Gå til innhold

Hva hadde du tenkt om du hadde møtt en voksen mann (40) med Tors hammer - smykke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det barnslig eller bare dumt? Dere har garantert en formening. Inspirert av caps og rumpetaske trådene... 

Anonymkode: acd32...5b4

Fortsetter under...

Skrevet

Tenker at vedkommende liker norrøn mytologi, har sterke meninger om ting, hører metal musikk, liker fargen svart og ikke har særlig høy utdannelse. 

Ærlig mening.

Anonymkode: a4370...508

Skrevet

Grunnen at jeg spør er fordi jeg lurte på å kjøpe det til samboer i bursdagsgave. Han liker metal, går i svart, og er bestemt. men alt det andre du skrev stemmer ikke. Men hva du legger i høy uttannelse vet jo ikke jeg... Alt er relativt🙂

Skrevet

Jeg synes det er kult. Og jeg er akademiker med høy utdannelse om det skulle ha noe å si. 

Anonymkode: 752e8...a1d

Skrevet

Søret, men jeg synes det er skikkelig stygt uansett stil eller hobby.

Anonymkode: ff167...fa9

Skrevet

Annonse

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

SORRY.....hvor mobilen fikk Søret fra aner jeg ikke 😂

Skrevet

Hvorfor skulle jeg tenke noe særlig om det? Folk med Tors hammer kommer i alle varianter.

Skrevet

Kult og helt innafor. Å dømme utifra et smykke sier ganske mye om den som dømmer.

Anonymkode: bc950...eb0

Gjest Antarctica
Skrevet

Hadde ikke tenkt noe. Det er et smykke, ikke noe mer for meg.

Skrevet

Jeg lurer på noe.. Har de som går med det smykket ofte litt nazi/ rasistholdninger? Har alltid lurt på om det er en sammenheng

Anonymkode: d4d85...bb8

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer på noe.. Har de som går med det smykket ofte litt nazi/ rasistholdninger? Har alltid lurt på om det er en sammenheng

Selvsagt. Akkurat som alle med halvmåne er terrorister, og de med kors står i begravelser og hyler om evige pinsler dersom den døde var homofil.
De er sånn, alle sammen.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Grunnen at jeg spør er fordi jeg lurte på å kjøpe det til samboer i bursdagsgave. Han liker metal, går i svart, og er bestemt. men alt det andre du skrev stemmer ikke. Men hva du legger i høy uttannelse vet jo ikke jeg... Alt er relativt🙂

Høy utdannelse er ikke relativt, det er en definisjon. Høy utdannelse betyr bachelor grad. Høyere utdannelse høyere grad er mastergrad.

Anonymkode: 79fbf...336

Annonse

Skrevet

Angående smykke, så synes jeg smykker på menn er harry. Jeg ser for meg langt hår, svarte klær og boots. At personen ikke kommer fra en by, og kjører rundt med en gammel bil med revehale/sånn luktetre eller motorsykkel. Ja, kanskje litt fordomsfullt, men ingen vonde meninger bak 😅

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette tenker jeg også, ikke at jeg tenker at de med slikt smykke helt sikkert er rasister, men at det er større sannsynlighet at de er det enn de som ikke har. Dette kommer nok av at de jeg har sett med slikt smykke veit jeg er rasister. Det er egentlig litt synd, siden det jo er en del av norske tradisjoner og gammel norsk tro, så om hvermansen går med dette så tar vi det på en måte litt tilbake

Anonymkode: 78331...252

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det tviler jeg på. 

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høy utdannelse er ikke relativt, det er en definisjon. Høy utdannelse betyr bachelor grad. Høyere utdannelse høyere grad er mastergrad.

Og lav utdannelse er de med fagbrev?

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er kult. Og jeg er akademiker med høy utdannelse om det skulle ha noe å si. 

Anonymkode: 752e8...a1d

Det er vi alle...? 

Anonymkode: 061f8...695

Skrevet

Jeg hadde vel ikke tenkt så mye? Tror ikke jeg kjenner én eneste mann som bruker et slikt smykke, faktisk. Min indre fordomsfullhet plasserer ham nok i bås med langhåret tatovert motorsykkeldude men det finnes jo fine folk i den genren også.

Det viktigste er vel om han liker det. Eventuelt også du, om du skal se ham med det hver dag. 

Om jeg hadde kjøpt et til min mann tror jeg han hadde begynt å le.

Anonymkode: 8ab72...315

Skrevet

Hadde ikke tenkt noe.

Anonymkode: 68b91...3e3

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde vel ikke tenkt så mye? Tror ikke jeg kjenner én eneste mann som bruker et slikt smykke, faktisk. Min indre fordomsfullhet plasserer ham nok i bås med langhåret tatovert motorsykkeldude men det finnes jo fine folk i den genren også.

Det viktigste er vel om han liker det. Eventuelt også du, om du skal se ham med det hver dag. 

Om jeg hadde kjøpt et til min mann tror jeg han hadde begynt å le.

Jeg kjenner at jeg blir litt irritert over langhåret-, tatovert-, motorsykkelkategorien her, ettersom det presenteres som noe negativt.
Det er mulig at jeg kjenner i overkant mange menn som passer inn i kategorien, men de fleste av dem er riktig hyggelige. Som ellers i samfunnet så har de ymse yrkesvalg og varierende utdannelse. 

Hovedsaken, HI, må vel være om din mann hadde likt det. Min hadde ikke likt smykker av noe slag, selv om han muligens hadde hatt det på seg èn enkelt gang, for å glede meg. Hvis du tror han vil like det, så er det jo også uvesentlig om en mengde høner på forum synes det er fint.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenker at vedkommende liker norrøn mytologi, har sterke meninger om ting, hører metal musikk, liker fargen svart og ikke har særlig høy utdannelse. 

Ærlig mening.

Anonymkode: a4370...508

Haha hva har utdannelse med Tor med hammern smykke å gjøre? 🤣 Fy flate så dømmende dere er !

Jeg bruker armbånd med hammern på. Jeg er blond og vanlig. Hører på endel metal og rock. Elsker vikingtiden! Drømmen var å bli arkeolog, men endte opp som sykepleier. 

Vet om flere som bruker slike smykker. Yrkene deres er bla. : elektriker, lærer, pedagog, fotograf og sykepleiere. 

Men disse yrkene er vel ikke gode nok ?🤔

Hva med de som bruker kors rundt halsen? 

Disser dere dem også?

Anonymkode: 55083...ea7

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det barnslig eller bare dumt? Dere har garantert en formening. Inspirert av caps og rumpetaske trådene... 

Jeg digger det! 😁

Anonymkode: 55083...ea7

Skrevet
14 minutter siden, gale damen skrev:

Jeg kjenner at jeg blir litt irritert over langhåret-, tatovert-, motorsykkelkategorien her, ettersom det presenteres som noe negativt.
Det er mulig at jeg kjenner i overkant mange menn som passer inn i kategorien, men de fleste av dem er riktig hyggelige. Som ellers i samfunnet så har de ymse yrkesvalg og varierende utdannelse. 

Hovedsaken, HI, må vel være om din mann hadde likt det. Min hadde ikke likt smykker av noe slag, selv om han muligens hadde hatt det på seg èn enkelt gang, for å glede meg. Hvis du tror han vil like det, så er det jo også uvesentlig om en mengde høner på forum synes det er fint.

Det er vel ikke noe å la seg irritere over? Jeg har hvertfall ikke presentert det som negativt. Kun fremmed. Jeg er veldig klar over at gode og dårlige mennesker finnes i alle former og størrelser, jeg lar meg ikke blende av fasade og jeg er veldig oppmerksom på fordommene mine. At ikke det ville passet min mann sier ikke noe annet enn akkurat det. Min mann bruker ikke engang giftering. Å skulle kjøpe et smykke ville vært helt latterlig, hammer eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...