Gå til innhold

Synes dere 200 kr er lite penger for gave til tantebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 6 tantebarn, og har satt en grense hittil på 200 kr per barn, til jul og bursdag. Altså, gave til 200 kr hvert barn til jul. Og 200 kr til hvert barn til bursdag. 

Er det en skam? 

Anonymkode: e4c11...3f9

Skrevet

Nei, vi har 14 nevøer og nieser 😅 og vi ligger på 200 PR snute

Skrevet

Nei i vår familie så ligger vi på ca 200 kr for en gave :) Selv har jeg nettopp kjøpt en julegave som er ett populært brettspill som har koster 300 kr som nå koster 50 kr. Har ikke tenkt å gi noe mer enn spillet da. Passer meg fint ettersom jeg har litt lite penger.

Anonymkode: 619e9...6aa

Skrevet

Helt greit det, man gir etter lommebok altså, ikke meningen man skal gjøre seg til fant for en gave. Mye hyggeligere både å gi og å få når gaven blir gitt med glede...

Jeg har 5 tantebarn og gir 300 kr, her har vi blitt enige da så søsteren og broren min gir for samme sum til mine barn.

Anonymkode: dd3d4...565

Skrevet

Takk for svar🤗

Skrevet

En skam? Det er da ikke verdien som avgjør om en gave er god, det er omtanken. Pris hadde jeg ikke ofret en tanke engang! 

Skrevet

Vi har bare 4 nieser og nevøer og gir også for ca 200 til hver. Søsknene mine gir mer til vårt barn, men hun er eneste barn på min side av familien. Niesene og nevøene våre er på mannens side, og søsknene hans gir omtrent like mye som oss tror jeg. Uansett er det tanken som teller. :) En gave til 50 kr som treffer er mer verdt for barnet enn noe til 300 som hun ikke har noe særlig interesse av.

Anonymkode: a705b...817

Skrevet

200,- er helt ok. 

Min nevø ble 2 år her om dagen. Han fikk såpebobler (liten maskin), kostet mindre enn 100,- Det ble dagens desidert beste gave. Ikke alltid gaver må måles i kroner og øre. 

Anonymkode: 2ab01...620

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Jeg har 6 tantebarn, og har satt en grense hittil på 200 kr per barn, til jul og bursdag. Altså, gave til 200 kr hvert barn til jul. Og 200 kr til hvert barn til bursdag. 

Er det en skam? 

Nei.

Skrevet

I all verden. Er det ikke bedre å la være?

Anonymkode: 20ed9...3e8

Skrevet

Nei, gir det samme selv.

Anonymkode: 95b07...40e

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I all verden. Er det ikke bedre å la være?

Hvorfor skal hun det??

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal hun det??

Det er ganske begrenset hva du får for 200 kr. Så hvorfor kjøpe masse småting? Er det ikke bedre å gi noe samlet for den totale summen du likevel ville brukt? Er ikke nødvendigvis noe galt med 200 per pers, men da vil det ofte bli gaver man likevel ikke får så mye ut av. 

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ganske begrenset hva du får for 200 kr. Så hvorfor kjøpe masse småting? Er det ikke bedre å gi noe samlet for den totale summen du likevel ville brukt? Er ikke nødvendigvis noe galt med 200 per pers, men da vil det ofte bli gaver man likevel ikke får så mye ut av. 

Du har hørt om det å spare til noe man ønsker seg?

Anonymkode: fd25c...d74

Skrevet

Tantebarnet mitt ønsket seg perler, og det får du fint mye til 200 kr.

Takk for svar alle sammen🤗

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det nødvendigvis så stas å få felles gave, da? Brettspill er jo et alternativ, men det kan fort begrense seg med felles interesser i en søskenflokk. 

Vi har pleid å kjøpe bøker. De samler seg jo opp gjennom årene, men vil likevel ikke karakterisere det som masse småting. Annet er forbruksmateriell som perler, fargeblyanter, aktivitetshefter, modellerleire osv. Og er de blitt så gamle at de bare ønsker seg dyre klær og elektronikk, kan man gå for gavekort.

Skrevet
21 hours ago, Anonym bruker said:

Er det en skam? 

Anonymkode: e4c11...3

Det kommer an på hva du har råd til tenker jeg, synes det spiller mer inn :) Jeg er tante til 7 og gir 500 til hver

Anonymkode: 2fd67...801

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mye man kan få for 200 kr da. Bøker, og er de på salg kan man kjøpe flere. Tegnesaker, perler, spill (som ofte er på salg) 

Elsker å kjøpe gaver, og har hørt at jeg er flink til det. Og gavene er stort sett ikke dyre, men noe som mottakereren setter pris på😊 Det er det viktigste, ikke hvor mye den koster. 

Mitt barn fikk flere dyre gaver til bursdagen sin. Den gaven hun likte best var en rockering som egentlig var en ekstragave😂😊 

Anonymkode: 325c0...612

Skrevet

Min søster og jeg gir 200kr til hverandres barn. Alle har bursdag fra sep-des så da har vi funnet ut at vi kan heller kjøpe en "stor" gave til 400kr til jul, så kjøper vi f.eks bare en bitteliten gave eller en godtepose til bursdagen som en liten oppmerksomhet ☺️

Skrevet

Det kommer nok an på familien. Min 12-åring bruker mer enn 200 på bursdags og julegaver til sine tanter og onkler, fra en lønn på 55 kr per time. 

Anonymkode: fe5bc...39b

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer nok an på familien. Min 12-åring bruker mer enn 200 på bursdags og julegaver til sine tanter og onkler, fra en lønn på 55 kr per time. 

Anonymkode: fe5bc...39b

Bruker en 12 åring egne lommepenger for å kjøpe gave til onkeler og tanter?

Anonymkode: c686f...f01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...