Gå til innhold

Hva hadde du tenkt om du hadde møtt en voksen mann (40) med Tors hammer - smykke?

Anbefalte innlegg

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde vel ikke tenkt så mye? Tror ikke jeg kjenner én eneste mann som bruker et slikt smykke, faktisk. Min indre fordomsfullhet plasserer ham nok i bås med langhåret tatovert motorsykkeldude men det finnes jo fine folk i den genren også.

Det viktigste er vel om han liker det. Eventuelt også du, om du skal se ham med det hver dag. 

Om jeg hadde kjøpt et til min mann tror jeg han hadde begynt å le.

Anonymkode: 8ab72...315

Min kjæreste er en langhåret motorsykkel dude med tatoveringer, men hadde ikke likt om han ville hatt et slikt smykke.

Anonymkode: 934bf...974

Fortsetter under...

Skrevet

For en del år siden ville jeg nesten ha sagt at menn med smykke var fullstendig og evig turnoff. Så falt jeg pladask for en mann. Og så oppdaget jeg at han hadde et smykke og tenkte "åh,nei". Tok en bedre kikk på ham, og fant ut at det smykket faktisk passet til ham og hans type. Etterhvert ble det slik at jeg ba ham ta det på seg hvis han hadde glemt å ta det på. Når jeg tenker på ham med det smykket nå så tenker jeg sexy ;) Så ingenting er hugget i stein. Det jeg fremdeles føler er hugget i stein for meg, det er slike tykke gullenker som enkelte menn bruker, det synes jeg er heeeelt feil - i hvert fall for meg. Men, kan jo ikke utelukke at jeg møter en som endre min oppfatning av det også, selv om jeg har mine sterkeste tvil om akkurat det ;)

Jeg kjenner en annen mann som bruker et slikt smykke som du spør etter, Hi. Tenker ikke noe om det, har kjent ham i 30 år, og er rimelig sikker på at han hadde det da også. Han er høyt utdannet og hører ikke på metal musikk ;) Vet om en annen som også bruker samme type smykke, også høyt utdannet, ikke en fyr som man ville tenke brukte smykker, men han fikk det en gang av en person som han var veldig glad i, så det betyr mye for ham. Han kan ikke fordra hverken metal musikk eller motorsykler ;) Så den malen som noen over passer ikke på alle...

Hi, du kjenner mannen din best, om han er typen som kan like å gå med smykker og ev. hvilke smykker. Om du synes han vil passe med et slikt smykke og tror han vil bruke det, da kjøper du et til ham - uavhengig av hva masse anonyme på et forum mener.

Anonymkode: ff00b...aa3

Skrevet

Hadde vel ikke tenkt noe annet enn at han definitivt ikke er min type. Men så er det også fint at folk er ulike. 

Anonymkode: bd45b...d51

Skrevet

Kan jo umulig være noe negativt? Er jo mange som liker «statement», i form av smykker, klær og tattoos😉 jeg kjenner såpass mange forskjellige type mennesker at jeg jeg hadde ikke reagert selvom jeg har en totalt annerledes «stil». 

Anonymkode: c328a...0ed

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og lav utdannelse er de med fagbrev?

Anonymkode: acd32...5b4

Vet ikke med dere, men jeg regner lav utdannelse som de som har yrkesfag men ikke har tatt fagbrev og de som har studiespesialiserende men aldri kom videre.

Anonymkode: aecbb...5dd

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke med dere, men jeg regner lav utdannelse som de som har yrkesfag men ikke har tatt fagbrev og de som har studiespesialiserende men aldri kom videre.

Har man yrkesfag, så har man vel fagbrev?

Anonymkode: 5d35e...f38

Annonse

Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt noe spesielt om det

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenker at vedkommende liker norrøn mytologi, har sterke meninger om ting, hører metal musikk, liker fargen svart og ikke har særlig høy utdannelse. 

Ærlig mening.

Anonymkode: a4370...508

Bare et lite spørsmål, hvorfor tror du en som har sterke meninger om ting, liker norrøn mytologi, hører på metal musikk og kler seg i sort ikke kan ha høy utdanning?

Anonymkode: 4857f...c14

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Grunnen at jeg spør er fordi jeg lurte på å kjøpe det til samboer i bursdagsgave. Han liker metal, går i svart, og er bestemt. men alt det andre du skrev stemmer ikke. Men hva du legger i høy uttannelse vet jo ikke jeg... Alt er relativt🙂

Hva som er høy utdannelse, er ikke relativt nei. 

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fagbrev er ikke høy utdannelse. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har man yrkesfag, så har man vel fagbrev?

Nei ikke nødvendigvis. Etter 2-3 år på yrkesfag må man ta læretid og gå opp til fagprøven for å få fagbrev. 

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke jeg som lager definisjonen. Men er det skjemaer du skal fylle ut, som svangerskapspapirene, jobbsøknad, spørreundersøkelser mm så er dette definisjonen.

Anonymkode: 79fbf...336

Skrevet

Harry......

Anonymkode: 65a37...e93

Annonse

Skrevet
På 30.8.2019 den 13.35, Anonym bruker skrev:

Høy utdannelse er ikke relativt, det er en definisjon. Høy utdannelse betyr bachelor grad. Høyere utdannelse høyere grad er mastergrad.

Anonymkode: 79fbf...336

https://snl.no/høyere_utdanning

I følge det store norske leksikon er det utdanning utover videregående ved høyskole eller universitet.  Så du har jo laget din egen tolking.

Anonymkode: 0f81f...7be

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

https://snl.no/høyere_utdanning

I følge det store norske leksikon er det utdanning utover videregående ved høyskole eller universitet.  Så du har jo laget din egen tolking.

Anonymkode: 0f81f...7be

Leste du hva hun skrev? 

Høy utdannelse er bachelor. Høyere utdannelse er master, og det over. Akkurat som din link også sier. 

Skrevet
På 30.8.2019 den 15.05, Anonym bruker skrev:

Haha hva har utdannelse med Tor med hammern smykke å gjøre? 🤣 Fy flate så dømmende dere er !

Jeg bruker armbånd med hammern på. Jeg er blond og vanlig. Hører på endel metal og rock. Elsker vikingtiden! Drømmen var å bli arkeolog, men endte opp som sykepleier. 

Vet om flere som bruker slike smykker. Yrkene deres er bla. : elektriker, lærer, pedagog, fotograf og sykepleiere. 

Men disse yrkene er vel ikke gode nok ?🤔

Hva med de som bruker kors rundt halsen? 

Disser dere dem også?

Anonymkode: 55083...ea7

Oj oj oj. 

Anonymkode: 86253...0ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...