lavvogruppe, så de er ute omtrent hele tiden. Da trengs det gode sko som passer til været. Går barna i bhg som kun er ute noen få timer om dagen, holder det nok med joggesko og støvler, eventuelt dock boots. Han som nå har begynt på skolen går aller helst i støvler, men har endelig fått kjøpt noen goretex sko han liker. Det er gjerne vått i gresset, og de skolebarna er ikke så veldig gode på å bytte sko hvis det er vått eller hvis de blir våte. Så da er goretex sko veldig greit.

Anonymkode: d03ce...370

Skrevet

Vi bor på Vestlandet. Jeg har aldri kjøpt overgangssko/høstsko, men har hatt lave gore-tex «joggesko» til dem gjennom sommeren som de da også har brukt utover høsten frem til vinterskoene kan brukes. De har også hatt vanlige joggesko om sommeren, men synes det trengs noen vanntette lave sko på vår/sommer/høst når det regner såpass mye som her.

Anonymkode: ec76f...6bb

Skrevet

Overgangssko trenger IKKE være høye, poenget er at de er litt tykkere enn vanlige joggesko, og at de er vanntette. Tilpasset regnfull høst og våt vår, når snøen smelter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...