Gå til innhold

Alkohol i konfirmasjon - ja eller nei?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skrev vel at jeg ikke har servert alkohol. Det er også forskjell på å kjøpe alkohol til mindreårige og å la de smake alkohol. Aldri hørt noen anmeldes for å la 15 åringen smake en slurk vin.

Anonymkode: fe843...f0c

Nei, det er ingen forskjell. Du har heller ikke lov til å skjenke eller gi en 15-åring alkohol. 

At det blir praktisert og om det er lurt eller ikke er en diskusjon, men lovverket er klinkende klart.

Endret av Den perfekte mor, påan igjen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri vært i konfirmasjon der det har blitt servert alkohol, og jeg har heller aldri tenkt at det burde vært servert i en sånn setting. Vi hadde koldtbord på hotell til våre konfirmanter, og der var standard drikkepakke til konfirmasjon brus, Farris, eplemost og alkoholfritt øl. Det sier vel noe om hva som er mest vanlig. 

Skrevet

Jeg tror ikke jeg har vært i dåp/navnefest eller konfirmasjon der det ikke serveres vin til maten. Annen alkohol er det aldri. Ingen har noen sinne blitt beruset.

Anonymkode: fee56...7e0

Skrevet

Nei, det syns jeg ikke passer i en konfirmasjon. Det er konfirmantens dag, og h*n kan ikke drikke alkohol. Syns det er like lite passende som å servere alkohol i en barnebursdag. Har vært i mange konfirmasjoner opp igjennom, og hadde konfirmant selv i våre, og aldri har det vært alkoholservering. Det var ikke noe som falt oss inn å vurdere en gang.

Anonymkode: 038c6...d4a

Skrevet

NEI!!!! 

Jeg er enig at alkohol hører med til fest, men dette er ikke stedet å servere alkohol. Her handler det ikke om hva voksne synes er godt, det handler om en fest med barn/ungdom tilstede. Om man ikke klarer gjennomføre en konfirmasjon uten alkohol vil jeg påstå man har er problem. 

Og jeg er normalt glad i et glass til god mat altså, så ikke forveksle meg med edrufanden. 

Anonymkode: c6fa1...e64

Skrevet

Aldri vært i konfirmasjon ELLER dåp, altså en dag der man feirer BARNET, der det serveres alkohol. Syns det er totalt mongo og i det hele tatt vurdere

Skrevet
På 8.9.2019 den 7.58, sug lut skrev:

God mat med brus til? Nei fy. Klart dere serverer ordentlig drikke.

Vann med eller ute bobler er ordentlig drikke. 

Anonymkode: a7bf9...f23

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vann med eller ute bobler er ordentlig drikke. 

Anonymkode: a7bf9...f23

Ikke hvis man er i overmåte glad i alkohol

Anonymkode: 9debc...6b1

Skrevet

Nei, alkohol har ingenting i en konfirmasjon å gjøre. Heller ikke i dåp. Vi praktiserer at det heller ikke har noe å gjøre på julaften så lenge barna er våken.

Anonymkode: dafd0...247

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...