Gå til innhold

Hvordan vaske huset for å drepe bakterier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en infeksjon i hus, og ønsker å sterilisere. Hvordan gjør man det? Klor? Hvor mye? Og kan dette brukes overalt, eller sliter det på feks flisene?

Anonymkode: 0935d...06f

Skrevet

Jeg klorer bare bad og dørhåndtak, kraner og håndtak på skap og skuffer (steder det blir tatt mye på). Ellers vasker og lufter jeg godt. Du får aldri sterilisert et hus, men du kan desinfisere så godt det lar seg gjøre. Lykke til!

Skrevet

Klor er det som best dreper bakterier.

Har vi f.eks omgangssyke i hus vasker jeg do, bad, dørhåndtak osv med klor.

Anonymkode: 01c4d...e12

Skrevet

Len deg tilbake og pust rolig. Du dør ikke av dette. Derimot kan du dø av steriliserte omgivelser.

Anonymkode: ae764...2a8

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klor er det som best dreper bakterier.

Har vi f.eks omgangssyke i hus vasker jeg do, bad, dørhåndtak osv med klor.

Anonymkode: 01c4d...e12

Omgangssyke er VIRUS, da.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har hatt en infeksjon i hus, og ønsker å sterilisere. Hvordan gjør man det? Klor? Hvor mye? Og kan dette brukes overalt, eller sliter det på feks flisene?

Bruk dampvasker på flisene :) Blir gullende rent, og det bare med vann! Er ikke bra å vaske hele huset med klorin. Men du kan vaske håndtak og badet med klorin, hvis du vil. Og dusjen. Og doen. Men luft godt etterpå! 

Skrevet

Å klore vekk osv e ikke nødvendig i det hele tatt! Vanlig vask er mer en godt nok! Dere dreper for mye bakterier rundt dere, som gjør at gode bakterier og dør. Er som å ta kreft behandling på huset deres! Dreper alt og gjør at dere tåler mindre! 

Skrevet
2 minutter siden, frustrertfrue33 skrev:

Å klore vekk osv e ikke nødvendig i det hele tatt! Vanlig vask er mer en godt nok! Dere dreper for mye bakterier rundt dere, som gjør at gode bakterier og dør. Er som å ta kreft behandling på huset deres! Dreper alt og gjør at dere tåler mindre! 

Unnskyld meg, men du aner ikke hva du snakker om. En av oss har altså hatt en farlig variant av en bakterie, og vi ønsker ikke at resten skal få den. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Len deg tilbake og pust rolig. Du dør ikke av dette. Derimot kan du dø av steriliserte omgivelser.

Anonymkode: ae764...2a8

Jeg kunne faktisk dødd av denne bakterien jo.

Skrevet
4 timer siden, Holly Golightly skrev:

Jeg klorer bare bad og dørhåndtak, kraner og håndtak på skap og skuffer (steder det blir tatt mye på). Ellers vasker og lufter jeg godt. Du får aldri sterilisert et hus, men du kan desinfisere så godt det lar seg gjøre. Lykke til!

Bruker du ren klorin, eller utblandet?

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruker du ren klorin, eller utblandet?

Utblandet etter mengdene som står oppgitt på flasken. Siden du skriver at dette er en farlig bakterie kan du gjerne tørke over flater med sprit også. Bruk gjerne mesoftkluter dynket i sprit. 

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Unnskyld meg, men du aner ikke hva du snakker om. En av oss har altså hatt en farlig variant av en bakterie, og vi ønsker ikke at resten skal få den. 

Hva mener du med en farlig bakterie?

Skrevet

Jeg bruker LifeClean, dette er et middel som tar alt av bakterier.

Anonymkode: e98a6...92b

Skrevet
30 minutter siden, frustrertfrue33 skrev:

Hva mener du med en farlig bakterie?

En bakterie som gir infeksjon som i verste fall kan være dødelig.

Skrevet

Jeg har fått beskjed av hudlegen til mitt barn om å vaske det som kan vaskes med klor. Det kom kan i vaskemaskinen bør vaskes på min 60grader, dette skal drepe alt, men sengetøy og undertøy bør vaskes på 90grader. Har jeg ting som ikke kan vaskes, kan legges i fryseren i 48timer. 

Jeg har en datter som har en en infeksjon i seg, den er ikke farlig for henne. Men problemet kommer om hun smitter en av oss så kan det bli livsfarlig om vi smitter henne tilbake, det takler ikke kroppen hennes. Jeg har blitt smittet to ganger, da har jeg sendt henne til besteforeldre frem til jeg er friskmeldt. Hun er egentlig ikke smittsom, men når hun har en kropp som ser ut som en kjøttkake må jeg hjelpe henne og behandle huden og bruke hansker er ikke behagelig for henne. Så to ganger på 16år er ikke ille, legen min har lagt inn i journalen på legevakta om hvem antibiotika som skal skrives ut til meg når jeg ringer og ber om resept.

Til du som skrev at dampvask tar alt, det gjør det absolutt ikke. 

Anonymkode: 8b575...a65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...