Gå til innhold

Dritkleint spørsmål i forhold til gynekolog.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sliter nedentil, etter siste fødsel er det noe «rart» der, klarer ikke å sette ord på det, men er både foran og bak 🙈🙈. Er «utenpå», føler alt «faller ut» 😱🙄, føler ikke noe galt inni.

Men skal til gyn i morgen, sjekker de kun foran eller sjekker de bak også? 

Anonymkode: 13e48...901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De sjekker det ja. Du har fremfall. Cystocele og rectocele. 

Jeg hadde også det, men etter 1 år og mye kniping er det bra igjen. Men det finnes ulike grader av dette 

Anonymkode: dd1b4...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe flaut med et slikt spørsmål!

Gynekolog har kompetanse til å vurdere, og noen ganger kan skader i lukkemuskelen ses på ultralyd også. Og om gyn. finner noe eller mener du bør utredes mer, så vil gyn. henvise deg videre.

Spørsmålet ditt og problemet du har er "en helt vanlig dag på jobben" for en gynekolog. De er vant med å høre lignende problemstillinger. Og tro meg, en profesjonell gynekolog vil sette pris på at du viser ham/henne tillit og snakker om dette! Det er altfor mange som ikke forteller om problemer/skader etter fødsel, og som dermed blir gående i årevis med problemer (noen ofte store), som de kunne fått hjelp med.

Så flott at du skal til gyn. i morgen og at du vil ta det opp! :)

Anonymkode: 9b8e3...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe flaut med det spm. Jeg var hos gynekologer på sykehuset etter første fødsel, pga total ruptur. De sjekket forran og bak hver gang selv om det kun var forran jeg hadde ett problem. Legen hadde vært litt ivrig med å sy meg igjen. Hadde bare ulike gynekologer der, og føltes ikke rart med noen av de. Alt var helt vanlig og naturlig for de. Selv lærte jeg meg at har jeg valget mellom en kvinnelig eller mannlig gynekolog så skal jeg velge en mannlig, for de er mer forsiktige. Damene var ikke veldig hardthendte, men når ting ikke var så tøyelig som vanlig der, var det bedre med en litt forsiktig mann. 

Anonymkode: 54874...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...