Gå til innhold

Hva er det vanlig å gi i bryllupsgave?

Anbefalte innlegg

Penger var alt de ville ha, selv om de har godt betalte jobber begge to. Mye vil ha mer? 

Vi har "dårlig råd". Men føler ikke at man gir etter evne i bryllup! 

Mannen mener vi skal gi 1000 kroner, det er hans familie, så føler han bestemmer. Vi sees omtrent én gang hvert 6. år. 

Så, er 1000 det vanlige?

Anonymkode: 6a656...3ea

Fortsetter under...

I mine kretser er 1000 kr noe vi gir til noen vi er nær. Søsken, bestevenn/forlover osv. Stort sett kun foreldre og besteforeldre som gir mer. Så 1000 kr er ihvertfall innafor å gi til familie man ikke er nær å. Kan fint gi mindre også. 500 kr og ei vinflaske/champisflaske hvis de drikker alkohol for eksempel.

Anonymkode: bc2ee...b39

2 timer siden, Anastasia ♂11 ♀13 ♂16 skrev:

Jeg tenker det avhenger av om dere er invitert i bryllupet, og også hvor nær familie det er?

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gir aldri penger, uansett ønsker, så jeg hadde handlet en gave som passer mitt budsjett. Hvis 1000 kr er mer enn der egentlig har mulighet for, så kjøper dere noe billigere. 

Anonymkode: d54f4...640

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I mine kretser er 1000 kr noe vi gir til noen vi er nær. Søsken, bestevenn/forlover osv. Stort sett kun foreldre og besteforeldre som gir mer. Så 1000 kr er ihvertfall innafor å gi til familie man ikke er nær å. Kan fint gi mindre også. 500 kr og ei vinflaske/champisflaske hvis de drikker alkohol for eksempel.

Anonymkode: bc2ee...b39

Vi er definitivt ikke nære. De drikker ikke :) men stod visst i kortet og at de ønsker seg penger🙄

2 timer siden, Anastasia ♂11 ♀13 ♂16 skrev:

Jeg tenker det avhenger av om dere er invitert i bryllupet, og også hvor nær familie det er?

Er invitert. Ikke nær familie... Men gubben har hatt endel med dem å gjøre i oppveksten. Jeg har kun møtt 1 av brudeparet 😛 Har ikke noe med hverandre å gjøre. 

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gir aldri penger, uansett ønsker, så jeg hadde handlet en gave som passer mitt budsjett. Hvis 1000 kr er mer enn der egentlig har mulighet for, så kjøper dere noe billigere. 

Anonymkode: d54f4...640

Hmm.. føler det er frekt å bryte md ønsket.

Ønske om penger er vel gjerne for å kunne kjøpe seg noe dyrere, kuns, møbler, reise e.l. fordi de har det de trenger fra før? Tror ikke "mye vil ha mer" passer på folk som hele tiden kjøper det de trenger og derfor ikke trenger noe særlig...

I min familie gir man 1.500 kr i konfirmasjonsgave til tantebarn, så om noen i familien skulle gifte seg ville jeg ihvertfall gitt det dobbelte. Tror vi gav 7.000 til mannens bror og kona da de giftet seg.

Men om dere ikke har så god råd så synes jeg ikke dere skal ta opp forbrukslån for å gi en gave altså, da gir dere det dere har mulighet for. Følg med når Kid og Princess har kampanjer og kjøp noen skikkelig gode badehåndklær e.l. Noe som kan brukes, og som ikke blir stuet vekk i kjelleren.

Nå har jeg vært gift i 20 år og vi var ganske nyetablerte så alle gaver fra Glassmagasinet o.l. ble tatt veldig godt imot, men vi fikk også noen ting som aldri har blitt brukt, som riskoker og pastamaskin ;)

Anonymkode: cb649...ac7

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ønske om penger er vel gjerne for å kunne kjøpe seg noe dyrere, kuns, møbler, reise e.l. fordi de har det de trenger fra før? Tror ikke "mye vil ha mer" passer på folk som hele tiden kjøper det de trenger og derfor ikke trenger noe særlig...

I min familie gir man 1.500 kr i konfirmasjonsgave til tantebarn, så om noen i familien skulle gifte seg ville jeg ihvertfall gitt det dobbelte. Tror vi gav 7.000 til mannens bror og kona da de giftet seg.

Men om dere ikke har så god råd så synes jeg ikke dere skal ta opp forbrukslån for å gi en gave altså, da gir dere det dere har mulighet for. Følg med når Kid og Princess har kampanjer og kjøp noen skikkelig gode badehåndklær e.l. Noe som kan brukes, og som ikke blir stuet vekk i kjelleren.

Nå har jeg vært gift i 20 år og vi var ganske nyetablerte så alle gaver fra Glassmagasinet o.l. ble tatt veldig godt imot, men vi fikk også noen ting som aldri har blitt brukt, som riskoker og pastamaskin ;)

Anonymkode: cb649...ac7

Hvorfor gi mer i bryllupsgave enn i konfirmasjon? Konfirmasjon er like høytidelig som bryllup. 3000 er mye penger, og deres gave på 7000 får meg til å steile et par dager 😯🤪

Anonymkode: 0bcb5...d65

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syntes du minimum bør gi 1000 til brudeparet. Syntes alt annet er å være gjerrig. Spis heller suppe til middag noen dager dersom dere har trang økonomi. 

Anonymkode: 1b40d...66b

Spise suppe til middag, for å gi rike folk som allerede har alt for mye 1000 kroner? 😂

Anonymkode: ffe22...3df

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...