Gå til innhold

Gule tenner hjelp

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 jenter som har fått nye tenner og de er gule! Ikke litt men veldig! De er nå 12 og 8 år og synes at det plager dem veldig. Jeg har snakket med tannlegen om dette men de mener det ikke er så ille! Men de får kommentarer på dette og synest at det er ubehagelig. 

Faren har og gule tenner.. jeg har hvite. Er det noe jeg kan gjør? Erfaringer mottas 

Anonymkode: 348eb...631

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144380774-gule-tenner-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

4366FCC5-C913-45ED-9E62-D94C8FB359F4.png

Noen HAR gulere tenner enn andre.

Og nei, du skal ikke bleke barns tenner. Lær dem at det er godt nok, og oppfordre dem til å pusse godt samt bruke tanntråd.

Anonymkode: 07dde...d01

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen HAR gulere tenner enn andre.

Og nei, du skal ikke bleke barns tenner. Lær dem at det er godt nok, og oppfordre dem til å pusse godt samt bruke tanntråd.

Anonymkode: 07dde...d01

Selfølgeli har jeg sakt at alle tenner er ulike osv men barns er preget av det for det om uannsett hva jeg sier. De pusser tennene kjempe godt så det har ikke noe å si på det. Er heller ikke snakk om bleking, spesielt ikke på hun på 8 år, men det må vell vêr noe der ute som kan blenda de mer ut

Takk for disse bildene. Jeg har en 6åring selv som jeg har lurt på om det er no rart med tennene. Hun har gule tenner og får tannstein over natta nesten. Tannlegen har ikke brydd seg, og munnen er frisk og sunn. Stoler på tannlegen

Anonymkode: 1c5cb...909

Min eldste har også veldig gule tenner. Han pusser godt og bruker munnskyll. Har i tillegg medfødt dårlig emalje på jekslene, tenkte kanskje det hadde en sammenheng men tannlegen sier resterende tenner er sunne og sterke.

Jeg passer på å gi han komplimenter for fint smil og lignende. Håper ikke han blir mobbet for dette.. 

Anonymkode: 7e783...098

Annonse

Mine har også litt gule tenner og det har også tante-barna mine. 

Men jeg fikk høre at det var veldig vanlig at man har veldig gule tenner i den alderen ... Når de blir større blir tennene noe hvitere eller den gule fargen går litt over ... 

Anonymkode: 13a28...5ed

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mine har også litt gule tenner og det har også tante-barna mine. 

Men jeg fikk høre at det var veldig vanlig at man har veldig gule tenner i den alderen ... Når de blir større blir tennene noe hvitere eller den gule fargen går litt over ... 

Anonymkode: 13a28...5ed

Oki får håpe på det for dattera mi på 12 år har ikke fått hvitere tenner ennda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...