Anonym bruker Skrevet 6. september 2019 #1 Skrevet 6. september 2019 Jeg har bodd med mannen min i mange år, og han er egentlig en bra person. Men gang på gang gjør han ting som vitner om at han er ekstremt egoistisk, og rett og slett mangler evnen til å ta hensyn til andres behov. Er det bare sånn menn er, eller har jeg vært uheldig? Jeg savner virkelig å ha en mann som jeg føler passer på meg (klønete formulert, men jeg savner rett og slett omsorg). Anonymkode: 71577...d8c
Anonym bruker Skrevet 6. september 2019 #2 Skrevet 6. september 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg har bodd med mannen min i mange år, og han er egentlig en bra person. Men gang på gang gjør han ting som vitner om at han er ekstremt egoistisk, og rett og slett mangler evnen til å ta hensyn til andres behov. Er det bare sånn menn er, eller har jeg vært uheldig? Jeg savner virkelig å ha en mann som jeg føler passer på meg (klønete formulert, men jeg savner rett og slett omsorg). Anonymkode: 71577...d8c Basert på én mann så lurer du på om det er sånn menn er? Du har vært uheldig. Min mann er ikke egoistisk. Han er kjekk, sterk, omsorgsfull, morsom, initiativrik, snill, arbeidssom og min beste venn. Jeg er heldig som fortsatt har det så godt med ham etter 22 år sammen. Anonymkode: c6113...1ed
Anonym bruker Skrevet 6. september 2019 #3 Skrevet 6. september 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Basert på én mann så lurer du på om det er sånn menn er? Du har vært uheldig. Min mann er ikke egoistisk. Han er kjekk, sterk, omsorgsfull, morsom, initiativrik, snill, arbeidssom og min beste venn. Jeg er heldig som fortsatt har det så godt med ham etter 22 år sammen. Anonymkode: c6113...1ed Nå kjenner jeg jo ganske mange menn. Og ser samme tendens hos veldig mange andre.. Anonymkode: 71577...d8c
Anonym bruker Skrevet 6. september 2019 #4 Skrevet 6. september 2019 Jeg tror du er inne på noe. Det er selvfølgelig forskjell på menn, men min var litt som din. Det var ikke på grunn av vrangvilje eller dårlige intensjoner, men han la rett og slett ikke merke til signaler grafikk rundt seg. Tror jenter generelt er lært opp til å være mer hensyns- og omsorgsfulle (ganske ofte i då stor grad at det går for mye utover dem selv). Har du tatt opp dette med ham i klartekst? Min forstår godt når jeg forklarer. Vi krangler veldig lite og sjelden, men de kranglene vi har hatt har vært på grunn av sterk frustrasjon fra min side, der han har sett mitt poeng med en gang han får det servert tydelig. Ting har bedret seg veldig. Anonymkode: 0c4ad...f32
Anonym bruker Skrevet 6. september 2019 #5 Skrevet 6. september 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg tror du er inne på noe. Det er selvfølgelig forskjell på menn, men min var litt som din. Det var ikke på grunn av vrangvilje eller dårlige intensjoner, men han la rett og slett ikke merke til signaler grafikk rundt seg. Tror jenter generelt er lært opp til å være mer hensyns- og omsorgsfulle (ganske ofte i då stor grad at det går for mye utover dem selv). Har du tatt opp dette med ham i klartekst? Min forstår godt når jeg forklarer. Vi krangler veldig lite og sjelden, men de kranglene vi har hatt har vært på grunn av sterk frustrasjon fra min side, der han har sett mitt poeng med en gang han får det servert tydelig. Ting har bedret seg veldig. Anonymkode: 0c4ad...f32 Beklager feilene. Grafikk skal være fra folk. Ellers tror jeg det var forståelige feil🙃 Anonymkode: 0c4ad...f32
tante grusom master of law Skrevet 6. september 2019 #6 Skrevet 6. september 2019 Alle menn er ikke egoistiske. Min mann er for eksempel den minst egoistiske personen jeg vet om. Han er bare snill, trygg og god.
Twintipp Skrevet 6. september 2019 #7 Skrevet 6. september 2019 Alle menn er ikke slik, min er det motsatte. Har dog møtt langt flere egoistiske menn enn kvinner på min vei.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2019 #8 Skrevet 6. september 2019 Jeg opplever og det, at menn kan være mer egoistiske. Ikke fordi de tenker at de er så innmari mye bedre eller mer verdt enn andre, men fordi de ikke "har det i seg". Min mann for eksempel er snill og god, gjør alt jeg ber om. Men han gjør sjeldent noe fordi han tenker at det er hyggelig for andre. Ikke fordi han ikke VIL gjøre noe hyggelig for andre, men fordi han ikke ser signalene. Jeg kan f.eks si "hva skal vi ha til middag i dag? " hvor han svarer "neeeei, jeg er ikke sulten så det går bra". Men vi er 4 andre i huset som er sultne. Det betyr ikke at han ikke vil vi skal spise, men han tenker ikke på den måten... Anonymkode: 89743...87f
Anonym bruker Skrevet 6. september 2019 #9 Skrevet 6. september 2019 Jeg har ikke et godt svar, men har dessverre samme erfaring som deg. Både privat og gjennom jobb. Jobber i et mannsdominert yrke, og ser det der. Synes også jeg ser det samme hos vennepar, slekt og hos meg. Det må jo være oppdragelse? Jeg er syk max annenhvert år. Sist dro min mann ut for og kjøpe melk etter at han hadde glemt og sjekke handlelisten. Han ble borte godt over en tim midt i leggetiden Det kunne aldri falle meg inn og ta meg en ekstra sykkeltur hvis mannen min var syk og hjemme alene med to små, men det slo ikke min mann at han ikke kunne stikke av da. Sist jeg hadde omgangen ville han dra ut og drikke øl, uten forståelse for at jeg ikke passet velfog bra at jeg skulle ta meg og legge to små da jeg kastet opp hvert 10 min.. Anonymkode: ede75...be6
Anonym bruker Skrevet 6. september 2019 #10 Skrevet 6. september 2019 Mange er slik - men det finnes også en god del unntak. Jeg tror det er viktig at de lærer tidlig at de må ha omtanke for folk rundt seg. Er nok vanskelig å lære som voksen. Anonymkode: 3ec16...c55
Chupa chups Skrevet 6. september 2019 #11 Skrevet 6. september 2019 Jeg har kun vært sammen med mannen min. Og han var VELDIG sånn - null omsorg for meg og full fokus på egne planer og behov. Ikke fordi han var en dårlig person, men fordi han aldri har blitt opplært av sine foreldre til å vise omsorg. En egoistisk far og en meeeget over-omsorgsfull og oppofrende mor klarte virkelig den jobben!! Vi nådde en krise da jeg fylte 30. Jeg var totalt oversett og følelsene mine ble avfeid som ‘tull’. Til og med i senga oppførte han seg som da vi var 16 og ‘ukysset’. Jeg trengte en MANN. Jeg hadde gitt opp og planla å dra. Alt dette fikk han servert over en lang periode, og sakte men sikkert skjønte han alvoret. Han har faktisk i ettertid innsett at han ikke var i kontakt med følelsene sine i det hele tatt før. Og at han tok meg fullstendig for gitt. Vi er over krisa nå, men vi stiller høye krav til hverandre mtp hensyn og omsorg for den andre.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2019 #12 Skrevet 6. september 2019 Alle mennesker er egoistiske. Kvinner, menn og barn Anonymkode: f1342...e0e
Anonym bruker Skrevet 6. september 2019 #13 Skrevet 6. september 2019 Opplever også menn som egoistiske. De har også en, ofte helt overdrevent, selvsikkerhet og tro på seg selv og sitt ego og utseende. Mange mangler samvittighet, og da er det enkelt for dem å sette seg selv i høysete og handle ut fra sitt eget forgodtbefinnende. Vi kvinner kunne trengt flere av disse egenskapene! Og menn burde vært jekket ned på et realistisk nivå. Anonymkode: efa16...62e
Anonym bruker Skrevet 6. september 2019 #14 Skrevet 6. september 2019 Det er ikke som om de våkner opp en dag og tenker, "jeg har lyst til å bli et egoistisk rasshøl!". Det er jo noe de er lært opp til. Fra de var barn. Av sine mødre. Som ser på sønnene sine som, "gullgutten min", som aldri gjør noe galt. Anonymkode: 38dc2...e22
Anonym bruker Skrevet 6. september 2019 #15 Skrevet 6. september 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke som om de våkner opp en dag og tenker, "jeg har lyst til å bli et egoistisk rasshøl!". Det er jo noe de er lært opp til. Fra de var barn. Av sine mødre. Som ser på sønnene sine som, "gullgutten min", som aldri gjør noe galt. Anonymkode: 38dc2...e22 Enig. Null forventninger fra de er små. De slipper å ta ansvar, rydde, være høflig, sitte i ro, si unnskyld, bare fordi de er gutter. Og «gutter må jo få lov til være gutter» Anonymkode: efa16...62e
Anonym bruker Skrevet 6. september 2019 #16 Skrevet 6. september 2019 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke som om de våkner opp en dag og tenker, "jeg har lyst til å bli et egoistisk rasshøl!". Det er jo noe de er lært opp til. Fra de var barn. Av sine mødre. Som ser på sønnene sine som, "gullgutten min", som aldri gjør noe galt. Anonymkode: 38dc2...e22 Fedrene har ingen rolle i dette, mener du? De er helt fritatt fra barneoppdragelse? Det kan ikke være slik at de lærer av samspillet mellom sine foreldre? Anonymkode: 0c4ad...f32
Anonym bruker Skrevet 6. september 2019 #17 Skrevet 6. september 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fedrene har ingen rolle i dette, mener du? De er helt fritatt fra barneoppdragelse? Det kan ikke være slik at de lærer av samspillet mellom sine foreldre? Anonymkode: 0c4ad...f32 Er litt enig med deg her, altså. Kvinner har en tendens til å få skylden for veldig mye.. Med det sagt vil det vel være lettere for en kvinne, som vet hvilke behov hun selv vil ha dekket, å oppdra en liten gutt til å bli en mann som gjør nettopp det for en annen kvinne eller mann, enn for en far som ikke har blitt lært opp i disse tingene hjemmefra? Sirkelen må jo brytes et sted.. Anonymkode: 89bdb...98f
Anonym bruker Skrevet 6. september 2019 #18 Skrevet 6. september 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Fedrene har ingen rolle i dette, mener du? De er helt fritatt fra barneoppdragelse? Det kan ikke være slik at de lærer av samspillet mellom sine foreldre? Anonymkode: 0c4ad...f32 Hvis far er en ego-fjott hjelper det jo ikke at han oppdrar sønnen til å bli slik som han selv er. Anonymkode: efa16...62e
Anonym bruker Skrevet 7. september 2019 #19 Skrevet 7. september 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Fedrene har ingen rolle i dette, mener du? De er helt fritatt fra barneoppdragelse? Det kan ikke være slik at de lærer av samspillet mellom sine foreldre? Anonymkode: 0c4ad...f32 Mener jeg det? Skrev jeg det? Nei, det skrev jeg ikke. Men om gutter vokser opp til å bli egoister så er det jo ikke fedrene det går ut over, er det vel? Tror du da de bryr seg? Særlig når fedrene er egoister selv? Intensjonen var altså ikke å si, "kvinner har feilen, det er kvinners feil, kvinner som gjør feil, kvinners feil, es ist immer fruentimmer sin schuld!", intensjonen var å si at hvis kvinner ønsker en slutt på det må kvinner slutte å la seg forføre av, "ja men han er jo så søøøøt den lille gulleplutten min!". For nei, det er ikke fedrene som sier slikt om sønnene sine. Det er det mødrene som gjør. Min erfaring er faktisk at det er mødrene som er for slappe og lar sønnene få slippe unna med alt for for meget. Det handler ikke om at, "det er kvinnenes skyld", men det handler om, "vil du gjøre noe annerledes? Fint! Så gjør noe annerledes!". Eller du kan la være, og oppdra en egoistisk sønn som behandler sin fremtidige dame/kone dårlig, fordi han ble oppdratt til å sette seg selv i sentrum, være en egoist. Helt valgfritt. Du får kjempegjerne bli sint på meg, hvis det hjelper deg med å bli bevisst dette og kanskje innse en dag at du faktisk begår de feilene du også. Anonymkode: 38dc2...e22
Anonym bruker Skrevet 7. september 2019 #20 Skrevet 7. september 2019 Sikkert av samme grunn som at kvinner er dumme. Kjønnsforskjeller rett og slett. Anonymkode: c8cc5...6a6
Anonym bruker Skrevet 8. september 2019 #21 Skrevet 8. september 2019 On 9/6/2019 at 9:59 AM, Anonym bruker said: Jeg har bodd med mannen min i mange år, og han er egentlig en bra person. Men gang på gang gjør han ting som vitner om at han er ekstremt egoistisk, og rett og slett mangler evnen til å ta hensyn til andres behov. Er det bare sånn menn er, eller har jeg vært uheldig? Jeg savner virkelig å ha en mann som jeg føler passer på meg (klønete formulert, men jeg savner rett og slett omsorg). Anonymkode: 71577...d8c de fleste er sånn synes jeg Anonymkode: 841c5...09c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå